Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
První značka přiznala, že vyřazení ručního řazení ji připravilo o zákazníky, vrátí ho do nabídky
28.10.2021 | Petr Prokopec
Od automobilek obvykle slýcháme, že s manuálním řazením končí, protože o něj zákazníci nestojí. Nemáme pocit, že by to zejména u některých modelů byla pravda a přesně tuto domněnku nyní potvrdil sám Horacio Pagani.
Pagani Huayra je tu na trhu již dlouhých 10 let, však slavnostní odhalení proběhlo už v březnu 2011 na ženevském autosalonu. Italská automobilka v mezičase kupé nahradila roadsterem, stejně jako doplnila variantu BC i několik dalších specialit. Zároveň však začala pracovat také na nástupci, který by měl dorazit již příští rok se zatím zřejmě jen interním označením C10. A Pagani u něj plánuje velkou změnu - vůz už nebude k dispozici jen s automatickou převodovkou.
Horacio Pagani již dříve naznačoval, že manuální převodovku si dnes žádá většina zákazníků a nyní své myšlenky rozvedl v rozhovoru pro magazín Quattroruote. V něm potvrdil, že Huayra nebyla nikdy a pro nikoho k dispozici s ručním řazením, dvanáctiválcový motor byl propojen se zadními koly pouze skrze sedmistupňovou sekvencí s pádly pod volantem. Ta se objeví také u nástupce, ovšem jen jako alternativa. Prim by měl hrát právě manuál, který Pagani vrací do standardní nabídky - jinak je v posledních letech nadělilo pouze na přání pár specialitám jako Zondě Aether na fotkách níže.
Hlavní důvod? Pagani tím podle Horacia přichází o zákazníky, další sporťák s automatem prostě nechtějí. „Jsou tu někteří zákazníci, kteří nekoupili Huayru, protože jsme nenabídli manuál. Moje publikum chce při řízení cítit emoce. Nezajímá je jen ryzí výkon či čas potřebný pro přeřazení,” vysvětluje zakladatel automobilky a dodává: „Některé dnešní automaty, jako jsou dvojspojky Ferrari, se staly tak dokonalými, že ovládat je ručně nebo ponechat vše automatice je skoro to samé. Když si ale chcete zajezdit v neděli ráno, chcete být vtaženi do děje.”
Inspirací byl pro Paganiho zjevně i nový projekt geniálního konstruktéra mistrovských formulí, který jej také přiměl krotit nárůsty výkonů. „Podívejte se na T.50 Gordona Murrayho. Je vyprodaná, i když má jen 650 koní. Je ale lehká, má manuál a točivý dvanáctiválec. Nepotřebujete 2 000 koní, abyste rozvášnili řidiče,” říká dále Pagani a potvrzuje, že výkon novinky nepůjde nad 900 koní: „Na autě je moje jméno, jméno mých dětí a jméno mého táty. Nemohu být nezodpovědný,” dodává jako důvod, proč výkony nechce hnát do absurdních výšin, ač by nepochybně mohl.
Něco takového je v moderním automobilovém světě zcela neobvyklé, zvláště pak v kombinaci s ručně řazenými převodovkami. Ty u jiných výrobců spíše mizí v propadlišti dějin s odvoláním na nezájem. Podle nás to tak ale není, fandů manuálů je pořád dost i u jiných výkonných. Při dnešním tlaku na spotřebu a emise CO2 jsou ale automaty kontrolovatelnější a navíc se do nich vejde více rychlostí. Manuály jsou tak sice konstrukčně jednodušší, ale nesou s sebou pokuty za vyšší emise. Automobilky tak raději dají přednost regulacím a část zákazníků oželí, Pagani si to zjevně dovolit nemůže, prodává pár desítek aut za rok.
Italové tedy se smrtí manuálu nepočítají, spárovat jej hodlají s šestilitrovým twin-turbem. Tato pohonná jednotka bude opětovně pocházet z produkce AMG, oproti stávajícímu dvanáctiválci M158 však bude řádně modernizována. Zajímavé pak je, že motor nebude hybridizován, i přesto se však automobilka nebojí stále přísnějších emisních norem. Jakým způsobem toho dosáhne, zatím není jisté. Je ale velmi možné, že pohonná jednotka bude disponovat deaktivací minimálně poloviny válců i eko-režimem, který bude jistou kličkou na úředníky. Na bližší podrobnosti si ovšem musíme počkat.








Pagani v poslední době nabízelo ruční řazení jen do specialit, jako je Zonda Aether, nově se vrátí do nástupce Huyary. Podle Horacia Paganiho jej chce dokonce většina zákazníků. Foto: Pagani Automobili
Zdroj: [https://www.quattroruote.it/news/nuovi-modelli/premium/2021/10/21/horacio_pagani_vi_racconto_tutti_i_segreti_della_c10_l_erede_della_huayra.html Quattroruote]
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
před 7 hodinamiBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včeraSpalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nejčtenější články
S Alfou Romeo a Maserati je to nahnuté, Stellantis už si najal agenturu, která má určit jejich osud
10.4.2025Majiteli elektrické Kie po několika selháních baterie došla trpělivost, auto teď chce automobilce vrátit
10.4.2025Jezdi 130, posílíš mír! Němci padli tak hluboko, že rychlostní limit na dálnici berou jako formu boje proti Rusku
11.4.2025Dlouholetý šéfdesignér Škody teď pracuje pro Číňany. Tohle jsou první auta, která pro ně udělal
11.4.2025K mání je krásná vrcholná Alfa Romeo ze zlatých časů značky v dokonalé verzi i s milionem servisních záznamů. Možná je čas se rozloučit
11.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva