Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot 208 Hybrid FE na nových fotkách a videu, nyní již se spotřebou 1,9 litru
2.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Hybrid ze země galského kohouta naučil značku zacházet s novými materiály, jež snižují hmotnost a zlepšují aerodynamiku. Proto půjdou do výroby.
Francouzská automobilka tento týden oznámila, že hodlá velmi brzy začít vyrábět hybridní automobily vybavené technologií Hybrid Air. Ta přitom namísto těžkých baterií sáhla po zásobníku se stlačeným vzduchem, který roztáčí přední kola stejným způsobem, jako by to jinak činil elektromotor. Výhody přitom spočívají v nižší hmotnosti a menší finanční i materiálové náročnosti. Mimo to je tu ale i celá řada neznámých, které ještě Peugeot musí vyřešit, to je však trochu jiná káva, než jakou jsme vám dnes chtěli nalít.
Proč se tedy o hybridu zmiňujeme? Z jednoho prostého důvodu. V rámci nedávného článku jsme totiž uvedli, že novinku s pneumatickým systémem v showroomech značky rozhodně nedoplní produkční verze konceptu 208 Hybrid FE, který se ukázal v září na autosalonu ve Frankfurtu. Pro Peugeot má totiž tento vůz (který, jak je patrno, je plně funkční) sloužit jen jako studnice nápadů a nových technologických řešení, které se v budoucnu objeví na sériových modelech značky.
Pokud vás přitom zajímá, co poslední věta znamená, pak máme k dispozici jednoduchý překlad. Francouzská značka při jeho výrobě použila nové postupy, které počítají s kompozitní karoserií, komponenty z uhlíkových vláken, čelním oknem z polykarbonátu a odlehčeným zavěšením. Díky tomu hmotnost konceptu poklesla o více než 200 kg ve srovnání se standardním Peugeotem 208, což rozhodně není zanedbatelné.
Právě tyto principy chce přitom automobilka uplatnit u svých budoucích modelů, které tak zřejmě budou jedněmi z nejlehčích v rámci segmentu. I když otázkou zůstává, nakolik reálná vlastně dieta bude - dané materiály by se totiž mohly nebezpečně promítnout do ceny vozu. A strádání v oblasti prodejů již Peugeot zažívá nyní.
Stránka materiální je však jen jednou oblastí, tou druhou je aerodynamika (koeficient odporu vzduchu činí pouhých Cd 0,25). A zde již hovoříme o trochu větší realitě. Masku s nižším čelním odporem a zadní spoiler totiž nebude těžké vyrobit, což platí také o speciálně vyvinutých pneumatikách Michelin Tall and Narrow.
Peugeoty budoucnosti tedy získávají jasné obrysy, do nichž zbývá jen dosadit pohonné ústrojí. To v případě konceptu užívá 1,2litrového motoru VTi naladěného na 68 koní, s nímž spolupracuje 40koňový elektromotor. Stovku tak lehký vůz pokoří za 8 sekund, zatímco spotřeba by měla činit pouhých 1,9 l/100 km.
Druhý zmiňovaný údaj musíme samozřejmě brát s rezervou, ten první však nezní nezajímavě. Stejně jako je působivá celá myšlenka lehkých a zábavných Peugeotů. Nyní jen musíme počkat, jak se dané komponenty a postupy promítnou do reality. Bude přitom zajímavé sledovat, zda se někde protnou s v úvodu zmiňovaným pneumatickým hybridem.

































Hybridní koncept Peugeot 208 FE je sice plně funkční, do výroby však jako takový nepůjde
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
před 5 minutamiNástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
včera1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
25.6.2025
Nejnovější články
Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
před 2 minutamiCeny „čínského SUV Ferrari” lidem vyrazily dech, za hodinu si ho objednalo neskutečných 289 tisíc zákazníků
před hodinouNissan dál padá ke dnu. Po rekordní loňské ztrátě prodělal dalších 30 miliard za kvartál, pod novým vedením se houpou židle
před 2 hodinamiOd počátku nesmyslný čtyřválec, který měl nahradit osmiválce v Mercedesech-AMG 63, skončí bez náhrady. Nikdo ho nechce
před 3 hodinami„Benziny a diesely jsou základ,” říká šéf továrny BMW na motory. „Pokud někdy přejdeme na elektřinu, zaplatí to,” dodává
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.27. 09:05 - Vrooom
- Lampárna (stěžovatelna) 06.26. 16:17 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.26. 15:37 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 06.26. 14:22 - pavproch
- Kabelový svazek motoru Octavia I 1,8T 06.26. 12:55 - abernas
- kola e89+Tiguan+Scout 06.26. 11:04 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 06.25. 18:25 - Truck Daškam
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.24. 14:43 - janom