Opel Astra 1,6 SIDI Turbo: novinka se 170 koňmi je k mání i u nás

Nová pohonná jednotka má nabídnout až 200 koní, na tu si ale ještě musíme počkat. Aktuálně si již můžete i v Česku objednat o 30 koní slabší verzi.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Opel Astra 1,6 SIDI Turbo: novinka se 170 koňmi je k mání i u nás

16.5.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Opel Astra 1,6 SIDI Turbo: novinka se 170 koňmi je k mání i u nás

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nová pohonná jednotka má nabídnout až 200 koní, na tu si ale ještě musíme počkat. Aktuálně si již můžete i v Česku objednat o 30 koní slabší verzi.

Downsizing a přeplňování jsou v posledních letech tématem číslo jedna, přičemž pro automobilky jsou očividně ideálem hlavně čtyři válce a objem 1,4 až 1,6 litru. Proto obdobnou pohonnou jednotku můžeme najít pod kapotou rodinného hatchbacku, ostrého sportovního modelu a málem skončila i za hlavami pilotů Formule 1, kdyby nakonec kvůli vlně nesouhlasu nedošlo k navýšení na šest válců a 2,4 litry objemu. Zatímco ovšem v královské motoristické disciplíně podobný výstřelek prošel, na silnicích si budeme muset na menší přeplňované motory zvykat stále častěji.

Vlivem implementace nových a nových technologií navíc tyto motory mohou očekávat další modernizace, které ve většině případů přinesou více výkonu i nižší spotřebu. To se momentálně děje u německé automobilky Opel, jejíž turbobenzin o objemu 1,6 litru se dočkal nového provedení (do roku 2016 prý značka představí 16 nových agregátů) se jménem SIDI (Spark Ignition Direct Injection) míří do prodeje s výkonem až 170 koní a 280 Nm točivého momentu.

To na jednu stranu znamená znamená nárůst o 50 Nm oproti staršímu provedení motoru, ale zároveň i pokles o 10 koní. To by však pro fanoušky rychlých Opelů nemělo představovat zásadní zklamání, neboť značka chystá i druhé naladění, které má zaručovat 200 koní a 300 Nm. Na příchod této verze si ovšem ještě chvíli budeme muset počkat, slabší verzi si ale můžete koupit už teď. A také vám pro nejbližší dobu můžeme slíbit zprostředkování prvních zkušeností s ní.

Konkrétně o Astře vybavené tímto motorem jsme se zmiňovali již dříve, tehdy ale byly známy pouze německé ceny a začátek prodejů někdy na jaře. Nyní můžeme přidat informaci o dostupnosti vozu v České republice, kde si jej (Opel motor označuje kódem XHT) můžete do pětidvéřové Astry pořídit od stupně výbavy Enjoy, kdy vás s manuální šestipstupňovou převodovkou vyjde na ceníkových 488 900 Kč resp. „akčně ceníkových” 421 900 Kč. Takže v reálu byste se se základní cenou mohli dostat i pod 400 tisíc, což už na relativně výkonně provedení Astry není špatná cena. Za automatickou převodovku si případně připlatíte 45 tisíc korun, což už tak dobrá cena není.

Pro rekapitulaci můžeme připomenout údaje o spotřebě a dynamice - apetiti motoru má u hatchbacku a sedanu činit 5,9 l/100 km v kombinovaném režimu, tedy o nějakých 14 procent méně než u předchozí verze. Akcelerace na stovku se přitom odehraje za 8,7 sekundy, zatímco nejvyšší rychlost vrcholí hodnotou 220, respektive 222 km/h (u sedanu). Kombi Sports Tourer je pak na tom o trochu hůře, když vyžaduje 6,1 l/100 km a 8,8 sekundy.


Opel Astra 1,6 SIDI Turbo: novinka se 170 koňmi je k mání i u nás - 1 - Opel Astra 1,6 SIDI Turbo 01Opel Astra 1,6 SIDI Turbo: novinka se 170 koňmi je k mání i u nás - 2 - Opel Astra 1,6 SIDI Turbo 03Opel Astra 1,6 SIDI Turbo: novinka se 170 koňmi je k mání i u nás - 3 - Opel Astra 1,6 SIDI Turbo 04
Nový motor 1,6 SIDI Turbo přichází s výkonem 170 koní, který je nižší než u předchůdce. V plánu je ovšem verze naladěná na 200 koní

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše