Peugeot Hybrid Air: hybridní ústrojí „žijící” ze vzduchu jde opravdu do výroby

(+ video) Nová technologie se má na silnici objevit za nějaké tři roky. Spotřebou paliva ve výši 2,9 l/100 km se ovšem Peugeot chlubí již nyní.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Peugeot Hybrid Air: hybridní ústrojí „žijící” ze vzduchu jde opravdu do výroby

30.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Peugeot Hybrid Air: hybridní ústrojí „žijící” ze vzduchu jde opravdu do výroby

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Nová technologie se má na silnici objevit za nějaké tři roky. Spotřebou paliva ve výši 2,9 l/100 km se ovšem Peugeot chlubí již nyní.

Na počátku roku jsme poprvé zmínili novou hybridní pohonnou jednotku francouzského koncernu PSA. Pod názvem Hybrid Air se poprvé ukázala v Citroënu C3 na březnovém ženevském autosalonu, ani tehdy však automobilka nezmínila sériovou výrobu. K té ale nakonec opravdu dojde, i když v řádech týdnů to nebude. Podle Peugeotu by se mělo jednat nejdříve o rok 2015, přičemž první vlaštovka ponese na přídi logo lva a nikoliv dvojici chromovaných šípů.

Zvolený model, který danou technologii uvede do prodeje, v současnosti ještě není znám. Značka však uvádí, že jednat by se mělo o lehký hatchback typu Peugeotu 208. U něj by totiž až tak nevadila váhová penalizace ve výši nějakých 100 kilogramů, jež je s instalací hybridní pohonné jednotky spojena. Na rozdíl od elektromobilů zde totiž nepotřebujete těžké baterie, místo toho si vůz vystačí se zásobníkem vzduchu.

Celý princip pak následně spočívá na stlačení tohoto vzduchu, díky čemuž se roztočí hydraulický motor uložený vpředu hned vedle běžné spalovací jednotky (nemusíme snad ani dodávat, že půjde o „máloválec” s miniaturním objemem). Ten následně hodlá výkonem zásobovat přední kola skrze běžnou převodovku, čímž je kromě hmotnosti zredukována komplexnost materiální i finanční.

Stejně jako u běžných hybridů pak řidič dostane k dispozici tři jízdní režimy. První počítá se zapojením benzinové pohonné jednotky, druhý s kombinací obou motorů a třetí jen s využitím energie vycucané ze vzduchu. Peugeot však momentálně udává, že zásobník lze naplnit pouze regenerativním brzděním - je tedy zřejmé, že dlouho „bezemisně“ nepojedete.

Samotný dojezd automobilka nezmiňuje, v rámci kombinované spotřeby ale prý máme počítat s 2,9 l/100 km. To je ovšem údaj, který nebyl ani tak vycucán ze vzduchu, jako spíše z palce. Jak jsme totiž řekli, zásobník vám na dlouho nevydrží a k jeho opětovnému naplnění hned tak nedojde, pokud navíc pojedete efektivně, tedy prakticky bez brzdění, nemáte ani čím jej naplnit a jak hybridní ústrojí kloudně využít. Při měření v laboratořích je to ale evidentně jedno, v těch bude stačit naplněný „měch” v simulaci městského provozu a spotřeba poletí dolů.

Uvidíme tedy za nějaké dva tři roky, jak si „pneumatický hybrid“ Peugeotu povede v reálu. Rozhodně však prý nemáme počítat, že by jej v showroomech doplnila produkční verze konceptu 208 FE. Z tohoto cvičení totiž značka využije pouze know-how, tedy výrobu lehkého motoru a práci s kompozitními materiály.


Peugeot Hybrid Air: hybridní ústrojí „žijící” ze vzduchu jde opravdu do výroby - 1 - PSA Peugeot Citroën Hybrid Air 01Peugeot Hybrid Air: hybridní ústrojí „žijící” ze vzduchu jde opravdu do výroby - 2 - PSA Peugeot Citroën Hybrid Air 02Peugeot Hybrid Air: hybridní ústrojí „žijící” ze vzduchu jde opravdu do výroby - 3 - PSA Peugeot Citroën Hybrid Air 03Peugeot Hybrid Air: hybridní ústrojí „žijící” ze vzduchu jde opravdu do výroby - 4 - PSA Peugeot Citroën Hybrid Air 04Peugeot Hybrid Air: hybridní ústrojí „žijící” ze vzduchu jde opravdu do výroby - 5 - PSA Peugeot Citroën Hybrid Air 05Peugeot Hybrid Air: hybridní ústrojí „žijící” ze vzduchu jde opravdu do výroby - 6 - PSA Peugeot Citroën Hybrid Air 06Peugeot Hybrid Air: hybridní ústrojí „žijící” ze vzduchu jde opravdu do výroby - 7 - PSA Peugeot Citroën Hybrid Air 07
Technologie Hybrid Air skutečně zamíří do výroby, přičemž objevit se má u lehkého hatchbacku typu Peugeotu 208

Zdroj: Auto Express

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.