Porsche končí s vlastním vývojem elektromobilů, vydalo se jinou cestou

Porsche během pár let vyvinulo nejlepší produkční elektromobil světa, vše má ale jeden háček - automobilku z Zuffenhausenu přišel jeho vývoj na závratných 23 miliard korun. To už zjevně nemíní opakovat.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Porsche končí s vlastním vývojem elektromobilů, vydalo se jinou cestou

8.3.2021 | Petr Prokopec

Porsche končí s vlastním vývojem elektromobilů, vydalo se jinou cestou

/

Foto: Porsche

Porsche během pár let vyvinulo nejlepší produkční elektromobil světa, vše má ale jeden háček - automobilku z Zuffenhausenu přišel jeho vývoj na závratných 23 miliard korun. To už zjevně nemíní opakovat.

V roce 2015 představilo Porsche koncept Mission E. Během následujících čtyř let pak automobilka utratila více než 23 miliard korun za vývoj produkční verze, která do showroomů dorazila pod názvem Taycan. Zájem publika o zřetelně nejlepší elektromobil současnosti překonal veškerá očekávání, přičemž značka momentálně nabídku rozšířila ještě o provedení Cross Turismo navyšující jak objem zavazadelníku, tak světlou výšku. Nicméně i přes ochotu lidí utrácet nemalé peníze nebude Taycan ziskový ani v nejbližších letech.

Jak tedy již bylo zmíněno mnohokrát, elektromobilita není pro zavedené automobilky zrovna levnou záležitostí a Porsche hledá cestu, jak na vývoji ušetřit. Právě to je důvodem, proč Porsche soustavně navyšuje svůj podíl v chorvatské značce Rimac. Nejdříve v červnu 2018 odkoupilo 10 % a v září 2019 dalších 5,5 % podílu ve firmě. Teď na bankovní účet Rimacu poslalo dodatečných 70 milionů Eur (cca 1,85 miliardy korun) a aktuálně vlastní 24 % společnosti.

Z výše zmíněného je jasně patrné, že postupné odkupování Rimacu vychází Porsche výrazně levněji než investice do vlastního elektrického programu. Vlastní vývoj elektrických aut tedy bude automobilka utlumovat, což potvrdilo samo Porsche. V tiskové zprávě k navýšení podílu v Rimacu uvádí, že tímto krokem se pro něj chorvatská firma stává dodavatelem první úrovně, tedy bude od něj přebíral rozsáhlé technické celky, které následně použije ve vlastních vozech. Porsche pochopitelně bude muset za dané dodávky platit, nicméně půjde do jisté míry (asi tak z 24 %...) o stejnou transakci, jakou podstupuje třeba Škoda, když od VW Group nakupuje modulární platformu MEB.

Suma sumárum tak vlastně dochází na realizaci dohadů, které tu kolovaly před pár lety a dle kterých chtěl koncern VW Group pohltit Teslu. K tomu nyní skutečně dojde, jen nepůjde o tu americkou, nýbrž o chorvatskou, jak se ostatně Rimacu přezdívá. Více informací dorazí do léta, kdy by mělo dojít na další navýšení podílu Porsche v Rimacu.


Porsche končí s vlastním vývojem elektromobilů, vydalo se jinou cestou - 1 - Porsche Taycan Cross Turismo 2021 prvni sada 01Porsche končí s vlastním vývojem elektromobilů, vydalo se jinou cestou - 2 - Porsche Taycan Cross Turismo 2021 prvni sada 02Porsche končí s vlastním vývojem elektromobilů, vydalo se jinou cestou - 3 - Porsche Taycan Cross Turismo 2021 prvni sada 03Porsche končí s vlastním vývojem elektromobilů, vydalo se jinou cestou - 4 - Porsche Taycan Cross Turismo 2021 prvni sada 04Porsche končí s vlastním vývojem elektromobilů, vydalo se jinou cestou - 5 - Porsche Taycan Cross Turismo 2021 prvni sada 05Porsche končí s vlastním vývojem elektromobilů, vydalo se jinou cestou - 6 - Porsche Taycan Cross Turismo 2021 prvni sada 06Porsche končí s vlastním vývojem elektromobilů, vydalo se jinou cestou - 7 - Porsche Taycan Cross Turismo 2021 prvni sada 07Porsche končí s vlastním vývojem elektromobilů, vydalo se jinou cestou - 8 - Porsche Taycan Cross Turismo 2021 prvni sada 08Porsche končí s vlastním vývojem elektromobilů, vydalo se jinou cestou - 9 - Porsche Taycan Cross Turismo 2021 prvni sada 09Porsche končí s vlastním vývojem elektromobilů, vydalo se jinou cestou - 10 - Porsche Taycan Cross Turismo 2021 prvni sada 10Porsche končí s vlastním vývojem elektromobilů, vydalo se jinou cestou - 11 - Porsche Taycan Cross Turismo 2021 prvni sada 11Porsche končí s vlastním vývojem elektromobilů, vydalo se jinou cestou - 12 - Porsche Taycan Cross Turismo 2021 prvni sada 12
Porsche se nedávno vytasilo s modelem Taycan Sport Turismo, půjde ale zřejmě o jedno z posledních elektrických aut vyvinutých čistě u Porsche. Pro ty budoucí použije techniku Rimacu, jak dnes automobilka sama potvrdil. Foto: Porsche

Zdroj: Porsche

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše