Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche Cayenne Coupe: rýsuje se další konkurent X6, přijít má v roce 2018
5.5.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Trendu velkých pětidveřových SUV se zkosenou zádí se nevyhne ani Porsche. Od roku 2018 chce prodávat v rámci řady Cayenne konkurenta pro X6 a MLC.
Zdá se nám, že druhá generace Porsche Cayenne je na trhu celou věčnost, ovšem ve skutečnosti od jejího debutu uplynuly pouhé tři roky. V záplavě veškerých nových crossoverů, které automobilky servírují automobilky s pozoruhodnou kadencí, stárne každý konkrétní model rychleji než dříve. Zaměříme-li se na segment těch největších a nejluxusnějších, pak většinu pozornosti musíme směřovat primárně na německý čtyřlístek. Na ofenzivu luxusních SUV si totiž v současnosti brousí zuby Mercedes, dalším velkým hráčem bude Audi a svojí troškou do mlýna přispěje i BMW. Porsche tomu nehodlá jen nečinně přihlížet a bude muset kontrovat.
Nedávno jsme napsali, že příští rok přivítáme faceliftované Caynne, jehož změny se ponesou v duchu menšího sourozence Macanu. Stane se tak zhruba tři roky před příchodem nové, v pořadí již třetí generace. Zmíněné teď můžeme doplnit o informaci o další karosářské variantě, která bude bojovat s BMW X6, chystaným modelem MLC a v nejsilnější specifikaci také s britským Range Roverem Sport RS nebo novým příspěvkem Bentley.
Porsche si do nové modelové řady Cayenne chystá čtyřdveřové kupé, které bychom směle mohli zařadit do kategorie SAC, jejíž založení je přičítáno mnichovskému výrobci. Podle britského Autocaru je Porsche s jeho návrhy již v pokročilém stádiu a do uvedení na trh zbývají zhruba tři roky. Podle zdrojů z Porsche by se mělo jednat o sportovnější alternativu ke klasické verzi, přičemž od ní si samozřejmě vypůjčí převážnou většinu pohonných jednotek, ne-li úplně všechny. To znamená zážehové i vznětové motory, plug-in hybridní benzinovou soustavu a možná také kombinaci nafty a elektromotoru. Alternativa ke klasickému Caynne s klesající střechou bude spolu s motory využívat také nově vyvinuté platformy MLB, kterou nyní piluje vývojové oddělení Audi.
Pokud by přiložená počítačová skica nelhala, budeme tu mít další napodobeninu X6. A že už nás to ani nepřekvapuje. Ostřeji střižený kabát s prvky modelů 918 Spyder okoření úzkým prosklením a střechou rychle se svažující směrem k zádi. Oproti klasickému Cayenne se Coupe pochlubí nižší světlou výškou, a tedy nižším těžištěm. Uvnitř se bude v podstatě jednat o pouhý derivát, ovšem i tam prý bude cítit jistý nádech sportovního top modelu. Pokud jste stejně jako my přemítali nad tím, proč Porsche už dávno něco takového nestaví, pak věřte, že mu v tom bránila jen nedostatečná výrobní kapacita v Lipsku způsobená velkou poptávkou po klasickém Cayenne. To má údajně změnit další investice do této továrny, která bude muset proběhnout ještě před rokem 2017, tedy předtím, než Porsche začne s produkcí nové generace.
Cayenne Coupe by mělo být zhruba o 15 až 20 procent dražší než klasická verze, což znamená, že vstupní motorizace se zážehovým šestiválcovým třílitrem vyjde na nějakých 1,67 milionu korun. Pokud se podíváme na to, co nabízí Porsche dnes, očekáváme také verze GTS a diesely. Na vrcholu pak bude dvojice variant Turbo, přičemž silnější Turbo S nabídne dozajista přes 560 koní. Šasí má být dostatečně schopné i pro ultrarychlou sportovní jízdu, což jistě předpokládá řádné pilování na Severní smyčce německého Nürburgringu. Tam ho dříve nebo později začneme vídat v maskáčích, ale to už trochu předbíháme událostem...
Porsche Cayenne Coupé má být sportovnější než klasické Cayenne, vzhledem nám opět připomíná BMW X6
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 2 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
Nejnovější články
- Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před hodinou - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 2 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 3 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 4 hodinami - Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva