Range Rover a Range Rover Sport 2015: výkonnější diesel V8 a více výbavy

Nový modelový rok nadělil britským off-roadům také upravenou převodovku či technologii InControl. Oba prvky jsou však na českém trhu nedostupné.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Range Rover a Range Rover Sport 2015: výkonnější diesel V8 a více výbavy

15.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Range Rover a Range Rover Sport 2015: výkonnější diesel V8 a více výbavy

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nový modelový rok nadělil britským off-roadům také upravenou převodovku či technologii InControl. Oba prvky jsou však na českém trhu nedostupné.

Přestože čtvrtou generaci Range Roveru stále titulujeme jako novou, od jejího prvního testu symbolizujícího zahájení prodejů zakrátko uplynou dva roky. To je dostatečná doba k nějaké té modernizaci, i když v tomto směru bychom neměli zapomínat na lehčí aktualizaci, jíž britský luxusní off-road prošel již loni. Ta se soustředila hlavně na bezpečnostní systémy, mimo ně pak dorazil i nový paket Black Design. Tím však drobná vylepšení končila.

Pro letošek se ovšem s málem nespokojíme, proto automobilka zapracovala také na osmiválcovém turbodieselu SDV8. Ten i nadále disponuje nejvyšším výkonem 339 koní, točivý moment však narostl o 40 Nm na 740 Nm. Vzrostl tedy výkon v nižších a středních otáčkách a tato změna se pochopitelně pozitivně projevila na pružném zrychlení na pátý až osmý převodový stupeň, údajně o 6,5 %. Sprint na stovku však zůstává stále stejný (6,9 s), stejně jako normovaná kombinovaná spotřeba (8,7 l/100 km).

Tato modifikace přitom není určena pouze standardnímu Range Roveru, ale také verzi s prodlouženým rozvorem a modelu Sport. Ten se pyšní identickou spotřebou či akcelerací z klidu na 100 km/h jako „klasik“, shodnou žíznivostí pak dle technických parametrů disponuje také nejdelší provedení v nabídce. To je ovšem při sprintech pomalejší, neboť potřebuje 7,2 sekundy.

To je ale v rámci mechaniky vše, přestože tisková zpráva zmiňuje ještě úpravy na osmistupňovém automatu ZF. Nově byl totiž přepracován konvertor zahrnující dvojité tlumiče, díky čemuž hmotnost poklesla o 6 kilogramů. To se samozřejmě projevilo na efektivitě hnacího ústrojí, profitovat z ní však budou pouze zájemci o přeplňovaný benzinový šestiválec. A ten se zatím v ČR neprodává.

Přesunout se tedy můžeme k vizuálním modifikacím, jež počítají s novými barvami Aruba Silver a Kaikoura Stone. U modelu Sport pak můžete sáhnout po kontrastním laku střechy a sloupků, zatímco prodloužený Range Rover lze objednat s 22palcovými koly. Mimo to ovšem do nabídky všech tří verzí dorazily také devatenáctky, jež jsou určeny zemím s horším povrchem vozovek.

Z dalších prvků lze zmínit projekční lampy, které na zem promítají siluetu vozu kvůli vaší snadnější cestě z garáže. Dále v seznamu příplatků nově najdeme panoramatickou střechu či systém Intelligent Cargo Mode, který dokáže při sklápění zadních sedadel detekovat, zda se jejich opěrky nestřetnou se sedadly předními - a pokud ano, pak první řadu posune.

Opomíjet nesmíme ani zrevidovaný paket Autobiography Black, který nově specifikuje interiér v odstínech Lunar/Cirrus. V některých zemích (mezi něž ČR bohužel nepatří) pak navíc zájemci mohou sáhnout po technologii InControl, která umožňuje automatické volání o pomoc v případě nehody. Zároveň však také zajišťuje sledování ukradeného vozidla.

To je ale již skutečně z ostrovního království vše, objednávky je přitom možné dealerům adresovat již od zítřejšího dne. Na české ceny si ale zřejmě budeme muset počkat o trochu déle.


Range Rover a Range Rover Sport 2015: výkonnější diesel V8 a více výbavy - 1 - Range Rover a Range Rover Sport 2015 01Range Rover a Range Rover Sport 2015: výkonnější diesel V8 a více výbavy - 2 - Range Rover a Range Rover Sport 2015 02Range Rover a Range Rover Sport 2015: výkonnější diesel V8 a více výbavy - 3 - Range Rover a Range Rover Sport 2015 03Range Rover a Range Rover Sport 2015: výkonnější diesel V8 a více výbavy - 4 - Range Rover a Range Rover Sport 2015 04Range Rover a Range Rover Sport 2015: výkonnější diesel V8 a více výbavy - 5 - Range Rover a Range Rover Sport 2015 05Range Rover a Range Rover Sport 2015: výkonnější diesel V8 a více výbavy - 6 - Range Rover a Range Rover Sport 2015 06Range Rover a Range Rover Sport 2015: výkonnější diesel V8 a více výbavy - 7 - Range Rover a Range Rover Sport 2015 07Range Rover a Range Rover Sport 2015: výkonnější diesel V8 a více výbavy - 8 - Range Rover a Range Rover Sport 2015 08Range Rover a Range Rover Sport 2015: výkonnější diesel V8 a více výbavy - 9 - Range Rover a Range Rover Sport 2015 09Range Rover a Range Rover Sport 2015: výkonnější diesel V8 a více výbavy - 10 - Range Rover a Range Rover Sport 2015 10Range Rover a Range Rover Sport 2015: výkonnější diesel V8 a více výbavy - 11 - Range Rover a Range Rover Sport 2015 11
Range Rover a Range Rover Sport se letos podrobily větším změnám než loni. Bohužel z řady z nich český trh nebude profitovat

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.