První firma se pustila do nápravy kontroverzního designu nových BMW

Pokud vám nevoní podoba zejména přídí nejnovějších BMW, nejste sami. Očekávalo se, že firmy přijdou s nabídkami jejich jakési normalizace a právě to se nyní stává skutkem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

První firma se pustila do nápravy kontroverzního designu nových BMW

20.10.2020 | Petr Prokopec

První firma se pustila do nápravy kontroverzního designu nových BMW

/

Foto: BMW

Pokud vám nevoní podoba zejména přídí nejnovějších BMW, nejste sami. Očekávalo se, že firmy přijdou s nabídkami jejich jakési normalizace a právě to se nyní stává skutkem.

Loni BMW odhalilo koncept nové řady 4. V té chvíli se automobilový celý svět zhrozil, neboť mnichovští dali jasně najevo, že budou pokračovat v gigantizaci čelních ledvinek svých aut. Koncept řady 4 osadili jejich vertikální verzí, která se táhne od lemu kapoty motoru až po spodní okraj předního nárazníku. A ve stejném duchu posléze vypustili také standardní model a kontroverzní partie naroubovali nejen na verzi M4, ale také sedan M3, což kritiku jen umocnilo. Z ostrých modelů se staly tak trochu karikatury sebe sama.

Už tehdy se ale říkalo, že BMW tímto krokem zajistilo živobytí tuningovým firmám a evidentně se nemýlilo. Od debutu obou „eMek“ se začaly objevovat různé virtuální návrhy na nápravu řešení čelních partií, které počítaly s horizontálně stylizovanými ledvinkami standardní velikosti. Až dosud šlo pouze o cvičení designérů, která neměla v úmylu měnit skutečná auta. Nyní se ale ozval německý tuner Prior Design, který si s podobou přídí nových BMW hraje též a upravenou masku chce poslat do výroby.

Němci si aktuálně hrají hned s několika variantami, u nichž se mění jak velikost ledvinek, tak i tvar čelního nárazníku. Je přitom jen na vás, zda některému provedení dáte palec nahoru či nikoliv, zástupce tuningové firmy nicméně uvádí, že „odezva týkající se tohoto designu byla velmi pozitivní“. Nicméně již neupřesňuje, jakou verzi nakonec Prior Design pustí do prodeje. Za nás nicméně schvalujeme jakékoliv odhalené provedení, oproti tomu sériovému se vždy jedná o posun tím správným směrem.

K čemu již lze mít výtky, to je zvýraznění bočního výdechu, který si u nás vysloužil kritiku stejně jako samotné ledvinky již během odhalení. U automobilky typu BMW, zvláště pak u divize M, by totiž člověk očekával funkčnost. Zde je ovšem pouze snaha o rozbití designu, neboť výdech není funkční. A právě tuto atrapu nyní Prior Design ještě zvýrazňuje.

Jak se tedy zdá, v případě nových mnichovských raket budou mít tuningové firmy žně, neboť ideální ztvárnění by potřebovalo hned několik panelů karoserie. Na druhou stranu, pod nimi je již vše v pořádku, neboť M3 i M4 dorazí již z továrny s přeplňovaným třílitrovým šestiválcem, který nabídne 480 a 510 koní. O jejich přenos prozatím jen na zadní nápravu se pak stará šestistupňový manuál či osmistupňový automat. Čtyřkolka dorazí později, stejně jako kombík.


První firma se pustila do nápravy kontroverzního designu nových BMW - 1 - BMW M3 a M4 2020 Prior Design videoscreen 01První firma se pustila do nápravy kontroverzního designu nových BMW - 2 - BMW M3 a M4 2020 Prior Design videoscreen 02První firma se pustila do nápravy kontroverzního designu nových BMW - 3 - BMW M3 a M4 2020 Prior Design videoscreen 03První firma se pustila do nápravy kontroverzního designu nových BMW - 4 - BMW M3 a M4 2020 Prior Design videoscreen 04
Prior Design napravuje, co BMW zpackalo. Jakkoliv takové boční výdechy pro změnu zvýrazňuje, což nepůsobí jako šťastné řešení. Foto: Prior Design

Zdroj: Prior Design

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše