Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Polestar poladí motory Drive-E, chystá se stvořit i ostré Volvo V40
30.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Konkrétní fakta spojená s modifikacemi motorů s označením D4, D5, T5 a T6 budou známa na konci června. V40 Polestar však výrobu jistou stále nemá.
Švédská automobilka asi nepotěšila mnoho fanoušků záměrem vyřadit ze svého repertoáru pěti- a šestiválce. Na jejich místo pak nastěhovala dvoulitrové čtyřválce Drive-E, které sice v kombinaci s elektromotorem dokážou nabídnout až 400 koní, nicméně o zrovna nejprestižnější pohonné jednotky nejde. Nyní se ovšem chystá alespoň částečná náprava. Na vyšší objem nebo větší počet válců ovšem nesázejte, vše se týká pouze pomocné ruky, kterou Volvu podá společnost Polestar.
Momentálně nejsou známy veškeré podrobnosti, první specifikace spojené s agregáty D4, D5, T5 a T6 ovšem budou oznámeny poslední týden v červnu. V následujících měsících pak sportovní divize pustí do světa neskutečných 140 variací optimalizace motorů. Zahrnovat přitom nebudou pouze navýšení výkonu, ale také odezvu na plynový pedál či lepší řazení. Polestar se přitom dušuje, že žádná úprava nebude mít vliv na udávanou spotřebu, emise, servisní intervaly nebo celkovou záruku.
Odezva na plyn, vyšší výkon a rychlost řazení převodovky mají pak řidičům napomoci v předjížděcích manévrech, zatímco preciznost převodovky má vylepšit ovladatelnost vozu. Tyto oblasti se přitom u stávajících majitelů dočkaly největší kritiky, pročež je logické, že se na ně Volvo zaměřilo. Testovací jezdec Polestaru a úřadující šampión švédského mistrovství STCC Thed Björk přitom dodává, že veškeré modifikace jsou v souladu s filozofií, s jakou jsou laděny závodní vozy.
Jen těmito modifikacemi ovšem práce sportovní divize nekončí. Polestar totiž nejspíše chystá i další ostrý model. Podle všeho by přitom mělo jít o Volvo V40, které si žádá především britské zastoupení značky. Tamní šéf Nick Connor totiž uvedl, že by „rád viděl více verzí Polestar, především pak V40 Polestar“.
Pod kapotu takového modelu by měla zamířit specifikace T6, která standardně produkuje 320 koní. Již díky tomu by ostré Volvo V40 patřilo mezi nejvýkonnější vozy v segmentu, Polestar ale možná agregát ještě lehce poladí a jeho potenciál zvedne na vyšší úroveň. Spolehlivost takové jednotky však ohrožena nebude.
Connor pak dodává, že „tyto modely jsou potřeba, neboť vylepšují image značky. Zároveň ovšem musí být nabízeny za cenu, jakou lidé akceptují.“ V tom by ovšem mohl být zakopán pes, neboť vývoj Volva V40 Polestar rozhodně nebude levný, zvláště pokud půjde o verzi, kde motor Drive-E doplní pohon všech kol.
Ač tu tedy máme již několikerou zmínku o malém ostrém švédském hatchbacku, stále tu chybí oficiální potvrzení, že takový model skutečně vznikne. Mimo to pak Connor zpochybňuje i možný příchod Volva XC90 Polestar, a to kvůli v úvodu zmíněné specifikaci Twin Engine, která produkuje ony čtyři stovky koní.
Divize Polestar chystá více než 140 modifikací pohonného ústrojí celé řady modelů Volva
Zdroje: Volvo, Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
včera - Otylý elektrický hot hatch Hyundai ukázal na okruhu svou nesmyslnost. Vydrží tři kola, pak můžete hodiny nabíjet
15.5.2024 - Legendární závodní Peugeot předvedl jekot svého motoru V10, vaše uši se budou tetelit blahem
14.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Kymco CV3 550i ABS vs. AK 550i ABS Premium: dvě nebo tři kola? 08:00
- Test šampionátu WomenWCR - 1. den včera 20:06
- Mugello-MotoGP-Test: Alex Rins s nejlepším časem včera 19:51
- Michele Pirro s wild card v Misanu včera 16:00
- Boscoscuro válcuje Kalexy včera 10:00
Nejnovější články
- Pod cenou vyprodávané Tesly z flotily Hertzu jsou v praxi přesně takové křápy, jak byste čekali
před hodinou - Už i VW kapituloval. Plány na čistě elektrickou budoucnost bourá, 50 miliard na nové továrny i baterky nepadne
před 3 hodinami - Číňané už se nebojí ničeho, bodovat chtějí i s pick-upem. Prodávat ho začínají největším soupeřům přímo pod nosem
včera - Jen Mercedes dokáže prodávat čtyřválcové auto za 4,25 milionu a nestydět se, třikrát větší motor lze mít za míň jak třetinu
včera - Majiteli se Cybertruck rozpadá pod rukama tak moc, že prosí manažery Tesly i Elona Muska o nový. Všichni ho ignorují
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva