Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot 2008 v detailech: terénu se prý nebojí, prim ale hraje vzhled a výbava
18.2.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzský crossover dorazí jen s maloobjemovými čtyřválci a tříválci, bude ale velmi lehký. Vyšší standardní výbavu pak doplní řada ozdobných prvků.
Příchod nového francouzského crossoveru na trh je již na spadnutí. Do showroomů by totiž nový Peugeot 2008 měl zamířit krátce po skončení ženevského autosalonu, kde se očekává výstavní debut. Není proto divu, že značka svou novinku virtuálně plně odhalila už nyní. Z předchozích dílčích představení, úniků a vlastních domněnek sice již tak nějak víme, co lze očekávat, přinejmenším interiér jsme si ale zatím mohli prohlédnout jen velmi letmo.
Právě u interiéru tak můžeme začít. Podle očekávání se v něm objevuje palubní deska snad kompletně převzatá z hatchbacku 208, která od druhého stupně výbavy počítá s přítomností 7palcového dotykového displeje, jehož součástí je systém Peugeot Connect Apps komunikující např. se sociálními sítěmi Facebook a Twitter. Mimo to francouzské novince nechybí madlo ruční brzdy inspirované leteckými kniply, české zájemce bude ale zřejmě více zajímat objem zavazadlového prostoru. Ten ve standardu nabízí 360 litrů, krom toho je k mání i 22litrová schránka pod podlahou, v případě sklopení zadních sedadel pak dostanete až 1 194 l objemu.
Výbavovým standardem je i šest airbagů a v základu nebudou chybět ani všemožní pomocníci od ASR, CDS, ESP, EBD a BAS až po systém usnadňující rozjezdy do kopce. V rámci příplatkové výbavy pak můžete sáhnout třeba po rozměrné panoramatické střeše či celé řadě žlutých, oranžových a růžových dekorů, jimiž lze ozdobit exteriér. Pro boční prahy, střešní ližiny, masku, zpětná zrcátka či výdechy klimatizace nebo kliky dveří je pak možné zvolit kontrastní barvu oproti zbytku karoserie. V kombinaci s modrým diodovým podsvícením tak nový Peugeot 2008 může hrát všemi barvami.
Vrátíme-li se k elementárním faktům, pak po stránce rozměrů novinka oproti hatchbacku 208 narostla o nějakých 20 centimetrů do délky (celkem 4 159 mm) a 10 cm do výšky (na 1 556 mm). Rozvor 2 538 mm a šířka 1 739 mm však zůstávají identické. Ve srovnání s dárcovským vozem se ovšem příliš nezměnila hmotnost, namísto 975 kg, které vykazuje Peugeot 208 s litrovým motorem, tak crossover 2008 váží v nejskromnějším provedení 1 045 kg. A to je pořád dost málo.
Tuto hmotnost má navíc přisouzenou už výkonnější motor, a sice tříválec 1,2 VTi naladěný na 82 koní, s nímž vůz dosahuje spotřeby 4,9 l/100 km. Mimo to můžete mezi benzinovými pohonnými jednotkami sáhnout ještě po čtyřválci 1,6 VTi (120 koní, 5,8 l/100 km), v druhé fázi prodeje pak nebudou chybět ani přeplňované verze 1,2litrového motoru vykazující 110 nebo 130 koní.
Pro milovníky nafty je připraven 1,6litrový turbodiesel naladěný na 92 nebo 115 koní. V případě slabšího výkonu je přitom možné zvolit i robotizovanou převodovku 2Tronic, s níž přichází spotřeba 4,2 l/100 km, manuál je o dvě desetinky žíznivější. Ručně řazená převodovka je pak jedinou volbou pro silnější diesel, přičemž spotřeba byla vyčíslena na 4,6 l/100 km.
Auto bude doma pochopitelně hlavně na silnici, Peugeot ale podle svých slov myslel i na průchodnost terénem, kterého se 2008 vůbec nebojí. K dispozici je tedy pouze pohon předních kol, o lepší přesun výkonu na zemský povrch touto cestou ale má starat řešení jménem Grip Control, které vám umožní výběr pěti přednastavených režimů (standardní, sněžný, písečný, off-roadový a bez ESP). Pravděpodobně bude jen různými způsoby přibrzďovat přední kola (co by také jiného dělal...), k dispozici na každý pád tento systém bude s šestnácti i sedmnáctipalcovými koly.
Ceny i jízdní dynamiku zřejmě Peugeot oznámí až v Ženevě, to zřejmě abychom se měli do Švýcarska na co těšit...
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.











































































Nový Peugeot 2008 bude k mání krátce po ženevském autosalonu. Na výběr budou tři turbodiesely a dva benzinové motory, ke kterým později přibudou přeplňované tříválce 1,2 o výkonu 110 nebo 130 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Zakázaná reklama Toyoty ukazuje, v jak absurdním světě žijeme. Co takhle nás všechny přestat vodit za ručičku?
včera
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
18.12.2025
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
16.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Královské pocty pro MM a AM: přijetí u krále Filipa VI. včera 10:00
- Vespa GTS 80th a Primavera 80th Anniversary: výroční modely včera 08:00
- Darryn Binder opouští Evropu 18.12.2025
- Roulstone se v roce 2026 přesouvá s týmem Ciatti do mistrovství Evropy Moto2 17.12.2025
- Rovněž Honda testuje MotoGP o objemu 850 ccm 17.12.2025
Nejnovější články
VW zastavil prodej jednoho ze svých elektrických propadáků na klíčovém trhu. Dealeři varují, že už se nevrátí
před hodinou
Výrobce elektromobilů svým posledním krokem nechtěně přiznal, jak ohromně tato auta ztrácejí hodnotu
včera
Ironie: Automobilka vrátila do nabídky prý přežité motory V8. A teď je chce tolik lidí, že je nestíhá vyrábět
včera
Šéf Jaguaru zkusil obhájit, co s firmou provádí, zjevně pořád nechápe
včera
Když to Mercedesu nejde s auty, zkusí to jako developer. Chytá vlastní luxusní město, Mercedes Places, bez legrace
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
