Mazda RX se má vrátit v roce 2017, na zadní kola pošle zhruba 300 koní

Nová generace kupé s rotačním motorem nepočítá ani s turbem, ani s hybridní technikou. Místo toho vypustí pár dveří kvůli co nejnižší hmotnosti.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mazda RX se má vrátit v roce 2017, na zadní kola pošle zhruba 300 koní

16.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Mazda RX se má vrátit v roce 2017, na zadní kola pošle zhruba 300 koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nová generace kupé s rotačním motorem nepočítá ani s turbem, ani s hybridní technikou. Místo toho vypustí pár dveří kvůli co nejnižší hmotnosti.

Příchod nové generace Mazdy RX-7 resp. RX-8 začíná připomínat otrhávání kopretiny spojené s dětskou říkačkou „má mě rád, nemá mě rád“. Od chvíle, kdy z montážních linek sjel poslední exemplář kupé poháněného rotačním motorem, totiž pravidelně slýcháme zvěsti o návratu, jež střídají následné dementi. Do toho navíc na sklonku loňského roku zasáhla zpráva, že Wankel se sice vrátí, ovšem pouze pod kapotou malého hatchbacku, který by mohl být vyráběn v masovém měřítku a tak by ospravedlnil nemalé náklady spojené s náročným vývojem.

Jakkoliv přitom tento report může být či nemusí pravdivý, nyní zde pro změnu máme další novinky týkající se sportovního kupé poháněného rotačním motorem. To by totiž i nadále mělo být ve hře, přičemž Mazda prý již naplánovala jeho uvedení do prodeje - půjde o rok 2017, který je více než logický. V daném období totiž bude japonská automobilka slavit padesátileté výročí od představení modelu Cosmo Sport, což byl první model značky poháněný právě Wankelem.

Novinka by měla stanout na zvětšené platformě příští Mazdy MX-5, díky čemuž můžeme nadále počítat s pohonem zadních kol. Jistá je rovněž možnost zástavby manuální či automatické převodovky, které budou přenášet výkon, jenž by podle plánu měl vyšplhat na přibližně 300 koní. Ve srovnání s poslední Mazdou RX-8, která zadní kola roztáčela silou 231 koní, se tak jedná o značný nárůst.

Slibnou jízdní dynamiku pak má ještě podpořit fakt, že Japonci se hodlají zaměřit také na hmotnost, přestože obezitu nemohl Mazdě RX-8 nikdo vyčítat. Verze s manuálem totiž se základní výbavou vážila jen pouhých 1 309 kg. Novinka by však měla ještě zhubnout, čehož by prý mělo být dosaženo absencí zadních dveří. Ve výsledku tak spíše dostaneme duchovního nástupce dvoudveřové Mazdy RX-7.

Technici japonské automobilky ovšem musí vyřešit jeden zásadní problém, a to zmiňované navýšení výkonu, které má jít ruku v ruce s nižší spotřebou paliva a oleje, aniž by bylo nutné sáhnout po turbu. Mazda tak prý adoptuje technologie, jež vyvinula v rámci technologie SkyActiv. Jak však bude třeba vyšší kompresní poměr aplikován na Wankel, na to si budeme muset ještě chvíli počkat.


Mazda RX se má vrátit v roce 2017, na zadní kola pošle zhruba 300 koní - 1 - Mazda RX-8 Spirit R 01Mazda RX se má vrátit v roce 2017, na zadní kola pošle zhruba 300 koní - 2 - Mazda RX-8 Spirit R 02Mazda RX se má vrátit v roce 2017, na zadní kola pošle zhruba 300 koní - 3 - Mazda RX-8 Spirit R 03
Životní dráha rotačního motoru se prozatím uzavřela limitovanou edicí Mazdy RX-8 Spirit R, jež dorazila v roce 2011. Nástupce je však prý již na cestě, přičemž od jeho Wankelu máme očekávat přibližně 300 koní

Zdroj: Auto Express

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.