Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ostrá Toyota C-HR vypadá lákavě, zatím je ale jen přáním techniků
2.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Silniční derivát závodního modelu by dostal 180 koní, agresivnější karoserii či jiný podvozek. To jsou ale velké změny pro malé publikum.
Novou Toyotu C-HR jsme si naposledy mohli představit v souvislosti s jejím ženevským debutem. Při té příležitosti jsme mluvili především o designu, který je docela svérázný. Dá se ovšem předpokládat, že to bylo záměrem japonské značky, která by tímto crossoverem ráda oslovila mladé. Pokud u toho budou příznivé ceny, pak by se to i mohlo podařit, zvláště pak verzi osazené 1,2litrovým turbomotorem o výkonu 116 koní a manuální převodovkou.
Tato kombinace se aktuálně jeví být tím pravým ořechovým pro řidiče, i když vůči takovému Nissanu Juke Nismo nejde o zrovna oslnivou nabídku. Toho si ovšem Toyota je vědoma a ráda by daný nedostatek zvrátila. Proto se začíná mluvit o ostré verzi, jenž by vycházela ze závodního speciálu určeného pro letošní čtyřiadvacetihodinovku na Nürburgringu. Ta je přitom naplánována již na příští měsíc.
Právě toto klání je pro osud ostřejšího modelu nadmíru důležité, neboť příznivé reakce veřejnosti na závodní C-HR mohou rozhodnout o osudu silniční varianty. Ta je zatím spíše jen zbožným přáním techniků než potvrzenou skutečností. „Tlačím na vedení, abych takové auto mohl udělat. Musím ale ještě dostat požehnání,“ uvedl šéf projektu základní varianty Hiro Koba.
Jeden z vrcholných manažerů Toyoty Rembert Serrus pak dodal, že „vůz si o to (ostrou verzi) přímo říká. Možné je vše, ale záleží, co se bude muset měnit. Sportovní model může být jen malou změnou nebo zcela novým projektem. Dával by ovšem smysl.“ Je tedy patrné, že i samotná automobilka sice daný vůz zvažuje, zjevně však potřebuje více argumentů.
Pokud ovšem projekt nakonec dostane zelenou, pak by měl použít přeplňovanou jedna-pětku o výkonu 180 koní jako soutěžní speciál. Mimo to by dorazily také modifikovaný podvozek, silnější brzdy, přepracované řízení, specifický interiér a poladěná karoserie. Změn je tedy spíše více než méně, což potvrzuje i zvažované datum příchodu na trh nejdříve v roce 2018.
Spíše tedy počítáme s tím, že ostré provedení nakonec nedorazí, což asi bude pro Kobu nemalá rána. Ten se totiž dále nechal slyšet, že by nejraději viděl v prodeji ne jednu, ale hned několik sportovních variant. To je ale již opravdová science fiction, nejen zbožné přání...
Sportovní verze by se pochlubila 180 koňmi a ještě ostřejším vzhledem...
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Dodnes úplně nový, ovšem totálně oholený Ford Focus legendární první generace se prodal za směšné peníze
včera - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
10.5.2024 - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024
Nejnovější články
- Další výrobce elektromobilů šlape vodu. Rivian za tři prodělal měsíce už 34 miliard, jak dlouho se to dá vydržet?
před 2 hodinami - První auto Xiaomi může být Porsche za cenu Škody, jenže nevydrží, majiteli neopravitelně selhalo po ujetí 39 km
před 4 hodinami - Bentley skutečně skončilo i s ryzími motory V8, v Evropě to udělalo raději pěkně potichu
před 5 hodinami - Tesla Cybertruck v testu dojezdu s přívěsem nedojela skoro nikam, srovnání s dieselem jí vystavilo smutné vysvědčení
před 7 hodinami - VW přiznal, že elektromobily jsou moc drahé, slova finančního šéfa vyvolala u zaměstnanců zděšení
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva