Nová Lada Niva se už objevila u dealerů, její ceny jsou dál velmi lidové

Je na místě se ptát, jak moc si tahle Lada zaslouží označení „nová”, neboť ve skutečnosti je 22 let stará. Oproti původní Nivě vyráběné už 43 let je to ale nepochybně posun vpřed.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nová Lada Niva se už objevila u dealerů, její ceny jsou dál velmi lidové

22.7.2020 | Petr Miler

Nová Lada Niva se už objevila u dealerů, její ceny jsou dál velmi lidové

/

Foto: Drom

Je na místě se ptát, jak moc si tahle Lada zaslouží označení „nová”, neboť ve skutečnosti je 22 let stará. Oproti původní Nivě vyráběné už 43 let je to ale nepochybně posun vpřed.

Když se řekne Lada Niva, snad nikdo si nepředstaví nic jiného než legendární ruský off-road, který se od roku 1977 vyrábí v prakticky nezměněné podobě dodnes. Jenže v posledních letech byste toto označení budete v portfoliu ruské značky hledali marně, tento vůz je nabízen pod obchodním označením 4x4. Důvodem je druhá generace, se kterou AvtoVAZ začal koketovat ještě dříve, než se rozpadl Sovětský svaz, původní plány však nakonec vzaly zasvé.

Rusové začali na novince pracovat na sklonku 80. let minulého století, přičemž předpokládali, že do prodeje ji pošlou ještě před příchodem nového milénia. Jenže poté se automobilka dostala do existenčních problémů a auto do výroby nikdy nedostala. Kvůli tomu došlo v roce 1998 na vytvoření společného podniku s koncernem General Motors, který získal práva nejen na výrobu nového modelu, ale zároveň také oprávnění užívat název Niva. Ruská klasika se tak od roku 2002 prodává pod označením 4x4, neříká ji tak ale prakticky nikdo.

Nová Niva nejprve stejně jako originální model disponovala 1,7litrovým benzinovým motorem, ten však doznal značné modernizace. Pod kapotou měl ovšem figurovat jen krátce, neboť v plánu bylo nasazení novější jedna-osmy od Opelu. Jenže ani na tento krok nakonec nedošlo a nakonec byl projekt zrušen. Stejně tak zamířily k ledu i plány týkající se zcela nové generace, která se jako koncept ukázala v roce 2014. Ona druhá generace Nivy se tak až do sklonku loňského roku vyráběla dál jako Chevrolet, právě tehdy koncern GM v rámci své restrukturalizace nabídl prodej celého podniku AvtoVAZu. A ten na převzetí kývl.

Stalo se tak, že práva na jméno Niva i model, který měl být novou Nivou před 22 léty, se vrátily do ruských rukou. Rusy ovšem nenapadlo nic lepšího, než vzít dosavadní Chevrolet Niva, vyměnit na něm Logo a s minimálními faktickými změnami jej opět poslat do výroby jako... novou Ladu Niva. Přesně to se stalo před pár týdny a první exempláře nyní dorazily k dealerům i s prvními cenami.

Ke svérázné novince už jsou k dispozici kompletní prezentační materiály, ze kterých je jasné, že na autě se nezměnilo prakticky nic. Je tedy dále nabízeno výlučně s 80koňovým benzinovým motorem 1,7. Na stovkou tato Niva zrychlí za 19 sekund a rozjede se nejvýše na 140 km/h, jedinou volbou bude pětistupňová manuální převodovka s redukcí.

O terénní schopnosti auta tedy není nutné mít obavy, nakonec v případě zájmu bude krom základního provedení k dispozici i verze Off-road se šnorchlem, 16palcovými litými koly s grafitovým povrchem a tzv. „černým paketem“. Za tím však nečekejte doplňky lakované třeba lesklou černí, nýbrž nárazníky, boční prahy, lemy blatníků a kryt rezervního kola z nelakovaného černého plastu. Standardní výbavu zde doplňuje i tažné zařízení.

Základní verze si ale říká Classic, má kupříkladu 1 airbag, ABS, palubní počítač, 12V zásuvku, posilovač řízení, přední okna v elektrice nebo přípravu na rádio. Žádná „plná palba”, základní cena 726 tisíc rublů (asi 232 tisíc Kč) ale odpovídá. Výše lze jít s provedením Comfort, které přidá třeba klimatizaci nebo centrální zamykání a stojí 766 tisíc rublů (245 tisíc Kč). A konečně špičku představuje verze Luxe za 859 tisíc rublů (275 tisíc Kč), s níž dostanete třeba i víc airbagů, alarm, zrcátko ve sluneční cloně, multimediální systém nebo zadní parkovací kameru.

Ceny jsou tedy skutečně velmi lidové, za jakýkoli lak krom bílého se připlácí 6 000 rublů (1 900 Kč), tím příplatková výbava končí - varianta Off-road zatím v nabídce nefiguruje. Nevíme, jestli Rusové s tímto autem rozbijí bank, ale tušíme, že vzhledem ke svým nesporným terénním schopnostem, přece jen moderní konstrukci a nízkým cenám by u zákazníků bodovat mohlo.


Nová Lada Niva se už objevila u dealerů, její ceny jsou dál velmi lidové - 1 - Lada Niva 2020 dodane prvni 01Nová Lada Niva se už objevila u dealerů, její ceny jsou dál velmi lidové - 2 - Lada Niva 2020 dodane prvni 02Nová Lada Niva se už objevila u dealerů, její ceny jsou dál velmi lidové - 3 - Lada Niva 2020 dodane prvni 03Nová Lada Niva se už objevila u dealerů, její ceny jsou dál velmi lidové - 4 - Lada Niva 2020 dodane prvni 04Nová Lada Niva se už objevila u dealerů, její ceny jsou dál velmi lidové - 5 - Lada Niva 2020 dodane prvni 05Nová Lada Niva se už objevila u dealerů, její ceny jsou dál velmi lidové - 6 - Lada Niva 2020 dodane prvni 06Nová Lada Niva se už objevila u dealerů, její ceny jsou dál velmi lidové - 7 - Lada Niva 2020 dodane prvni 07Nová Lada Niva se už objevila u dealerů, její ceny jsou dál velmi lidové - 8 - Lada Niva 2020 dodane prvni 08
Nová Lada Niva je skutečně druhou generací ruského off-roadu, ovšem tou, která se už dvě dekády prodávala jako Chevrolet Niva. Teď je konečně Ladou a za velmi lidové ceny je v prodeji. Foto: Drom

Zdroje: AvtoVAZ, Drom

Petr Miler

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše