Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Luxusní sedan zářící neobvyklými blinkry už se prodává i v ČR, cenami míří vysoko
8.8.2031 | Petr Miler
Je odvážné se do těchto vod vydat s autem vlastně neznámé značky, navíc vozem klasické koncepce, které v posledních letech zachází na úbytě. Lákavé ceny by to mohly srovnat, na ty ale v tomto případě úplně nedošlo.
Letos na jaře jsme vzpomínali na padlý vrchol francouzské luxusní extravagance, Citroën XM, který v nabídce jakékoli francouzské značky po léta marně hledal nástupce. Tak velký, luxusní a neobvyklý vůz Francouzi neprodávali devět let od chvíle, kdy z nabídky Citroënu zmizel model C6 a leckdo si mohl myslet, že se na tom nikdy nic nezmění. Tak to ale nakonec nedopadlo.
Francouzi mají svou luxusní značku DS, se kterou se snaží bodovat také v Číně. Tam jsou na velké a luxusní sedany vysazení, takže podobný vůz v portfoliu mít musí a loni přišli s novinkou. Říká si DS9 a s délkou 4 934 mm, šířkou 1 932 mm a výškou 1 460 mm je to opravdu velké auto. A třebaže se něco takového nezdá být stvořené pro Evropu, když už DS takový vůz vyrábí, rozhodlo se jej nabízet nejen za velkou zdí, ale všude, kde to jen půjde.
I když vzhledem k veškerému koronavirovému dění nebylo jisté, zda vůz dorazí i do Evropy, Francouzi svůj záměr loni potvrdili a letos jej naplnili. Nyní je DS9 k mání i v České republice a odvaha automobilce skutečně nechybí. Novinka začíná s cenou na 1 325 000 Kč, nejvyšší specifikace ale startuje na 1 875 000 Kč a příplatky mohou cenu dostat daleko za hranici 2 milionů korun.
To jsou neskromné sumy, a tak se snad ani nedivíme, že v českých červencových prodejních statistikách se objevila pouhá dvě auta, která budou navíc dost možná jen vozy místního dovozce. V evropských statistikách JATO Dynamics se auto začalo objevovat už mnohem dříve, ani jejich prismatem to ale nevypadá na velký prodejní hit. V Evropě bylo letos zaregistrováno 888 aut, přičemž nejvíce jich bylo v červnu (323), ale třeba se s expanzí na další menší trhy bude vozu dařit více.
Pokud vás cokoli z výše zmíněného zaujalo, auto si můžete do detailu prozkoumat na přiložených fotkách. Vizuálně má čím oslovit - uvnitř je to celkově neotřelým designem, zvenčí ovšem zas tak zajímavé není. Jedním neobvyklým prvkem ale pozornost dokola poutá, neboť se jedná o pozoruhodný odkaz na původní Citroën DS. Jde o řešení zadních směrových světel, která se objevují ve svrchní části zadního skla, podobně jako u DS. A třebaže dnes už je něco takového zbytečné, neboť auto musí mít z legálních důvodů klasické blinkry zakomponované v zadních světlech, i kdyby náhodou nechtělo, nahoře je pořád mít může. A nám se toto umístění líbí.
Dodejme, že v případě techniky vůz nabízí tři pohony, z nichž pouze jeden je čistě spalovací. Ten se spoléhá pouze na přeplňovanou jedna-šestku, která produkuje pouze 225 koní. Stejný motor pak dostanou i dva plug-in hybridy, přičemž první počítá se shodným výkonem 225 koní. Nicméně benzinová jednotka je v tomto případě naladěna pouze na 180 koní, dalších 110 pak dodává elektromotor. Ten bude dále pracovat s lithium-iontovou baterií o kapacitě 11,9 kWh, díky níž má luxusní sedan urazit až 50 km čistě na elektřinu, nepochybně velmi pomalou jízdou. A s pouhou 42litrovou nádrží (u hybridu, ryze spalovací verze má 60litrovou) daleko nedojede ani na benzin.
Stejné dvoumotorové ústrojí pak bude k dispozici i s výkonem 250 koní, tento model ale má dorazit později. O vrchol nabídky se každopádně nejedná, ten tvoří už nyní varianta E-Tense 4x4 360, která již dle názvu disponuje pohonem všech kol a 360 koňmi, má tedy k dispozici ještě jeden elektromotor o výkonu 113 koní. Větší nádrž ani akumulátor ale nepřidává, rychlá jízda bude tedy velmi krátkým představením.
Dodejme, že výroba DS9 probíhá v Číně, do Evropy se jen dováží, což mu možná na atraktivitě u Evropanů též nepřidá. Ale uvidíme, třeba „Bohyně9” ještě překvapí.




















DS9 je pozoruhodný pokus Francouzů o návrat mezi luxusní elitu. Interiérem je pozoruhodný, stejně jako řešením zadních blinkrů, neumíme si ale příliš představit, že by se svými cenami oslovil větší množství zákazníků. Foto: DS
Zdroje: DS, JATO Dynamics
Bleskovky
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
včera
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
16.12.2025
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
14.12.2025
Nejnovější články
Pětině evropských dodavatelů automobilek hrozí krach, varuje Deloitte, v sázce jsou statisíce pracovních míst
před 8 hodinami
Značka proslulá uřvanými lehkými sporťáky se teď hlásí s tím, že neodpískala svůj elektrický projekt?
před 9 hodinami
Mercedes předělal svůj drsný náklaďák na luxusní stroj, pod který by se mohl podepsat i Maybach
před 11 hodinami
Číňané, kterým spadlo auto ze schodů při snaze napodobit Land Rover, se teď chtějí zkusit neztrapnit v Le Mans
před 11 hodinami
Šéf Jaguaru zkusil obhájit, co s firmou provádí, zjevně pořád nechápe
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
