Polestar poladí motory Drive-E, chystá se stvořit i ostré Volvo V40

Konkrétní fakta spojená s modifikacemi motorů s označením D4, D5, T5 a T6 budou známa na konci června. V40 Polestar však výrobu jistou stále nemá.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Polestar poladí motory Drive-E, chystá se stvořit i ostré Volvo V40

30.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Polestar poladí motory Drive-E, chystá se stvořit i ostré Volvo V40

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Konkrétní fakta spojená s modifikacemi motorů s označením D4, D5, T5 a T6 budou známa na konci června. V40 Polestar však výrobu jistou stále nemá.

Švédská automobilka asi nepotěšila mnoho fanoušků záměrem vyřadit ze svého repertoáru pěti- a šestiválce. Na jejich místo pak nastěhovala dvoulitrové čtyřválce Drive-E, které sice v kombinaci s elektromotorem dokážou nabídnout až 400 koní, nicméně o zrovna nejprestižnější pohonné jednotky nejde. Nyní se ovšem chystá alespoň částečná náprava. Na vyšší objem nebo větší počet válců ovšem nesázejte, vše se týká pouze pomocné ruky, kterou Volvu podá společnost Polestar.

Momentálně nejsou známy veškeré podrobnosti, první specifikace spojené s agregáty D4, D5, T5 a T6 ovšem budou oznámeny poslední týden v červnu. V následujících měsících pak sportovní divize pustí do světa neskutečných 140 variací optimalizace motorů. Zahrnovat přitom nebudou pouze navýšení výkonu, ale také odezvu na plynový pedál či lepší řazení. Polestar se přitom dušuje, že žádná úprava nebude mít vliv na udávanou spotřebu, emise, servisní intervaly nebo celkovou záruku.

Odezva na plyn, vyšší výkon a rychlost řazení převodovky mají pak řidičům napomoci v předjížděcích manévrech, zatímco preciznost převodovky má vylepšit ovladatelnost vozu. Tyto oblasti se přitom u stávajících majitelů dočkaly největší kritiky, pročež je logické, že se na ně Volvo zaměřilo. Testovací jezdec Polestaru a úřadující šampión švédského mistrovství STCC Thed Björk přitom dodává, že veškeré modifikace jsou v souladu s filozofií, s jakou jsou laděny závodní vozy.

Jen těmito modifikacemi ovšem práce sportovní divize nekončí. Polestar totiž nejspíše chystá i další ostrý model. Podle všeho by přitom mělo jít o Volvo V40, které si žádá především britské zastoupení značky. Tamní šéf Nick Connor totiž uvedl, že by „rád viděl více verzí Polestar, především pak V40 Polestar“.

Pod kapotu takového modelu by měla zamířit specifikace T6, která standardně produkuje 320 koní. Již díky tomu by ostré Volvo V40 patřilo mezi nejvýkonnější vozy v segmentu, Polestar ale možná agregát ještě lehce poladí a jeho potenciál zvedne na vyšší úroveň. Spolehlivost takové jednotky však ohrožena nebude.

Connor pak dodává, že „tyto modely jsou potřeba, neboť vylepšují image značky. Zároveň ovšem musí být nabízeny za cenu, jakou lidé akceptují.“ V tom by ovšem mohl být zakopán pes, neboť vývoj Volva V40 Polestar rozhodně nebude levný, zvláště pokud půjde o verzi, kde motor Drive-E doplní pohon všech kol.

Ač tu tedy máme již několikerou zmínku o malém ostrém švédském hatchbacku, stále tu chybí oficiální potvrzení, že takový model skutečně vznikne. Mimo to pak Connor zpochybňuje i možný příchod Volva XC90 Polestar, a to kvůli v úvodu zmíněné specifikaci Twin Engine, která produkuje ony čtyři stovky koní.


Polestar poladí motory Drive-E, chystá se stvořit i ostré Volvo V40 - 1 - Volvo Polestar 2015 modifikace prvni foto 01Polestar poladí motory Drive-E, chystá se stvořit i ostré Volvo V40 - 2 - Volvo Polestar 2015 modifikace prvni foto 02Polestar poladí motory Drive-E, chystá se stvořit i ostré Volvo V40 - 3 - Volvo Polestar 2015 modifikace prvni foto 03Polestar poladí motory Drive-E, chystá se stvořit i ostré Volvo V40 - 4 - Volvo Polestar 2015 modifikace prvni foto 04Polestar poladí motory Drive-E, chystá se stvořit i ostré Volvo V40 - 5 - Volvo Polestar 2015 modifikace prvni foto 05
Divize Polestar chystá více než 140 modifikací pohonného ústrojí celé řady modelů Volva

Zdroje: Volvo, Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.