Nejnáročnější okruh světa má nového krále, silniční auto překonává i závodní speciály

Stále fantastičtějších a současně absurdnějších rozměrů nabírá boj o krále Severní smyčky Nürburgingu. Nový rekord silničních aut se dostal už pod metu 6 minut a 45 sekund.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nejnáročnější okruh světa má nového krále, silniční auto překonává i závodní speciály

18.11.2020 | Petr Prokopec

Nejnáročnější okruh světa má nového krále, silniční auto překonává i závodní speciály

/

Foto: Mercedes-AMG

Stále fantastičtějších a současně absurdnějších rozměrů nabírá boj o krále Severní smyčky Nürburgingu. Nový rekord silničních aut se dostal už pod metu 6 minut a 45 sekund.

Přesně před týdnem jsme si mohli posvítit na jeden poněkud diskutabilní rekord Mercedesu na Nordschleife. Třícípá hvězda se totiž rozhodla, že neuzná počin Jaguaru a jeho XE SV Project 8, protože byl limitovanou edicí, málo luxusním vozem a navíc před samotnou jízdou prošel jistými úpravami. A právě proto mělo být čtyřdveřové AMG GT 63 S rekordmanem ve své třídě. Okruh alokovaný v německém pohoří Eifel totiž obkroužilo za 7 minut a 27 sekund, což je na skoro dvoutunové čtyřdvířko pozoruhodný počin.

Nyní se ke stuttgartské automobilce musíme vrátit, neboť ta má na kontě další rekord. Tentokrát nicméně jdou jakékoliv nesrovnalosti stranou a místo toho můžeme začít smekat klobouky. Mercedes-AMG GT Black Series totiž takřka jednadvacetikilometrový okruh zajel nejrychleji ze všech produkčních vozů, a to za 6 minut a 43,616 sekundy. Pokořil tak Lamborghini Aventador SVJ, které před dvěma roky dosáhlo času 6:44,97.

Třícípá hvězda přitom stejně jako v předchozím případě zveřejnila dva časy, kdy ten již zmíněný je spojen s okruhem zkráceným o zhruba 200 metrů, protože pak kvůli zajetí rekordu nebylo nutné absolvovat více kol po sobě, ale skončit v místech, kde vůz jízdu začal. Nicméně od loňského roku je provozovateli okruhu preferováno zveřejňování časů na celé kolo dlouhé 20 832 metrů. I to si AMG GT Black Series střihlo, přičemž kompletní Severní smyčku zvládlo za 6:48,047.

Automobilka přitom na trať vypustila zcela sériový vůz, jakkoliv ten se dočkal před samotnou jízdou specifického nastavení. Čelní splitter tak byl nastaven do polohy Race, zatímco spodní i vrchní křídlo zadního spoileru se nacházelo v prostřední pozici. Zároveň bylo s pomocí dostupných nastavení o 5 milimetrů sníženo zavěšení vpředu a o 2,5 mm vzadu, zatímco stabilizátory počítaly s nejtužším režimem. V případě kontroly trakce pak řidič Maro Engel volil průběžně mezi šestou a sedmou pozicí.

„Byla to opravdu impozantní jízda,“ uvedl Engel poté, co zjistil, že je spolu s vozem novým králem Ringu. „S rychlostmi takřka 270 km v sekci Kesselchen a přes 300 km/h na rovince Döttinger Höhe je AMG GT Black Series jednoznačně rychlejší než můj závodní speciál GT3. Zajet Nordschleife s časem 6 minut a 48,047 sekundy s produkčním vozem za stávajících podmínek je něco neskutečného. Stejně jako GT3 nabízí i AMG GT Black Series řadu nastavení, což mi umožnilo zvolit specifické naladění.“

My už jen dodáme, že Mercedes-AMG GT Black Series měl nasazené standardní pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 R MO. Ty zadní přitom roztáčelo 730 koní a 800 Nm točivého momentu, jejichž produkci dostal na starosti přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec. Engel pak rekord zajel již 4. listopadu letošního roku, ovšem na zveřejnění času došlo až nyní.


Nejnáročnější okruh světa má nového krále, silniční auto překonává i závodní speciály - 1 - Mercedes-AMG GT Black Series 2020 Ring rekord 01Nejnáročnější okruh světa má nového krále, silniční auto překonává i závodní speciály - 2 - Mercedes-AMG GT Black Series 2020 Ring rekord 02Nejnáročnější okruh světa má nového krále, silniční auto překonává i závodní speciály - 3 - Mercedes-AMG GT Black Series 2020 Ring rekord 03Nejnáročnější okruh světa má nového krále, silniční auto překonává i závodní speciály - 4 - Mercedes-AMG GT Black Series 2020 Ring rekord 04Nejnáročnější okruh světa má nového krále, silniční auto překonává i závodní speciály - 5 - Mercedes-AMG GT Black Series 2020 Ring rekord 05Nejnáročnější okruh světa má nového krále, silniční auto překonává i závodní speciály - 6 - Mercedes-AMG GT Black Series 2020 Ring rekord 06Nejnáročnější okruh světa má nového krále, silniční auto překonává i závodní speciály - 7 - Mercedes-AMG GT Black Series 2020 Ring rekord 07Nejnáročnější okruh světa má nového krále, silniční auto překonává i závodní speciály - 8 - Mercedes-AMG GT Black Series 2020 Ring rekord 08Nejnáročnější okruh světa má nového krále, silniční auto překonává i závodní speciály - 9 - Mercedes-AMG GT Black Series 2020 Ring rekord 09Nejnáročnější okruh světa má nového krále, silniční auto překonává i závodní speciály - 10 - Mercedes-AMG GT Black Series 2020 Ring rekord 10Nejnáročnější okruh světa má nového krále, silniční auto překonává i závodní speciály - 11 - Mercedes-AMG GT Black Series 2020 Ring rekord 11Nejnáročnější okruh světa má nového krále, silniční auto překonává i závodní speciály - 12 - Mercedes-AMG GT Black Series 2020 Ring rekord 12Nejnáročnější okruh světa má nového krále, silniční auto překonává i závodní speciály - 13 - Mercedes-AMG GT Black Series 2020 Ring rekord 13Nejnáročnější okruh světa má nového krále, silniční auto překonává i závodní speciály - 14 - Mercedes-AMG GT Black Series 2020 Ring rekord 14Nejnáročnější okruh světa má nového krále, silniční auto překonává i závodní speciály - 15 - Mercedes-AMG GT Black Series 2020 Ring rekord 15Nejnáročnější okruh světa má nového krále, silniční auto překonává i závodní speciály - 16 - Mercedes-AMG GT Black Series 2020 Ring rekord 16Nejnáročnější okruh světa má nového krále, silniční auto překonává i závodní speciály - 17 - Mercedes-AMG GT Black Series 2020 Ring rekord 17Nejnáročnější okruh světa má nového krále, silniční auto překonává i závodní speciály - 18 - Mercedes-AMG GT Black Series 2020 Ring rekord 18
Mercedes-AMG GT Black Series je novým králem Ringu. Foto: Mercedes-AMG

Zdroj: Mercedes-AMG

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše