Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda RX se má vrátit v roce 2017, na zadní kola pošle zhruba 300 koní
16.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová generace kupé s rotačním motorem nepočítá ani s turbem, ani s hybridní technikou. Místo toho vypustí pár dveří kvůli co nejnižší hmotnosti.
Příchod nové generace Mazdy RX-7 resp. RX-8 začíná připomínat otrhávání kopretiny spojené s dětskou říkačkou „má mě rád, nemá mě rád“. Od chvíle, kdy z montážních linek sjel poslední exemplář kupé poháněného rotačním motorem, totiž pravidelně slýcháme zvěsti o návratu, jež střídají následné dementi. Do toho navíc na sklonku loňského roku zasáhla zpráva, že Wankel se sice vrátí, ovšem pouze pod kapotou malého hatchbacku, který by mohl být vyráběn v masovém měřítku a tak by ospravedlnil nemalé náklady spojené s náročným vývojem.
Jakkoliv přitom tento report může být či nemusí pravdivý, nyní zde pro změnu máme další novinky týkající se sportovního kupé poháněného rotačním motorem. To by totiž i nadále mělo být ve hře, přičemž Mazda prý již naplánovala jeho uvedení do prodeje - půjde o rok 2017, který je více než logický. V daném období totiž bude japonská automobilka slavit padesátileté výročí od představení modelu Cosmo Sport, což byl první model značky poháněný právě Wankelem.
Novinka by měla stanout na zvětšené platformě příští Mazdy MX-5, díky čemuž můžeme nadále počítat s pohonem zadních kol. Jistá je rovněž možnost zástavby manuální či automatické převodovky, které budou přenášet výkon, jenž by podle plánu měl vyšplhat na přibližně 300 koní. Ve srovnání s poslední Mazdou RX-8, která zadní kola roztáčela silou 231 koní, se tak jedná o značný nárůst.
Slibnou jízdní dynamiku pak má ještě podpořit fakt, že Japonci se hodlají zaměřit také na hmotnost, přestože obezitu nemohl Mazdě RX-8 nikdo vyčítat. Verze s manuálem totiž se základní výbavou vážila jen pouhých 1 309 kg. Novinka by však měla ještě zhubnout, čehož by prý mělo být dosaženo absencí zadních dveří. Ve výsledku tak spíše dostaneme duchovního nástupce dvoudveřové Mazdy RX-7.
Technici japonské automobilky ovšem musí vyřešit jeden zásadní problém, a to zmiňované navýšení výkonu, které má jít ruku v ruce s nižší spotřebou paliva a oleje, aniž by bylo nutné sáhnout po turbu. Mazda tak prý adoptuje technologie, jež vyvinula v rámci technologie SkyActiv. Jak však bude třeba vyšší kompresní poměr aplikován na Wankel, na to si budeme muset ještě chvíli počkat.



Životní dráha rotačního motoru se prozatím uzavřela limitovanou edicí Mazdy RX-8 Spirit R, jež dorazila v roce 2011. Nástupce je však prý již na cestě, přičemž od jeho Wankelu máme očekávat přibližně 300 koní
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nejnovější články
Ojetá Audi A6 a A7 lákají na image držáku ve spojení s nízkými cenami, pozor ale na typický nešvar prestižních aut
včeraKlání německých superkombíků a supersedanů znovu ukázalo pomíjivost hybridních pohonů, s prázdnými baterkami budou nahrané
včeraČíňané musí mít vždy o něco víc. Zatímco Audi končí u A8, oni ukázali A9L, na svou velikost a luxus uvnitř stojí pakatel
včeraNejvětší dnešní propadák Škody dál líže dno prodejních tabulek. Prodává se ještě 4x hůř než beztak nechtěná Scala
včeraLegendární šestiválec Toyoty se konečně dočkal nástupce, chystaný nový motor dokáže skoro zázraky
včera