Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejvyšší vedení koncernu Volkswagen skutečně rozhodlo o budoucnosti šéfa firmy
12.7.2021 | Petr Miler
Herbert Diess se kvůli svým odvážným elektrickým plánům pustil na tenký led už loni a letos již jednou žádal nejvyšší vedení koncernu VW o podporu. Tehdy ji nedostal, napodruhé už ano.
Dobře si pamatujíc časy komunistického Československa, ve kterém bylo kvůli centrálnímu plánování prakticky „všeho jinak”, než bylo třeba, jsme velmi citliví na zásahy do přirozeného běhu ekonomiky, které od sebe vzdalují nabídku a poptávku. Evropská unie něco takového dělá systematicky už dekády, dokud ale šlo jen o jisté usměrňování, nehrozilo reálné riziko toho, že se na jedné straně budou vyrábět věci, které málokdo chce. A na té druhé budou požadovány takové, které pro změnu nikdo nenabízí.
V případě aut jsme bohužel této situaci stále blíže, neboť EU se rozhodla vzít tržní mechanismy do svých rukou a automobilkám stále více nepřímo nařizuje, co mají vyrábět. Zcela je přitom ale ignorováno to, co je druhou stranou požadováno. Jakmile se podíváte na vývoj na trzích, kde nejsou elektrická auta masivně subvencována, ať už jde o Austrálii nebo klidně Českou republiku, zájem o ně je prakticky nulový, protože jsou nepraktická a drahá. EU přesto ale tlačí na to, aby se dříve nebo později prodávala nejlépe jen ta.
Zákazník je v tomto boji malým pánem, na druhé straně jsou ale automobilky, obří korporace, které mají tu moc zajistit, aby věci plynuly poněkud přirozenějším směrem. Jak ale nedávno zmínil šéf Formule 1, firmy na tento boj prakticky rezignovaly a nechaly i sobě nadiktovat, co mají dělat. Ať už z pohodlnosti, nebo prospěchářství, se na tuto loď přidal také šéf koncernu VW Herbert Diess, který dříve EU tvrdě kritizoval, teď ji ale ponouká k přitápění pod kotlem regulací. Byl za to opakovaně kritizován, mimo jiné i českým manažerem, a tak se ocitl v poněkud nejisté pozici.
O jeho budoucnosti tak měla už dříve rozhodnout rada ředitelů VW Group, která ale zprvu zaujala neutrální postoj - nechtěla Diesse ani podpořit, ani se postavit proti němu. Sám Herbert D. ale znovu požádal o jakési vyslovení důvěry, kvůli němuž se vedení sešlo v pátek. Jak jsme tedy informovali, možné bylo cokoli, od jeho odchodu po „věčné” setrvání, nejpravděpodobnějším se ale jevilo prodloužení jeho kontraktu. A přesně to se také stalo.
Agentura Reuters tedy informuje, že Diess povede koncern VW o dalších 2,5 roku déle a místo dubna 2023 má u vesla setrvat až do října 2025. Šance, že by se někdo postavil proti plánům EU, které staví automobilky a jejich zákazníky do pozice nevýhodné pro obě strany a výhodné pro bůh ví koho, je tak stále menší, neboť Diess to opravdu nebude. Z velkých automobilek zbývají Toyota a Hyundai, které nechtějí jít slepě za jedním cílem. A jsou to velcí hráči, nicméně v Evropě zase tolik neznamenají - rozhodně ne tolik, co VW Group.

Herbert Diess bude moci u Volkswagenu dále spřádat své elektrické plány, nejvyšší vedení koncernu mu prodloužilo kontrakt o 2,5 roku. Foto: Volkswagen
Zdroj: Reuters
Bleskovky
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
24.12.2025
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
24.12.2025
Levné americké Ferrari poráží skutečné Ferrari takovým způsobem a o tolik levněji, že musí lákat i kupce italských skvostů
23.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Krádež dílů Ducati MotoGP a WorldSBK: zatčen bývalý zaměstnanec včera 12:00
- Test Honda GL1800 Gold Wing Tour: dárek k padesátinám 24.12.2025
- Návrat po 78 dnech 23.12.2025
- Největší talent superbiků 23.12.2025
- Triumph Tracker 400: ze světa flat-tracku 22.12.2025
Nejnovější články
Rychlostně neomezené dálnice se objeví v dalším státě, ruší limity po vzoru německých Autobahnů
včera
Nový Renault Clio v hávu legendy 90. let vypadá zatraceně dobře, takové auto by najednou chtěl každý
včera
Také nejnáročnější okruh světa si na Vánoce připravil dárek, oznámil nové ceny za vjezd pro rok 2026
včera
Nový Ford Mondeo dál potají žije svůj druhý život. Ukázal se v novém a vypadá ještě líp, při jeho cenách máme co závidět
včera
Nejrychlejší zahrádkářské auto světa se prodalo za 16,6 milionu Kč. Tolik se dnes platí za možnost vozit sazenice rychleji než 300 km/h
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 12.26. 01:21 - Zajda
- Mazda MX5 (Miata) 12.25. 19:41 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 12.24. 15:58 - řidičBOB
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 12.24. 13:24 - pavproch
- Škoda Auto obecně 12.24. 12:48 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 12.24. 12:01 - pavproch
- Rychlodotazy 12.23. 18:12 - audis
- Dálniční známka CZ (2021 až aktuálně 2026) 12.23. 16:39 - pavproch
