Podle Mercedesu je zvuk nových V6 turbo pro Formuli 1 sladký, podle šéfa Ferrari tragický

Šéfovi vývoje motorů Mercedesu pro Formuli 1 se prý během prvních testů nových šestiválců rozlil po tváři široký úsměv. Je ovšem první a zatím i jediný.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Podle Mercedesu je zvuk nových V6 turbo pro Formuli 1 sladký, podle šéfa Ferrari tragický

14.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Podle Mercedesu je zvuk nových V6 turbo pro Formuli 1 sladký, podle šéfa Ferrari tragický

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Šéfovi vývoje motorů Mercedesu pro Formuli 1 se prý během prvních testů nových šestiválců rozlil po tváři široký úsměv. Je ovšem první a zatím i jediný.

Letošní sezóna Formule 1 je zřejmě pro další spoustu fanoušků královské motoristické disciplíny tou poslední. Důvodem je řada nových technických omezení, které další rok vejdou v platnost a mimo jiné počítají i s nahrazením současných atmosférických 2,4litrových osmiválců přeplňovanými 1,6litrovými motory V6. Jejich nedostatků bude jistě více, podle principála F1 Bernieho Ecclestonea ale především znějí tragicky, s čímž souhlasí i šéf Ferrari Luca di Montezemolo. A to i když se jedná o pohonné jednotky z jeho vlastní stáje.

Co není dobré pro vybraná ouška prezidenta italské značky ale může být zajímavé pro jiné. Šéf vývoje motorů Mercedes F1 Andy Cowell totiž aktuálně prohlásil, že šestiválce doplněné turbodmychadlem nejenže nejsou tragédií, dokonce se mu i v případě zvukového projevu zamlouvají. Sice prý nejsou tak hlasité, znějí ovšem „sladce”. „Měl jsem tu čest být přítomen prvnímu nahození motoru, přičemž během chodu se mi po tváři rozlil velký úsměv,“ prohlásil Cowell po prvních testech. A Cowelovi je přeplňování vůbec sympatické, jako přednost neopomněl zmínit ani poněkud jednoznačnější fakta - nižší hmotnost agregátů a vyšší výkon, který budou s to navzdory až směšnému objemu ze svého nitra vydolovat.

Bude tedy ještě zajímavé sledovat, jak se celá věc nakonec vyvine. S prvními videy s prototypy monopostů s šestiválcovými agregáty nebo alespoň samotnými motory můžeme počítat již letos a zejména v případě zvuku jsme na jejich projev docela zvědavi. Pak se uvidí, zda je na místě přiklonit se spíše na stranu Ferrari, nebo Mercedesu. Jisté tušení ale již máme, stačí si poslechnout odlišný projev silničních motorů, shodou okolností právě těchto dvou výrobců, v srovnání Pagani Huayra a Ferrari F12 Berlinetta. Pagani může být setsakra dobré auto, jeho srdce ale vedle obdobné jednotky Ferrari zní jako zmírající maratónský běžec...


Podle Mercedesu je zvuk nových V6 turbo pro Formuli 1 sladký, podle šéfa Ferrari tragický - 1 - Mercedes-Benz F1 V6 motor 01Podle Mercedesu je zvuk nových V6 turbo pro Formuli 1 sladký, podle šéfa Ferrari tragický - 2 - Mercedes-Benz F1 V6 motor 02Podle Mercedesu je zvuk nových V6 turbo pro Formuli 1 sladký, podle šéfa Ferrari tragický - 3 - Mercedes-Benz F1 V6 motor 03Podle Mercedesu je zvuk nových V6 turbo pro Formuli 1 sladký, podle šéfa Ferrari tragický - 4 - Mercedes-Benz F1 V6 motor 04Podle Mercedesu je zvuk nových V6 turbo pro Formuli 1 sladký, podle šéfa Ferrari tragický - 5 - Mercedes-Benz F1 V6 motor 05Podle Mercedesu je zvuk nových V6 turbo pro Formuli 1 sladký, podle šéfa Ferrari tragický - 6 - Mercedes-Benz F1 V6 motor 06Podle Mercedesu je zvuk nových V6 turbo pro Formuli 1 sladký, podle šéfa Ferrari tragický - 7 - Mercedes-Benz F1 V6 motor 07
Přeplňované motory V6 se příští rok stanou nedílnou součástí světa Formule 1. Mají prý přinést více výkonu, ale také méně otáček a horší ovladatelnost. Diskutabilní je nyní ovšem hlavně jejich zvuk

Zdroj: WorldCarFans

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.