Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Na nechtěný čtyřválcový Mercedes-AMG C63 dál praskají data o jeho neprodejnosti, vážně už ho nebere ani tvrdé jádro fandů
2.2.2025 | Petr Miler
Bylo celkem jasné, že tohle auto bude fiasko a od první chvíle jsme se to snažili dát Mercedesu jasně najevo. Varování nedbal, místo toho se snažil pošpinit nás a dál popíral realitu. Teď už prozřel, ven se valící data o prodejích na některých trzích jsou ale přesto drtivá.
Snažíme se být vždy otevření, maximálně přesní a nová auta i bez možnosti fyzického kontaktu s nimi popisovat s úctou k jejich technické podstatě, jen málokrát jsme ale trefili pozdější realitu tak, jak se nám to povedlo při prvním představení současného Mercedesu-AMG C63. Nazvali jsme jej „novou německou dvoutunovou katastrofou, která je parodií na předchůdce a jen zavírá oči před technickou realitou”. A ani s odstupem několika let nevidíme jediné slovo, které bychom znovu nepoužili.
Pozdější vývoj dal této smutné frázi zapravdu do puntíku. Auto bylo od začátku nesmyslně těžkou odpovědí na nepoloženou otázku, kdy s pomocí hybridního pohonu akorát dosahovalo uměle nízké papírové spotřeby. Všechno ostatní bylo minus - vůz přišel o stabilní výkon, o zvuk, o charakter, přišel ke stovkám kil navíc a stal se dokonce dražším. Byla to vždy pojízdná parodie na to, čím ostré modely třídy C dekády byly. Jaká katastrofa je to obchodně, ale ukázal až čas.
Od začátku se tedy proslýchalo, že auto téměř nikdo nechce ani v domácím Německu. A pak už bylo jen hůř. Dnes si můžeme říci, že tento vůz dealeři marně prodávají i se slevami 35 procent, jeho ceny tak dál jen klesají, což ale ve výsledku znamená jen to, že dnes už může stát i míň než jeho roky starý předchůdce. Kvantifikovat toto zřetelné fiasko ale dlouho nebylo jak, neboť takto konkrétní data o prodejích běžně zná jen automobilka. A to si pište, že se s nimi nepochlubí, když jí nehrají do karet.
První konkrétní čísla se podařilo zjistit teprve nedávno a pro auto vyznívala velmi negativně. A to i když byla z Austrálie, kde mají Mercedes-AMG dlouhodobě mimořádně silnou pozici a Céčko tam dříve prodejně násobně překonávalo kupř. u nás výrazně uctívanější BMW M3. Teď vedle něj paběrkuje. I tak ale tamní prodeje auta nebyly a nejsou vysloveně nulové.
Požádali jsme tehdy o konkrétní data z Evropy přímo Mercedes, ale samozřejmě jsme se nic nedozvěděli. Jaké fiasko tu vůz je, si tedy můžeme celkově pouze domýšlet, realita jeho neúspěchu na některých trzích se ale neskryje. Ta z mé druhé domoviny, tedy z Nizozemska, vyštrachali kolegové z tamního Auto Weeku a museli si asi dát pár jointů, aby s nimi šli ven bez obav z retaliace (tady opravdu doslova, odkaz na lex talionis je vzhledem ke krutému chování automobilky v těchto věcech nesmírně přesný) Mercedesu.
Třícípá hvězda totiž loni v zemi tulipánů prodala - podržte se - 3 auta. Tři. A z toho jedno si registrovala na sebe pro prezentační účely. Bavíme se tedy reálně o dvou lidech, kteří si aktuální C63 generace W206 v Nizozemsku koupili. A že to je země jinak zasvěcená podobným verzím, navíc plug-in hybridní pohon auta byl ušit na míru právě takovým odbytištím, neboť znamená nižší daňovou zátěž skrze umenšené papírové emise CO2. A výsledek... Dva dodané vozy za první rok prodejů v zemi, kdy se obvykle po takových autech aspoň největší fandové shání. Tady neklaplo ani to, neklaplo nic, říci v tomto případě, že vůz „nikdo nechce”, už snad není ani hyperbola, je to fakt.
Pozice tohoto auta je dnes jednoznačně neudržitelná, je to císař bez šatů a každý to vidí. Už i šéf AMG nedávno přiznal, že auto kvůli řešení svého pohnu ztrácí zákazníky, Auto Week si troufne citovat velmi pravdivá slova o tom, že „pokud je baterie prázdná, máte jen olověnou krabici se čtyřválcem pod kapotou, která se sotva pohne” a vážně ho nebere dokonce ani tvrdé jádro fanoušků. Mercedes Fans říkají, že auto se zapíše do historie jako propadák a nejpozoruhodněji obvykle nekritičtí lidé z MB Passion už nějaký ten pátek vozu familiárně přezdívají „Ladenhüter”, volně česky řekněme Ležák. Samozřejmě ne proto, že by se z něj lidé pokládali na znak, ale proto, že dealerům leží na skladech jako neprodejné zboží.
Je to smutné, ale žijeme v éře plug-in-hybridních nesmyslů. Výmluvně o nich nedávno promluvili britští kolegové, neboť hloupostí jsou vždy, v případě sportovních verzí jde ale o nepochopitelné, technickou realitu zcela zřetelně popírající řešení, však nové BMW M5 je to samé v bledě modrém, akorát se zajímavějším motorem. Když už nic jiného, jsme rádi, že se lidé na této mizerně uvařené nudli nedali utáhnout a přinejmenším Mercedesu vrací jeho ignorování preferencí vlastních klientů tím jediným správným způsobem - absolutním nezájmem.


















Tak to je on, prodejních statistik šampion. Mercedes-AMG C 63 S E Performance, jak si celým jménem říká, si loni v Nizozemsku připsal 3 prodeje, přičemž nejméně jedno auto Mercedes prokazatelně prodal sám sobě. Fiasko je snad i slabé slovo. Foto: Mercedes-Benz
Zdroje: Auto Week, Mercedes Fans, MB Passion, Mercedes-Benz, Autoforum.cz
Bleskovky
Nadšenci si na koleni postavili vlastní Koenigsegg za drobné, na první pohled je k nerozeznání od originálu
včeraNejdražší auto světa za 3,4 miliardy Kč natočili někoho v zimě řídit v běžném provozu, jako by se nechumelilo
10.2.2025BMW ukázalo, jak vyvíjí elektrickou M3. Čím chce ale zaujmout? Falešným zvukem? Hmotností přes 2 tuny? Dojezdem v desítkách km?
7.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marc VDS Team: Filip Salač a Jake Dixon včera 17:11
- Portimão Moto3 - 2. den: V úterý skoro žádná akce kvůli dešťi včera 12:32
- Phillip Island: Honda s třetí tovární Fireblade včera 11:54
- Portimão test Moto3 - 1. den 10.2.2025
- Začátek sezóny: Testy Moto2 a Moto3 v Portimao 10.2.2025
Nejnovější články
Velkou luxusní obdobu Škody Octavia od BMW koupíte už po pár letech za cenu nové Octavie, i když původně stála násobně víc
včeraTechnik detailně ukázal, jak funguje přes 100 let starý převratný vynález, který pohřbil elektromobily. Nerozchodily to dodnes
včeraŽádné nesmyslné čtyřválce, žádný konec osmiválců, žádný konec dieselů. BMW zůstanou aspoň pod kapotami „normální”
včeraCo všechno ještě Mercedes pokazí? Jeho nová třída E si utrhla ostudu v crash testu, nezareagovala na dva roky známé pravidlo
včeraŠéf VW ukázal, že nejenže neumí řídit firmu, neumí řídit ani auto. Kolega z vývoje ho zničil, i když měl pomalejší vůz
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 02.11. 23:10 - 970ka
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.11. 22:03 - Truck Daškam
- Ojete sportaky - zajimave nabidky 02.11. 18:15 - Snowman000
- Detektory policejních radarů 02.10. 18:24 - řidičBOB
- Další zajímavá autovidea 02.10. 10:45 - M.Z.
- Politický koutek 02.10. 00:02 - abgx1
- whitelist & blacklist 02.08. 10:15 - jerry
- BMW Divize 02.07. 15:42 - pavproch