Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes si po 100 letech znovu zkouší hrát na Ferrari, věří, že mu to zbaští aspoň 250 lidí
23.5.2024 | Petr Prokopec
Je docela běžné, když se jedna automobilka nechá inspirovat druhou, tady ale Mercedes udělal prakticky do puntíku to samé, s čím uspělo Ferrari. A ještě tak otevřeně činí ke stoletému výročí podobného jednání.
V roce 2018 představilo Ferrari limitované modely Monza SP1 a SP2. Rozdíl mezi nimi spočíval v tom, že první zmíněný disponoval pouze sedadlem pro řidiče, zatímco druhý byl dvoumístný. Vzhled obou pak ovlivnily historické vozy jako 750 Monza, 250 Testarossa či 166 MM. Pro automobilku šlo o symbol spuštění nového programu Icona, který je zaměřen na limitované série, u kterých bude moderní technika kombinována s retro designem. Ferrari do této vody vstoupilo zatím pouze třikrát, přičemž naposledy se tak stalo v roce 2021 s modelem Daytona SP3.
Jakkoli všechny tři vozy stály na sériovém podvozku a disponovaly obecně standardní technikou, unikátní vzhled umožnil automobilce, aby cenu vozu poslala do hvězdných výšin. Něco takového zjevně zaujalo Mercedes, který se rozhodl, že přijde s identickým programem. Německá automobilka tak v souvislosti s Velkou cenou Monaka, která se jede tento víkend, odhalila svou novou řadu specialit jménem Mythos, jejíž podstatou je výše zmíněné - tedy limitované série párující sériové motory a podvozky s unikátním designem.
Prvním příspěvkem se pak roadster PureSpeed, který vychází z posledního Mercedesu-AMG SL. Na rozdíl od něj tu ovšem nenajdeme ani pevnou, ani plátěnou střechu. A dokonce ani ne čelní okno, místo něj dorazil pouze ochranný oblouk proti převrácení inspirovaný „svatozáří“ zavedenou ve Formuli 1 v roce 2018. Němci oznámili, že celkově vznikne pouze 250 takových, s jejichž výrobou se začne v příštím roce. Klientelu pak automobilka hodlá pečlivě vybírat, aby si byla jista, že vozy neskončí u překupníků.
Něco takového nejspíš neklapne na 100 procent, jak se ostatně ukázalo v mnoha podobných případech. Ale to ukáže až čas. Stejně jako se musíme obrnit menší trpělivostí, co se týče technických parametrů. Automobilka toho totiž momentálně o novince kromě historických kořenů mnoho nezmínila.
Lze tak uvést jen tolik, že PureSpeed dostal do vínku žraločí čumák, na kterém netrůní tradiční maska AMG, nýbrž velké logo třícípé hvězdy. Tím je odkázáno mimo jiné na Mercedes-McLaren SLR Stirling Moss. Tedy limitovanou edici, která taktéž dorazila bez střechy a čelního okna. Slavnému britskému jezdci se pak ostatně automobilka klaní hned dvakrát, neboť dodává, že ochranné oblouky za sedadly jsou inspirovány jeho speciálem 300 SLR, se kterým Moss v roce 1955 opanoval závod Mille Miglia.
Asi nejpatrnější na celém voze je nicméně jeho červená barva. Tou Mercedes pro změnu odkazuje na závod Targa Florio, ve kterém v roce 1924 zvítězil Christian Werner. Šlo o první výhru německého jezdce na sicilském silničním okruhu, které bylo dosaženo jistou lstí - a to právě s pomocí červené barvy. Německá auta totiž tehdy byla asociovaná se stříbrným odstínem. Značka se ale rozhodla sáhnout po takovém, který byl spojen s italskými vozy a mátl místní fanoušky, kteří se Wernerovi díky tomu nestavěli do cesty.
Vítězný Mercedes 2-litre přitom nesl startovní číslo 10, načež není překvapením, že to se u roadsteru PureSpeed objevilo na předních blatnících. Tím nám ovšem dostupné informace končí, o technice automobilka opravdu neřekla ani slovo. Dá se ale předpokládat, že limitovaná edice bude vycházet z čistě benzinového SL 63 a nikoli hybridní varianty SL 63 S E Performance. Na jejím kontě je totiž sice vyšší výkon (816 vs 585 koní), ovšem také hmotnost výrazně přesahující dvě tuny.
























PureSpeed vznikne jen ve 250 kusech, přičemž páruje moderní techniku s retro designem a historickými kořeny. Jde o první vůz nové série Mythos. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: Mercedes-Benz
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Borja Gomez tragicky zahynul včera 17:12
- Top crash pilotů po 10 Grand Prix včera 16:05
- BMW R 1300 RS 2025: sportovnější roadster včera 12:25
- Testy Moto2 a MotoGP v Brně 2.7.2025
- Zamíří Aron Canet do WSBK? 2.7.2025
Nejnovější články
Sliby převratných baterek s bleskovým dobíjením berte s nadhledem, reálně auta pořád používají baterie pro notebooky z roku 1985
před 2 hodinamiPrvní tunignová firma se pokusila napravit vzhled nových SUV BMW, míru její úspěšnosti posuďte sami
před 4 hodinamiPorsche chce po fiasku elektrického Macanu vrátit spalovacích motory i přímo jemu, je s tím ale zoufale pomalé
před 5 hodinamiVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
před 7 hodinamiNová Mitsubishi pro Evropu budou zjevně už jen předělané Renaulty, na tomhle to ale skoro není poznat
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.04. 12:35 - řidičBOB
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB
- VZKAZY 07.03. 16:38 - řidičBOB
- BMW Divize 07.03. 12:13 - pavproch
- Onboard videa 07.02. 22:43 - řidičBOB