Mluvčí Mercedesu chtěl popřít informace o konci řady výkonných motorů, udělal spíš opak

Doba je zlá a jakkoli výjimečným autům obecně nepřeje. Informace o konci 75 procent procent Mercedesů-AMG tak svým způsobem nepřekvapily a mluvčí firmy je ani není s to věrohodně popřít.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mluvčí Mercedesu chtěl popřít informace o konci řady výkonných motorů, udělal spíš opak

23.12.2019 | Petr Prokopec

Mluvčí Mercedesu chtěl popřít informace o konci řady výkonných motorů, udělal spíš opak

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Doba je zlá a jakkoli výjimečným autům obecně nepřeje. Informace o konci 75 procent procent Mercedesů-AMG tak svým způsobem nepřekvapily a mluvčí firmy je ani není s to věrohodně popřít.

Koncem tohoto týdne se světem začaly šířit informace o velké čistce u Mercedesu, jejíž obětí by se měly stát hlavně výkonné modely s písmeny AMG ve znaku. S odvoláním na své zdroje v automobilce je publikovaly obvykle dobře informované Financial Times, a tak je nešlo brát na lehkou váhu, třebaže mohly znít zvláštně.

Je třeba říci, že AMG platí za nejziskovější modely Mercedesu, ale co je to firmě platné v momentě, kdy se její průměrné emise CO2 pohybují okolo 138 gramů na kilometr. Za každý gram a prodané auto nad nový limit 95 g CO2/km se bude brzy platit 95 Eur, což by firmě v následujících letech působilo obrovské potíže - snadno by na pokutách mohla platit více než vydělá. Aby se to nestalo, plánuje zredukovat nabídku modelů AMG o neskutečných 75 procent.

V reakci na tyto informace se britskému Autocaru vyjádřil tiskový mluvčí Mercedesu s cílem vše popřít, moc přesvědčivý ale nebyl. Konkrétní informace odmítl komentovat, což se obvykle děje v momentě, kdy nejsou zcela nepravdivé. A dále jen dodal: „AMG je výrazným strategickým pilířem Mercedesu se zcela jasnou strategií, jenž se týká budoucích pohonných jednotek. Počínaje prvními plug-in hybridy, které přijdou na trh v roce 2020 a jenž bude následovat nová řada aut s elektrifikovaným ústrojím, přispěje i AMG ke snížení průměrných firemních emisí.“

Vidíte v tom popření oné čistky? My ne. Ve skutečnosti na ní klidně může dojít, jen zasažené modely by neskončily zcela - což ostatně ani zpráva Financial Times neříkala - skončily by ve své současné podobě. Skončily by tedy jejich zejména osmiválcové motory, které by byly nahrazeny jinými.

Již jsme ostatně již dříve zmiňovali, AMG momentálně počítá hlavně s dvoulitrovými čtyřválci, které se mají vyvinout do náhrad alespoň některých současných V6 a V8. Například příští generace Mercedes-AMG C63 má vsadit právě na dvoulitr, jenž pohání i model A45, nicméně oproti menšímu hatchbacku bude jednotka hybridizována.

Dá se přitom předpokládat, že využití čtyřválce bude mnohem širší, agregát totiž aktuálně nabízí až 421 koní. Je tedy o poznání silnější než takový atmosférický pětilitrový osmiválec, který byl k mání ještě před 10 lety. Dynamicky by tedy budoucí modely AMG strádat nemusely, navíc lehčí jednotka by prospěla i jejich chování v zatáčkách. Byť je samozřejmě jasné, že řadě lidí nebude takový downsizing příliš po chuti.

Mercedes nicméně opravdu nemá příliš mnoho dalších možností, kterak snížit emise. Zvláště pokud chce nabídku modelů AMG udržet co nejširší. Začíná být ale nad slunce jasné, že portfolio se bude lišit hlavně rozměry a designem, pod kapotou zřejmě ona rozmanitost skončí. Bude přitom zajímavé sledovat, jaké agregáty padnou přísnějším normám za oběť. Dny osmiválců jsou ale nejspíše u většiny aut sečtené.


Mluvčí Mercedesu chtěl popřít informace o konci řady výkonných motorů, udělal spíš opak - 1 - Mercedes-AMG A45 2020 M139 engine dalsi 01Mluvčí Mercedesu chtěl popřít informace o konci řady výkonných motorů, udělal spíš opak - 2 - Mercedes-AMG A45 2020 M139 engine dalsi 03Mluvčí Mercedesu chtěl popřít informace o konci řady výkonných motorů, udělal spíš opak - 3 - Mercedes-AMG A45 2020 M139 engine dalsi 05Mluvčí Mercedesu chtěl popřít informace o konci řady výkonných motorů, udělal spíš opak - 4 - Mercedes-AMG A45 2020 M139 engine dalsi 06Mluvčí Mercedesu chtěl popřít informace o konci řady výkonných motorů, udělal spíš opak - 5 - Mercedes-AMG A45 2020 M139 engine dalsi 12Mluvčí Mercedesu chtěl popřít informace o konci řady výkonných motorů, udělal spíš opak - 6 - Mercedes-AMG A45 2020 M139 engine dalsi 14Mluvčí Mercedesu chtěl popřít informace o konci řady výkonných motorů, udělal spíš opak - 7 - Mercedes-AMG A45 2020 M139 engine dalsi 47Mluvčí Mercedesu chtěl popřít informace o konci řady výkonných motorů, udělal spíš opak - 8 - Mercedes-AMG A45 2020 M139 engine dalsi 32Mluvčí Mercedesu chtěl popřít informace o konci řady výkonných motorů, udělal spíš opak - 9 - Mercedes-AMG A45 2020 M139 engine dalsi 31Mluvčí Mercedesu chtěl popřít informace o konci řady výkonných motorů, udělal spíš opak - 10 - Mercedes-AMG A45 2020 M139 engine dalsi 30Mluvčí Mercedesu chtěl popřít informace o konci řady výkonných motorů, udělal spíš opak - 11 - Mercedes-AMG A45 2020 M139 engine dalsi 29Mluvčí Mercedesu chtěl popřít informace o konci řady výkonných motorů, udělal spíš opak - 12 - Mercedes-AMG A45 2020 M139 engine dalsi 28
Mercedes hodlá do budoucna osadit dvoulitrovým čtyřválcem daleko více aut než jen A45 nebo CLA45. Jeho hybridizovaná verze by měla pohánět i příští C63

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše