Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche mezi tajnými koncepty ukázalo i auto, které nakonec přece jen vyrobí
13.11.2020 | Petr Prokopec
Vypadá to na první pohled jen jako ohlédnutí za minulostí, která mohla být a nebyla, minimálně v jednom případě ale dosud utajované koncepty Porsche ukazují i víc - nová 911 Safari se skutečně chystá.
Dosud tajným konceptům Porsche jsme se již jednou věnovali, automobilka z Zuffenhausenu jich ale postupně ukázala ještě více. Přidáme tedy další chody a byť ne všechna z odhalených aut stojí za zmínku, některým zkrátka musíme věnovat pozornost.
Mezi takové patří i koncept či spíše prototyp 911 Vision Safari, který se oproti většině ostatních v jednom zásadním bodě - bylo to prakticky hotové, plně provozuschopné auto. Nepohybuje se tedy pouze hlemýždím tempem, místo toho jeho šestiválec zvládá prakticky stejný rozlet, jakého jsou schopny sourozenci s registračními značkami.
Němci tuto studii připravili již v roce 2012, kdy chtěli složit poctu ikonické variantě 911 SC Safari z roku 1978, která se zúčastnila mnoha pouštních rallye. Oproti výchozí 911 generace 991, na níž je auto založeno, došlo je zvětšení světlé výšky. Zároveň dorazily i nafouklé lemy blatníků, stejně jako přepracované nárazníky s integrovanými kryty podvozku. A nechybí ani světelná diodová lišta jako reminiscence někdejších střešních světel pro noční erzety.
Do kabiny nás značka nahlédnout nenechala, nicméně mluví o spartánském interiéru se závodními sedadly a ochrannou klecí. Zajímavostí je pak speciální schránka mezi sedadly, která je určena pro chlazení helmy. Tu si řidič právě na toto místo může odložit mezi rychlostními zkouškami, přičemž vestavěný větrák zařídí vše ostatní. To je dobrý nápad, který dost možná nezapadne v historii, ale bude uplatněn. Samotná nová 911 Safari totiž přece jen vznikne.
Už několikrát, naposledy v polovině října, byl při testech nachytán prototyp Porsche 911 generace 992 s podezřele vysokou světlou výškou a nafouklými blatníky. Dokud Porsche tohle auto veřejně nepředstaví, stoprocentně jisté to pochopitelně není, tentokrát by ale značka skutečně vše měla dotáhnout do produkční reality. Naznačují to i slova šéfdesignéra značky Michaela Mauera, který po svezení ve voze řekl, že podobnou zábavu v žádném jiném nezažijete. A když si uvědomíme, jak současná doba přeje čemukoli, co jen trochu připomíná SUV...
Závoděním v náročném terénu se ostatně Porsche zabývá možná i více, než by kdokoliv čekal. Značka totiž ve stejném duchu vyrobila i další studii zvanou Macan Safari. Ta pochází z roku 2013, přičemž taktéž dostala do vínku zvýšený podvozek, nafouklé blatníky a off-roadové obutí. Jakkoliv ovšem došlo také na redukci jednoho páru dveří, vůz vznikl jen jako hliněný model, který měl pouze ovlivnit budoucnost.
My se tak můžeme přesunout k druhé dvojici, která pro změnu již dle vzhledu naznačuje spíše silniční či okruhové využití. O pohon každého konceptu se nicméně stará diametrálně odlišné ústrojí, přičemž nadšence asi více osloví Porsche Le Mans Living Legend z roku 2016. Jde totiž sice o odkaz na čtyřválcové kupé 550, nicméně pod kapotou hostí osmiválcovou jednotku, a to nejspíše 4,6litrovou atmosféru.
Automobilka agregát zasadila do Porsche Boxster, což může být s ohledem na karoserii s pevnou střechou překvapivé. Nicméně za vším stojí vzhůru výklopné dveře, které si žádaly zesílení konstrukce, s jakým je právě otevřený model spojen. Instalace objemné jednotky pak vyústila v příchod velkého posuvného zadního krytu, jehož součástí je dělené okno. Přední kapotu pro změnu zdobí centrální víčko nádrže.
Dalším pánem na holení je Porsche 904 Living Legend, jehož inspirace je zmíněna již v samotném názvu. Překvapivé je, že postaven není na bázi žádného zuffenhausenského vozu, místo toho technici značky použili karbonový monokok Volkswagenu XL1. A když již byli v tom, sáhli také netradičním motoru, kterým se stal 1,2litrový dvouválec z Ducati 1199 Superleggera. Produkovat by přitom měl 200 koní a točit až 12 000 ot./min.
Tím jsme s dalším chodem hotovi, nechte si ale místo ještě na dezert. Automobilka totiž v rámci knihy Porsche Unseen, která aktuálně vyšla, odhalila ještě více dříve neviděných vozů a materiály k nim dává postupně k dispozici i médiím. A o některých se zkrátka nelze nezmínit.












Porsche 911 Vision Safari je plně pojízdné, přičemž ve stávající generaci se tato verze možná i dočká sériové výroby. Foto: Porsche
Macan Safari oproti tomu vznikl pouze jako hliněný model. Je to škoda, neboť třídveřové karoserii by to na silnicích slušelo. Foto: Porsche
Le Mans Living Legend skládá hold Porsche 550, vůči němu však disponuje dvojnásobným počtem válců. Foto: Porsche
Inspirace pro Porsche 904 Living Legend je zmíněna již v názvu, na rozdíl od minulosti však má válce pouze dva. Foto: Porsche
Zdroj: Porsche
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
včeraBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězství lokalmatadora Zarca včera 15:51
- Moto2 vyhrál lídr Gonzalez, 7. Salač včera 15:28
- Vítězem Moto3 Rueda včera 11:58
- Mokrý warm-up pro Joana Mira včera 09:58
- Marc Marquez vítězem Tissot Sprintu 10.5.2025
Nejčtenější články
Někdo najel se Škodou Superb přes 540 tisíc km za necelé čtyři roky, stvořil laciný sen českých šejdířů
13.4.2025Toto jsou dnes nejžádanější ojetiny v Německu. Nakonec ukazují, jakým autům je lepší se vyhnout
13.4.2025EU je tu vážně pro lidi. Klidně zruší cla na čínská auta, stačí, když Číňané slíbí, že je tu nebudou prodávat moc levně
13.4.2025Prodaných Octavií 8, Kodiaqů 34. Pád Škody v Číně na úplné dno navzdory směšným cenám je varováním pro všechny Evropany
14.4.2025Milionové gesto: Michael Schumacher nově podepsal helmu určenou pro charitativní aukci, možná to s ním není tak zlé
14.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva