Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche končí s vlastním vývojem elektromobilů, vydalo se jinou cestou
8.3.2021 | Petr Prokopec
Porsche během pár let vyvinulo nejlepší produkční elektromobil světa, vše má ale jeden háček - automobilku z Zuffenhausenu přišel jeho vývoj na závratných 23 miliard korun. To už zjevně nemíní opakovat.
V roce 2015 představilo Porsche koncept Mission E. Během následujících čtyř let pak automobilka utratila více než 23 miliard korun za vývoj produkční verze, která do showroomů dorazila pod názvem Taycan. Zájem publika o zřetelně nejlepší elektromobil současnosti překonal veškerá očekávání, přičemž značka momentálně nabídku rozšířila ještě o provedení Cross Turismo navyšující jak objem zavazadelníku, tak světlou výšku. Nicméně i přes ochotu lidí utrácet nemalé peníze nebude Taycan ziskový ani v nejbližších letech.
Jak tedy již bylo zmíněno mnohokrát, elektromobilita není pro zavedené automobilky zrovna levnou záležitostí a Porsche hledá cestu, jak na vývoji ušetřit. Právě to je důvodem, proč Porsche soustavně navyšuje svůj podíl v chorvatské značce Rimac. Nejdříve v červnu 2018 odkoupilo 10 % a v září 2019 dalších 5,5 % podílu ve firmě. Teď na bankovní účet Rimacu poslalo dodatečných 70 milionů Eur (cca 1,85 miliardy korun) a aktuálně vlastní 24 % společnosti.
Z výše zmíněného je jasně patrné, že postupné odkupování Rimacu vychází Porsche výrazně levněji než investice do vlastního elektrického programu. Vlastní vývoj elektrických aut tedy bude automobilka utlumovat, což potvrdilo samo Porsche. V tiskové zprávě k navýšení podílu v Rimacu uvádí, že tímto krokem se pro něj chorvatská firma stává dodavatelem první úrovně, tedy bude od něj přebíral rozsáhlé technické celky, které následně použije ve vlastních vozech. Porsche pochopitelně bude muset za dané dodávky platit, nicméně půjde do jisté míry (asi tak z 24 %...) o stejnou transakci, jakou podstupuje třeba Škoda, když od VW Group nakupuje modulární platformu MEB.
Suma sumárum tak vlastně dochází na realizaci dohadů, které tu kolovaly před pár lety a dle kterých chtěl koncern VW Group pohltit Teslu. K tomu nyní skutečně dojde, jen nepůjde o tu americkou, nýbrž o chorvatskou, jak se ostatně Rimacu přezdívá. Více informací dorazí do léta, kdy by mělo dojít na další navýšení podílu Porsche v Rimacu.
Porsche se nedávno vytasilo s modelem Taycan Sport Turismo, půjde ale zřejmě o jedno z posledních elektrických aut vyvinutých čistě u Porsche. Pro ty budoucí použije techniku Rimacu, jak dnes automobilka sama potvrdil. Foto: Porsche
Zdroj: Porsche
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 5 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před hodinou - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 3 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 4 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 5 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 16:26 - abgx1
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 14:21 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.19. 14:20 - řidičBOB
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda