Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Range Rover Sport SVR plně odhalen, s 550 koňmi zvládne stovku za 4,5 s
11.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Britské SUV kraluje Nürburgringu. K tomu mu kromě vyššího výkonu pomáhá agresivní bodykit, 22palcová kola či přitvrzený podvozek.
Po měsících mlžení, špionážních snímků a oficiálních upoutávek tu konečně máme nový Range Rover Sport SVR v plné kráse. Britská automobilka se chlubí tím, že jde o nejrychlejší a nejvýkonnější model v její historii, což ostatně potvrzuje i rekord z Nürburgringu. Jednadvacetikilometrovou Severní smyčku sportovní SUV pokořilo za pouhých 8 minut a 14 sekund. Nápomocen mu přitom byl hlavně přeplňovaný pětilitrový osmiválec, který nově produkuje 550 koní a 680 Nm. Tedy naprosto stejnou porci, jakou dostanete třeba v Jaguaru F-Type Coupé V8 R a která převyšuje standardní provedení o 40 koní a 55 Nm.
Je logické, že s vyšším výkonem se proměnila také jízdní dynamika. Stovku, respektive 96 km/h, tak Range Rover Sport SVR zvládá již za 4,5 sekundy, nejvyšší rychlost pak byla posunuta na 260 km/h. Spotřeba paliva a emise CO2 však zůstaly na dosavadních hodnotách, s 12,8litrovým průměrem a 299 gramy na kilometr lze tedy počítat i nadále. Stejně tak zůstala zachována koncepce pohonu všech kol a osmistupňové automatické převodovky. V obou případech dostal jejich management sportovní naladění.
Automat se proto nově chlubí o 50 procent lepšími časy při změně jednotlivých rychlostí, přičemž k okamžitému podřazení postačí lehké ťuknutí do plynového pedálu. Rekalibrace se pak dočkal aktivní zadní diferenciál, který se nyní uzamyká mnohem rychleji a dokáže tak poslat většinu točivého momentu na kolo s největší možnou trakcí. Poladěna byla ovšem také stabilizační kontrola, stejně jako vektorování točivého momentu pomocí brzdění.
Klíčem k fungování na okreskách či na Ringu je systém Active-Roll Control, který klasické stabilizátory nahrazuje hydraulickými pumpami na každé nápravě a tak dokáže mnohem lépe udržet pod kontrolou náklony karoserie. Mimo to se ovšem vzduchový podvozek dočkal kompletní rekalibrace, kdy standardní pružiny a tlumiče nahradily mnohem lehčí komponenty s tužší charakteristikou. Nové jsou pak i mohutné brzdy Brembo.
Opomenuta ovšem nebyla ani jízda v terénu, i verze SVR tak nadále profituje ze systému Terrain Response 2, elektronicky ovládané multilamelové spojky a dvourychlostní redukční převodovky. Dá se ale předpokládat, že spíše než mimo asfalt jej majitelé budou brát na běžné silnice či závodní okruhy, kde si budete moci mnohem lépe vychutnat nový dvoufázový aktivní výfuk po zvukové stránce připomínající závodní speciály.
Standardem jsou pak 21palcová litá kola obouvající pneumatiky o rozměru 275/45, sáhnout ovšem můžete také po příplatkovém 22palcovém provedení. To přitom doplňují gumy Continental SportContact 5 o rozměru 295/40. Tím však mechanické změny končí, dodat tedy můžeme pouze údaje o bodykitu, který se nově pyšní agresivnějšími nárazníky, novou čelní maskou, nafouklými blatníky a zadním spoilerem či difuzorem.
Uvnitř nás pak čeká známá architektura, kterou doplňují sportovní sedadla vpředu i vzadu. Standardem je hliníkové obložení, za příplatek ovšem můžete sáhnout po karbonu. V takovém případě ovšem počítejte s navýšením ceny, která v základu činí 93 450 GBP (cca 3 084 000 Kč).
Range Rover Sport SVR se pyšní výkonem 550 koní, který osmistupňový automat přenáší na standardní 21palcová nebo příplatková 22palcová litá kola
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před hodinou - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před hodinou - Elon Musk propustil celý reklamní tým značky pár měsíců poté, co ho stvořil, nesahal mu ani po kotníky
před 2 hodinami - Už 9 let v garáži zavřenou, dodnes novou špičkovou Škodu Superb dál nikdo nechce, majitel to odmítá vzdát
včera - Ford se nepoučil, brutální vrcholný Mustang navzdory jeho ceně prodává stejně teatrálně jako kdysi GT
včera - Stále více dieselů nezvládá projít už svou první STK, za opravu majitelé platí až 75 tisíc Kč
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva