Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes oznámil drastické škrty, propustí lidi, dramaticky zredukuje nabídku motorů
7.10.2020 | Petr Prokopec
To není déja-vu, ale další přitvrzení v už nastoleném směřování. Přímo šéf vývoje hovoří o „velmi dramatických” redukcích na poli techniky, manuální převodovky přestane vyrábět úplně.
Během uplynulých měsíců jsme pravidelně informovali o potížích Mercedesu. Na německou automobilku ze skříně vypadla spousta dieselových kostlivců, za jejichž opětovné pohřbení platí miliardy. Současná situace na trhu to firmě též neulehčuje a k tomu masivně investuje do elektrifikace budoucích modelů. Ekonomická bilance mateřského Daimleru je tak nejhorší za poslední dekády a dále se zhoršuje, což si vyžaduje nové a nové škrty.
Německá automobilka tak už několikrát oznámila propouštění zaměstnanců, přičemž počet těch, kteří její řady opustí, postupně zvyšovala. Naposledy byla řeč o 15 tisících výpovědí, nicméně ani taková redukce pracovních stavů evidentně není dostačující. Šéf Mercedesu Ola Källenius tak nově oznámil, že v továrně v Untertürkheimu přijde do roku 2025 o práci dalších 4 000 lidí. A s 1 000 dělníků se asi bude muset rozloučit také továrna v Berlíně. Že to jen stěží bude konečné číslo, ale spíše další z řady takových kroků, po veškerém dosavadním vývoji jistě nelze vyloučit.
Redukovat se nicméně nebudou jen zaměstnanecké stavy, prořídnout má také nabídka. Šéf výzkumu a vývoje Marcus Schaeffer už potvrdil, že Mercedes zcela „eliminuje manuální převodovky”, přistoupí k „podstatné redukci používaných platforem” a „velmi dramaticky zredukuje nabídku spalovacích motorů”. Co zbude z třícípé hvězdy, jak ji známe dnes, je tedy otázkou.
Aby se jen nebořilo, Mercedes se totiž vedle elektromobilů a plug-in hybridů, které mu napomáhají s ponížením emisí, hodlá zaměřit také na modely s vyššími maržemi. To je pochopitelné, neboť pokud se jedna část automobilky bude věnovat obtížně ziskovým produktům, ta druhá musí vše vykompenzovat. Källenius nicméně doufá, že některým modelům se povede pokrýt obě oblasti - jinými slovy tedy mají dorazit i ziskové elektromobily.
První vlaštovkou by se měl stát Mercedes EQS, který se s největší pravděpodobností dočká i varianty s logem Maybachu. V tomto případě by záměry značky skutečně mohly klapnout, jakkoliv u chystaných modelů EQA a EQB již máme pochybnosti. Přeci jen se jedná o segmenty, které jsou již citlivější na cenu než u vlajkové lodi. Vlastně by nás tak vůbec nepřekvapilo, kdyby Mercedes jejich dostupnost omezil pokaždé, když by dosáhl kýžených emisních limitů.
Källenius navzdory zmíněnému dodává, že spalovací nemíří motory do důchodu. Automobilka s nimi počítá i po roce 2030, jakkoliv naznačuje, že v příští dekádě by již elektrické ústrojí mělo hrát prim, zatímco z benzinových a dieselových agregátů se stanou druhé a třetí housle. A to přesto, že již nepůjde o ryze spalovací jednotky, ale spíše o hybridizované, které budou taktéž na elektrický pohon ve větší či menší míře spoléhat.






Mercedes ukázal kamuflované prototypy svých dalších elektrických modelů. Právě kvůli nákladům spojeným s jejich vývojem a výrobou musí zredukovat náklady na jiných frontách, od zaměstnanců až po techniku. Foto: Mercedes-Benz
Zdroje: Mercedes-Benz, Jalopnik
Bleskovky
Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
včeraVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
15.9.2025BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025
Nejčtenější články
Už se ví, kolik musel nizozemský miliardář zaplatit za unikání Bugatti „Mlha”, postavili ho jen pro něj
17.8.2025VW zkouší okouzlit zákazníky tím, že je nechá každý měsíc znovu platit za výkon, který jim už jednou prodal z výroby
17.8.2025Ojeté elektromobily propadají u německých STK, jeden je dokonce nejhorší ze všech aut
17.8.2025„Průlomový” a „revoluční” druhý Model T Fordu je ve skutečnosti ještě větší nic, než se zprvu mohlo zdát
18.8.2025Korejci se pokusili dokázat, že nepotřebují logo slavné značky, aby uspěli v luxusním segmentu, ale zjevně narazili
18.8.2025
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 09.16. 15:35 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.16. 15:06 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 09.16. 13:16 - tommas
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch
- Výběr navigace do auta 09.15. 09:08 - killerbring