Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot 2008 v detailech: terénu se prý nebojí, prim ale hraje vzhled a výbava
18.2.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzský crossover dorazí jen s maloobjemovými čtyřválci a tříválci, bude ale velmi lehký. Vyšší standardní výbavu pak doplní řada ozdobných prvků.
Příchod nového francouzského crossoveru na trh je již na spadnutí. Do showroomů by totiž nový Peugeot 2008 měl zamířit krátce po skončení ženevského autosalonu, kde se očekává výstavní debut. Není proto divu, že značka svou novinku virtuálně plně odhalila už nyní. Z předchozích dílčích představení, úniků a vlastních domněnek sice již tak nějak víme, co lze očekávat, přinejmenším interiér jsme si ale zatím mohli prohlédnout jen velmi letmo.
Právě u interiéru tak můžeme začít. Podle očekávání se v něm objevuje palubní deska snad kompletně převzatá z hatchbacku 208, která od druhého stupně výbavy počítá s přítomností 7palcového dotykového displeje, jehož součástí je systém Peugeot Connect Apps komunikující např. se sociálními sítěmi Facebook a Twitter. Mimo to francouzské novince nechybí madlo ruční brzdy inspirované leteckými kniply, české zájemce bude ale zřejmě více zajímat objem zavazadlového prostoru. Ten ve standardu nabízí 360 litrů, krom toho je k mání i 22litrová schránka pod podlahou, v případě sklopení zadních sedadel pak dostanete až 1 194 l objemu.
Výbavovým standardem je i šest airbagů a v základu nebudou chybět ani všemožní pomocníci od ASR, CDS, ESP, EBD a BAS až po systém usnadňující rozjezdy do kopce. V rámci příplatkové výbavy pak můžete sáhnout třeba po rozměrné panoramatické střeše či celé řadě žlutých, oranžových a růžových dekorů, jimiž lze ozdobit exteriér. Pro boční prahy, střešní ližiny, masku, zpětná zrcátka či výdechy klimatizace nebo kliky dveří je pak možné zvolit kontrastní barvu oproti zbytku karoserie. V kombinaci s modrým diodovým podsvícením tak nový Peugeot 2008 může hrát všemi barvami.
Vrátíme-li se k elementárním faktům, pak po stránce rozměrů novinka oproti hatchbacku 208 narostla o nějakých 20 centimetrů do délky (celkem 4 159 mm) a 10 cm do výšky (na 1 556 mm). Rozvor 2 538 mm a šířka 1 739 mm však zůstávají identické. Ve srovnání s dárcovským vozem se ovšem příliš nezměnila hmotnost, namísto 975 kg, které vykazuje Peugeot 208 s litrovým motorem, tak crossover 2008 váží v nejskromnějším provedení 1 045 kg. A to je pořád dost málo.
Tuto hmotnost má navíc přisouzenou už výkonnější motor, a sice tříválec 1,2 VTi naladěný na 82 koní, s nímž vůz dosahuje spotřeby 4,9 l/100 km. Mimo to můžete mezi benzinovými pohonnými jednotkami sáhnout ještě po čtyřválci 1,6 VTi (120 koní, 5,8 l/100 km), v druhé fázi prodeje pak nebudou chybět ani přeplňované verze 1,2litrového motoru vykazující 110 nebo 130 koní.
Pro milovníky nafty je připraven 1,6litrový turbodiesel naladěný na 92 nebo 115 koní. V případě slabšího výkonu je přitom možné zvolit i robotizovanou převodovku 2Tronic, s níž přichází spotřeba 4,2 l/100 km, manuál je o dvě desetinky žíznivější. Ručně řazená převodovka je pak jedinou volbou pro silnější diesel, přičemž spotřeba byla vyčíslena na 4,6 l/100 km.
Auto bude doma pochopitelně hlavně na silnici, Peugeot ale podle svých slov myslel i na průchodnost terénem, kterého se 2008 vůbec nebojí. K dispozici je tedy pouze pohon předních kol, o lepší přesun výkonu na zemský povrch touto cestou ale má starat řešení jménem Grip Control, které vám umožní výběr pěti přednastavených režimů (standardní, sněžný, písečný, off-roadový a bez ESP). Pravděpodobně bude jen různými způsoby přibrzďovat přední kola (co by také jiného dělal...), k dispozici na každý pád tento systém bude s šestnácti i sedmnáctipalcovými koly.
Ceny i jízdní dynamiku zřejmě Peugeot oznámí až v Ženevě, to zřejmě abychom se měli do Švýcarska na co těšit...
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.











































































Nový Peugeot 2008 bude k mání krátce po ženevském autosalonu. Na výběr budou tři turbodiesely a dva benzinové motory, ke kterým později přibudou přeplňované tříválce 1,2 o výkonu 110 nebo 130 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- V Misanu zemřel traťový komisař včera 22:18
- Toprakův misanský hattrick včera 16:10
- Vítězství čínského Kove, 19. Svoboda, 20. Novotný včera 15:55
- Po chybě a pádu Manziho vyhrál Can Öncü, 17. Vostatek včera 13:30
- Toprak vyhrál Sprint Superpole, Bulega crash včera 11:17
Nejčtenější články
Kia po kritice zkusila napravit vzhled jednoho z nejošklivějších aut posledních let novou verzí, neměla na výběr
16.5.2025Elektrický Dodge Charger Daytona R/T nikdo nechce tak moc, že v prodeji končí jen pár měsíců poté, co začal být k mání
16.5.2025Někdo 38 let téměř jen v garáži schovával auto koupené za statisíce, teď ho prodal za víc než 5 milionů
16.5.2025Další výrobce elektromobilů padá ke dnu i se svými unikátními vychytávkami, došly mu peníze a je v nucené správě
16.5.2025Čínské Porsche za cenu Škody na ulici zavalil rozjetý náklaďák, auto přesto zůstalo dál funkční
16.5.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva