Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Maserati Levante dorazí s motory V6 a V8, hybridním pohonem i čtyřkolkou
10.8.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italský trojzubec je letos poněkud otupělý. Ofenziva let budoucích však má jeho produkci má zvýšit až na desetinásobek stávající produkce. Povede se?
Letošní rok je pro italskou automobilku nesmírně důležitý. Nepředstaví totiž jedinou pořádnou novinku. Tedy pokud v to nepočítáme speciální verze GranTurisma a GranCabria, které by se mohly ukázat na autosalonech v Paříži nebo Los Angeles. Přežití je tak prioritou číslo 1, neboť již od ledna 2013 začíná Maserati s rozsáhlou ofenzivou, která by mu měla v blízké budoucnosti umožnit prodej 50 000 automobilů ročně. To je poněkud ambiciózní záměr, zvláště pokud si uvědomíme, že v loni opustilo továrnu pouze 7 000 exemplářů. Značka ovšem doufá, že její dva nové modely - Levante a Kubang - zaujmou nové zákazníky především v Číně, Indii a Rusku.
Ještě před jejich příchodem se ovšem změn dočká Quattroporte. V pořadí již šestá generace by se měla představit právě v lednu v Detroitu, přičemž nabídnout hodlá více prostoru. Samozřejmě za vyšší pořizovací cenu. A to přesto, že pod italským kabátem se bude nacházet mnoho architektury z Chrysleru 300. Quattroporte s kódovým označením M156 má být založeno na jeho prodloužené platformě, na silnici tak do délky zabere až 5,2 metru.
S přechodem vlajkové lodi Maserati do vyšších sfér se uvolní místo pro dlouho očekávaný malý sedan (zas tak malý asi nebude, když má soupeřit s BMW řady 5 nebo Jaguarem XF), který má být rovněž založen na platformě Chrysleru 300. Ovšem té standardní s rozvorem 3052. Jmenovat se zřejmě bude Levante (v továrně jej však prozatím označují jako M157) a v sériové podobě bychom ho mohli spatřit příští rok v září na autosalonu ve Frankfurtu.
Pod kapotu dostane novinka osmiválcové motory stejně jako větší Quattroporte, k dispozici ale budou také šestiválcové pohonné jednotky. Spalovat přitom budou nejen benzín, ale také naftu, což ale od spojení Fiatu s Chryslerem není žádné tajemství či překvapení. Maserati ale hodlá profitovat také díky vztahu s Ferrari, které bude pro Levante a Quattroporte dodávat hybridní technologii a pohon všech kol představený modelem FF.
Všechny pohonné jednotky budou spojeny s osmistupňovým automatem ZF, který především z dieselového Levante udělá sedan schopný přejezdu celé Evropy na jednu nádrž. Na spekulace ohledně přesné spotřeby je ještě příliš brzy, přítomnost systému start-stop snižujícího žíznivost a emise jen papírově je však takřka jistá. I Maserati totiž bude muset díky navýšení produkce více poslouchat byrokraty z Evropské unie.
Vzhled obou vozů kupodivu již nemá na starosti některá ze slavných karosáren (Pininfarina, Italdesign, Zagato a další), ale přímo stylistické oddělení automobilky. Vyrábět by se naopak Quattroporte a Levante měly v bývalé továrně Bertoneho v Turíně, jíž Fiat nedávno koupil a do které napumpoval 500 milionů eur, aby mohly být aplikovány standardy značky.
Poněkud stranou se tak bude držet pouze SUV s prozatímním názvem Kubang (Maserati si už zaregistrovalo název Cinqueporte), které bude vznikat na architektuře Jeepu Grand Cherokee v Americe. Ke dvěma sedanům by se navíc mělo připojit až v roce 2014, tedy v momentu, kdy ofenzíva italského trojzubce bude již v plném proudu. Doufáme, že se podaří. Maserati, stojící již několik let ve stínu Ferrari, si to zaslouží.



Maserati se chystá na velkou modelovou ofenzivu, kterou zahájí nová generace sedanu Quattroporte. Ve stejném duchu pak vyjede malý čtyřdveřový vůz nazvaný velmi pravděpodobně Levante a celý útok zakončí SUV s prozatímním názvem Kubang.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Kdo bude posledním šampionem MotoE? včera 22:08
- Záchranné laso pro Filipa Salače včera 11:36
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu 5.11.2025
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů 5.11.2025
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
Nejnovější články
Audi chce svůj postupující rozklad zachránit „modelovou ofenzívou”. Tohle má vážně být ta spása?
před hodinou
Nový Renault Twingo je zklamání. Jinak hezký a prostorný vůz nabízí míň než 6 let stará Škoda
před 3 hodinami
Honda zabila možná poslední šanci zachránit image nového Preludu, navíc sama sebe usvědčuje ze lži
před 4 hodinami
Další na odstřel: Ford má po letech ztrát a trápení bez náhrady ukončit výrobu svého klíčového elektromobilu
před 6 hodinami
Původně jen elektrický silák se začal prodávat i ve spalovací verzi. A najednou je z něj nejlevnější takhle silné a rychlé auto
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
