Mercedes si po 100 letech znovu zkouší hrát na Ferrari, věří, že mu to zbaští aspoň 250 lidí

Je docela běžné, když se jedna automobilka nechá inspirovat druhou, tady ale Mercedes udělal prakticky do puntíku to samé, s čím uspělo Ferrari. A ještě tak otevřeně činí ke stoletému výročí podobného jednání.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mercedes si po 100 letech znovu zkouší hrát na Ferrari, věří, že mu to zbaští aspoň 250 lidí

23.5.2024 | Petr Prokopec

Mercedes si po 100 letech znovu zkouší hrát na Ferrari, věří, že mu to zbaští aspoň 250 lidí

/

Foto: Mercedes-Benz

Je docela běžné, když se jedna automobilka nechá inspirovat druhou, tady ale Mercedes udělal prakticky do puntíku to samé, s čím uspělo Ferrari. A ještě tak otevřeně činí ke stoletému výročí podobného jednání.

V roce 2018 představilo Ferrari limitované modely Monza SP1 a SP2. Rozdíl mezi nimi spočíval v tom, že první zmíněný disponoval pouze sedadlem pro řidiče, zatímco druhý byl dvoumístný. Vzhled obou pak ovlivnily historické vozy jako 750 Monza, 250 Testarossa či 166 MM. Pro automobilku šlo o symbol spuštění nového programu Icona, který je zaměřen na limitované série, u kterých bude moderní technika kombinována s retro designem. Ferrari do této vody vstoupilo zatím pouze třikrát, přičemž naposledy se tak stalo v roce 2021 s modelem Daytona SP3.

Jakkoli všechny tři vozy stály na sériovém podvozku a disponovaly obecně standardní technikou, unikátní vzhled umožnil automobilce, aby cenu vozu poslala do hvězdných výšin. Něco takového zjevně zaujalo Mercedes, který se rozhodl, že přijde s identickým programem. Německá automobilka tak v souvislosti s Velkou cenou Monaka, která se jede tento víkend, odhalila svou novou řadu specialit jménem Mythos, jejíž podstatou je výše zmíněné - tedy limitované série párující sériové motory a podvozky s unikátním designem.

Prvním příspěvkem se pak roadster PureSpeed, který vychází z posledního Mercedesu-AMG SL. Na rozdíl od něj tu ovšem nenajdeme ani pevnou, ani plátěnou střechu. A dokonce ani ne čelní okno, místo něj dorazil pouze ochranný oblouk proti převrácení inspirovaný „svatozáří“ zavedenou ve Formuli 1 v roce 2018. Němci oznámili, že celkově vznikne pouze 250 takových, s jejichž výrobou se začne v příštím roce. Klientelu pak automobilka hodlá pečlivě vybírat, aby si byla jista, že vozy neskončí u překupníků.

Něco takového nejspíš neklapne na 100 procent, jak se ostatně ukázalo v mnoha podobných případech. Ale to ukáže až čas. Stejně jako se musíme obrnit menší trpělivostí, co se týče technických parametrů. Automobilka toho totiž momentálně o novince kromě historických kořenů mnoho nezmínila.

Lze tak uvést jen tolik, že PureSpeed dostal do vínku žraločí čumák, na kterém netrůní tradiční maska AMG, nýbrž velké logo třícípé hvězdy. Tím je odkázáno mimo jiné na Mercedes-McLaren SLR Stirling Moss. Tedy limitovanou edici, která taktéž dorazila bez střechy a čelního okna. Slavnému britskému jezdci se pak ostatně automobilka klaní hned dvakrát, neboť dodává, že ochranné oblouky za sedadly jsou inspirovány jeho speciálem 300 SLR, se kterým Moss v roce 1955 opanoval závod Mille Miglia.

Asi nejpatrnější na celém voze je nicméně jeho červená barva. Tou Mercedes pro změnu odkazuje na závod Targa Florio, ve kterém v roce 1924 zvítězil Christian Werner. Šlo o první výhru německého jezdce na sicilském silničním okruhu, které bylo dosaženo jistou lstí - a to právě s pomocí červené barvy. Německá auta totiž tehdy byla asociovaná se stříbrným odstínem. Značka se ale rozhodla sáhnout po takovém, který byl spojen s italskými vozy a mátl místní fanoušky, kteří se Wernerovi díky tomu nestavěli do cesty.

Vítězný Mercedes 2-litre přitom nesl startovní číslo 10, načež není překvapením, že to se u roadsteru PureSpeed objevilo na předních blatnících. Tím nám ovšem dostupné informace končí, o technice automobilka opravdu neřekla ani slovo. Dá se ale předpokládat, že limitovaná edice bude vycházet z čistě benzinového SL 63 a nikoli hybridní varianty SL 63 S E Performance. Na jejím kontě je totiž sice vyšší výkon (816 vs 585 koní), ovšem také hmotnost výrazně přesahující dvě tuny.


Mercedes si po 100 letech znovu zkouší hrát na Ferrari, věří, že mu to zbaští aspoň 250 lidí - 1 - Mercedes-AMG PureSpeed 2024 prvni sada 01Mercedes si po 100 letech znovu zkouší hrát na Ferrari, věří, že mu to zbaští aspoň 250 lidí - 2 - Mercedes-AMG PureSpeed 2024 prvni sada 02Mercedes si po 100 letech znovu zkouší hrát na Ferrari, věří, že mu to zbaští aspoň 250 lidí - 3 - Mercedes-AMG PureSpeed 2024 prvni sada 03Mercedes si po 100 letech znovu zkouší hrát na Ferrari, věří, že mu to zbaští aspoň 250 lidí - 4 - Mercedes-AMG PureSpeed 2024 prvni sada 04Mercedes si po 100 letech znovu zkouší hrát na Ferrari, věří, že mu to zbaští aspoň 250 lidí - 5 - Mercedes-AMG PureSpeed 2024 prvni sada 05Mercedes si po 100 letech znovu zkouší hrát na Ferrari, věří, že mu to zbaští aspoň 250 lidí - 6 - Mercedes-AMG PureSpeed 2024 prvni sada 06Mercedes si po 100 letech znovu zkouší hrát na Ferrari, věří, že mu to zbaští aspoň 250 lidí - 7 - Mercedes-AMG PureSpeed 2024 prvni sada 07Mercedes si po 100 letech znovu zkouší hrát na Ferrari, věří, že mu to zbaští aspoň 250 lidí - 8 - Mercedes-AMG PureSpeed 2024 prvni sada 08Mercedes si po 100 letech znovu zkouší hrát na Ferrari, věří, že mu to zbaští aspoň 250 lidí - 9 - Mercedes-AMG PureSpeed 2024 prvni sada 09Mercedes si po 100 letech znovu zkouší hrát na Ferrari, věří, že mu to zbaští aspoň 250 lidí - 10 - Mercedes-AMG PureSpeed 2024 prvni sada 10Mercedes si po 100 letech znovu zkouší hrát na Ferrari, věří, že mu to zbaští aspoň 250 lidí - 11 - Mercedes-AMG PureSpeed 2024 prvni sada 11Mercedes si po 100 letech znovu zkouší hrát na Ferrari, věří, že mu to zbaští aspoň 250 lidí - 12 - Mercedes-AMG PureSpeed 2024 prvni sada 12Mercedes si po 100 letech znovu zkouší hrát na Ferrari, věří, že mu to zbaští aspoň 250 lidí - 13 - Mercedes-AMG PureSpeed 2024 prvni sada 13Mercedes si po 100 letech znovu zkouší hrát na Ferrari, věří, že mu to zbaští aspoň 250 lidí - 14 - Mercedes-AMG PureSpeed 2024 prvni sada 14Mercedes si po 100 letech znovu zkouší hrát na Ferrari, věří, že mu to zbaští aspoň 250 lidí - 15 - Mercedes-AMG PureSpeed 2024 prvni sada 15Mercedes si po 100 letech znovu zkouší hrát na Ferrari, věří, že mu to zbaští aspoň 250 lidí - 16 - Mercedes-AMG PureSpeed 2024 prvni sada 16Mercedes si po 100 letech znovu zkouší hrát na Ferrari, věří, že mu to zbaští aspoň 250 lidí - 17 - Mercedes-AMG PureSpeed 2024 prvni sada 17Mercedes si po 100 letech znovu zkouší hrát na Ferrari, věří, že mu to zbaští aspoň 250 lidí - 18 - Mercedes-AMG PureSpeed 2024 prvni sada 18Mercedes si po 100 letech znovu zkouší hrát na Ferrari, věří, že mu to zbaští aspoň 250 lidí - 19 - Mercedes-AMG PureSpeed 2024 prvni sada 19Mercedes si po 100 letech znovu zkouší hrát na Ferrari, věří, že mu to zbaští aspoň 250 lidí - 20 - Mercedes-AMG PureSpeed 2024 prvni sada 20Mercedes si po 100 letech znovu zkouší hrát na Ferrari, věří, že mu to zbaští aspoň 250 lidí - 21 - Mercedes-AMG PureSpeed 2024 prvni sada 21Mercedes si po 100 letech znovu zkouší hrát na Ferrari, věří, že mu to zbaští aspoň 250 lidí - 22 - Mercedes-AMG PureSpeed 2024 prvni sada 22Mercedes si po 100 letech znovu zkouší hrát na Ferrari, věří, že mu to zbaští aspoň 250 lidí - 23 - Mercedes-AMG PureSpeed 2024 prvni sada 23Mercedes si po 100 letech znovu zkouší hrát na Ferrari, věří, že mu to zbaští aspoň 250 lidí - 24 - Mercedes-AMG PureSpeed 2024 prvni sada 24
PureSpeed vznikne jen ve 250 kusech, přičemž páruje moderní techniku s retro designem a historickými kořeny. Jde o první vůz nové série Mythos. Foto: Mercedes-Benz

Zdroj: Mercedes-Benz

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše