Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes oznámil drastické škrty, propustí lidi, dramaticky zredukuje nabídku motorů
7.10.2020 | Petr Prokopec
To není déja-vu, ale další přitvrzení v už nastoleném směřování. Přímo šéf vývoje hovoří o „velmi dramatických” redukcích na poli techniky, manuální převodovky přestane vyrábět úplně.
Během uplynulých měsíců jsme pravidelně informovali o potížích Mercedesu. Na německou automobilku ze skříně vypadla spousta dieselových kostlivců, za jejichž opětovné pohřbení platí miliardy. Současná situace na trhu to firmě též neulehčuje a k tomu masivně investuje do elektrifikace budoucích modelů. Ekonomická bilance mateřského Daimleru je tak nejhorší za poslední dekády a dále se zhoršuje, což si vyžaduje nové a nové škrty.
Německá automobilka tak už několikrát oznámila propouštění zaměstnanců, přičemž počet těch, kteří její řady opustí, postupně zvyšovala. Naposledy byla řeč o 15 tisících výpovědí, nicméně ani taková redukce pracovních stavů evidentně není dostačující. Šéf Mercedesu Ola Källenius tak nově oznámil, že v továrně v Untertürkheimu přijde do roku 2025 o práci dalších 4 000 lidí. A s 1 000 dělníků se asi bude muset rozloučit také továrna v Berlíně. Že to jen stěží bude konečné číslo, ale spíše další z řady takových kroků, po veškerém dosavadním vývoji jistě nelze vyloučit.
Redukovat se nicméně nebudou jen zaměstnanecké stavy, prořídnout má také nabídka. Šéf výzkumu a vývoje Marcus Schaeffer už potvrdil, že Mercedes zcela „eliminuje manuální převodovky”, přistoupí k „podstatné redukci používaných platforem” a „velmi dramaticky zredukuje nabídku spalovacích motorů”. Co zbude z třícípé hvězdy, jak ji známe dnes, je tedy otázkou.
Aby se jen nebořilo, Mercedes se totiž vedle elektromobilů a plug-in hybridů, které mu napomáhají s ponížením emisí, hodlá zaměřit také na modely s vyššími maržemi. To je pochopitelné, neboť pokud se jedna část automobilky bude věnovat obtížně ziskovým produktům, ta druhá musí vše vykompenzovat. Källenius nicméně doufá, že některým modelům se povede pokrýt obě oblasti - jinými slovy tedy mají dorazit i ziskové elektromobily.
První vlaštovkou by se měl stát Mercedes EQS, který se s největší pravděpodobností dočká i varianty s logem Maybachu. V tomto případě by záměry značky skutečně mohly klapnout, jakkoliv u chystaných modelů EQA a EQB již máme pochybnosti. Přeci jen se jedná o segmenty, které jsou již citlivější na cenu než u vlajkové lodi. Vlastně by nás tak vůbec nepřekvapilo, kdyby Mercedes jejich dostupnost omezil pokaždé, když by dosáhl kýžených emisních limitů.
Källenius navzdory zmíněnému dodává, že spalovací nemíří motory do důchodu. Automobilka s nimi počítá i po roce 2030, jakkoliv naznačuje, že v příští dekádě by již elektrické ústrojí mělo hrát prim, zatímco z benzinových a dieselových agregátů se stanou druhé a třetí housle. A to přesto, že již nepůjde o ryze spalovací jednotky, ale spíše o hybridizované, které budou taktéž na elektrický pohon ve větší či menší míře spoléhat.






Mercedes ukázal kamuflované prototypy svých dalších elektrických modelů. Právě kvůli nákladům spojeným s jejich vývojem a výrobou musí zredukovat náklady na jiných frontách, od zaměstnanců až po techniku. Foto: Mercedes-Benz
Zdroje: Mercedes-Benz, Jalopnik
Bleskovky
Profík ukázal, jak bude vypadat nová Škoda Octavia Combi od Dacie, upřednostní hlavně praktičnost
včera
Cristiano Ronaldo míří do filmu, i se svou sbírkou superaut se objeví v té nejzprofanovanější sérii
21.12.2025
Zakázaná reklama Toyoty ukazuje, v jak absurdním světě žijeme. Co takhle nás všechny přestat vodit za ručičku?
20.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph Tracker 400: ze světa flat-tracku včera 11:35
- Ostrá reakce Tardozziho včera 11:09
- Zralost Ogury udělala dojem včera 10:00
- Budou závody superbiků na silničních okruzích brzy zakázány? 21.12.2025
- Petr Pavel fotografuje kvůli charitativním účelům. 20.12.2025
Nejnovější články
Chcete to nejlevnější auto na provoz? Máte v podstatě jedinou možnost, stejná značka ovládla všechny segmenty, ve kterých figuruje
před 10 hodinami
Číňané začali v novém prodávat rodinné SUV za 275 tisíc, které sveze i 7 lidí. Ovládá se pomocí gest
před 11 hodinami
Max Verstappen bude dál potají jezdit s číslem 1, použil variaci na starý trik
včera
Narychlo ušitý nový Mercedes CLA se spalovacím motorem je z nouze ctnost roku, na semaforech se bude bát i Dacií
včera
Profík ukázal, jak bude vypadat nová Škoda Octavia Combi od Dacie, upřednostní hlavně praktičnost
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
