Range Rover Sport SVR plně odhalen, s 550 koňmi zvládne stovku za 4,5 s

(+ video) Britské SUV kraluje Nürburgringu. K tomu mu kromě vyššího výkonu pomáhá agresivní bodykit, 22palcová kola či přitvrzený podvozek.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Range Rover Sport SVR plně odhalen, s 550 koňmi zvládne stovku za 4,5 s

11.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Range Rover Sport SVR plně odhalen, s 550 koňmi zvládne stovku za 4,5 s

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Britské SUV kraluje Nürburgringu. K tomu mu kromě vyššího výkonu pomáhá agresivní bodykit, 22palcová kola či přitvrzený podvozek.

Po měsících mlžení, špionážních snímků a oficiálních upoutávek tu konečně máme nový Range Rover Sport SVR v plné kráse. Britská automobilka se chlubí tím, že jde o nejrychlejší a nejvýkonnější model v její historii, což ostatně potvrzuje i rekord z Nürburgringu. Jednadvacetikilometrovou Severní smyčku sportovní SUV pokořilo za pouhých 8 minut a 14 sekund. Nápomocen mu přitom byl hlavně přeplňovaný pětilitrový osmiválec, který nově produkuje 550 koní a 680 Nm. Tedy naprosto stejnou porci, jakou dostanete třeba v Jaguaru F-Type Coupé V8 R a která převyšuje standardní provedení o 40 koní a 55 Nm.

Je logické, že s vyšším výkonem se proměnila také jízdní dynamika. Stovku, respektive 96 km/h, tak Range Rover Sport SVR zvládá již za 4,5 sekundy, nejvyšší rychlost pak byla posunuta na 260 km/h. Spotřeba paliva a emise CO2 však zůstaly na dosavadních hodnotách, s 12,8litrovým průměrem a 299 gramy na kilometr lze tedy počítat i nadále. Stejně tak zůstala zachována koncepce pohonu všech kol a osmistupňové automatické převodovky. V obou případech dostal jejich management sportovní naladění.

Automat se proto nově chlubí o 50 procent lepšími časy při změně jednotlivých rychlostí, přičemž k okamžitému podřazení postačí lehké ťuknutí do plynového pedálu. Rekalibrace se pak dočkal aktivní zadní diferenciál, který se nyní uzamyká mnohem rychleji a dokáže tak poslat většinu točivého momentu na kolo s největší možnou trakcí. Poladěna byla ovšem také stabilizační kontrola, stejně jako vektorování točivého momentu pomocí brzdění.

Klíčem k fungování na okreskách či na Ringu je systém Active-Roll Control, který klasické stabilizátory nahrazuje hydraulickými pumpami na každé nápravě a tak dokáže mnohem lépe udržet pod kontrolou náklony karoserie. Mimo to se ovšem vzduchový podvozek dočkal kompletní rekalibrace, kdy standardní pružiny a tlumiče nahradily mnohem lehčí komponenty s tužší charakteristikou. Nové jsou pak i mohutné brzdy Brembo.

Opomenuta ovšem nebyla ani jízda v terénu, i verze SVR tak nadále profituje ze systému Terrain Response 2, elektronicky ovládané multilamelové spojky a dvourychlostní redukční převodovky. Dá se ale předpokládat, že spíše než mimo asfalt jej majitelé budou brát na běžné silnice či závodní okruhy, kde si budete moci mnohem lépe vychutnat nový dvoufázový aktivní výfuk po zvukové stránce připomínající závodní speciály.

Standardem jsou pak 21palcová litá kola obouvající pneumatiky o rozměru 275/45, sáhnout ovšem můžete také po příplatkovém 22palcovém provedení. To přitom doplňují gumy Continental SportContact 5 o rozměru 295/40. Tím však mechanické změny končí, dodat tedy můžeme pouze údaje o bodykitu, který se nově pyšní agresivnějšími nárazníky, novou čelní maskou, nafouklými blatníky a zadním spoilerem či difuzorem.

Uvnitř nás pak čeká známá architektura, kterou doplňují sportovní sedadla vpředu i vzadu. Standardem je hliníkové obložení, za příplatek ovšem můžete sáhnout po karbonu. V takovém případě ovšem počítejte s navýšením ceny, která v základu činí 93 450 GBP (cca 3 084 000 Kč).


Range Rover Sport SVR plně odhalen, s 550 koňmi zvládne stovku za 4,5 s - 1 - Range Rover Sport SVR prvni sada 01Range Rover Sport SVR plně odhalen, s 550 koňmi zvládne stovku za 4,5 s - 2 - Range Rover Sport SVR prvni sada 02Range Rover Sport SVR plně odhalen, s 550 koňmi zvládne stovku za 4,5 s - 3 - Range Rover Sport SVR prvni sada 03Range Rover Sport SVR plně odhalen, s 550 koňmi zvládne stovku za 4,5 s - 4 - Range Rover Sport SVR prvni sada 04Range Rover Sport SVR plně odhalen, s 550 koňmi zvládne stovku za 4,5 s - 5 - Range Rover Sport SVR prvni sada 05Range Rover Sport SVR plně odhalen, s 550 koňmi zvládne stovku za 4,5 s - 6 - Range Rover Sport SVR prvni sada 06Range Rover Sport SVR plně odhalen, s 550 koňmi zvládne stovku za 4,5 s - 7 - Range Rover Sport SVR prvni sada 07Range Rover Sport SVR plně odhalen, s 550 koňmi zvládne stovku za 4,5 s - 8 - Range Rover Sport SVR prvni sada 08Range Rover Sport SVR plně odhalen, s 550 koňmi zvládne stovku za 4,5 s - 9 - Range Rover Sport SVR prvni sada 09Range Rover Sport SVR plně odhalen, s 550 koňmi zvládne stovku za 4,5 s - 10 - Range Rover Sport SVR prvni sada 10Range Rover Sport SVR plně odhalen, s 550 koňmi zvládne stovku za 4,5 s - 11 - Range Rover Sport SVR prvni sada 11Range Rover Sport SVR plně odhalen, s 550 koňmi zvládne stovku za 4,5 s - 12 - Range Rover Sport SVR prvni sada 12Range Rover Sport SVR plně odhalen, s 550 koňmi zvládne stovku za 4,5 s - 13 - Range Rover Sport SVR prvni sada 13Range Rover Sport SVR plně odhalen, s 550 koňmi zvládne stovku za 4,5 s - 14 - Range Rover Sport SVR prvni sada 14Range Rover Sport SVR plně odhalen, s 550 koňmi zvládne stovku za 4,5 s - 15 - Range Rover Sport SVR prvni sada 15Range Rover Sport SVR plně odhalen, s 550 koňmi zvládne stovku za 4,5 s - 16 - Range Rover Sport SVR prvni sada 16Range Rover Sport SVR plně odhalen, s 550 koňmi zvládne stovku za 4,5 s - 17 - Range Rover Sport SVR prvni sada 17Range Rover Sport SVR plně odhalen, s 550 koňmi zvládne stovku za 4,5 s - 18 - Range Rover Sport SVR prvni sada 18Range Rover Sport SVR plně odhalen, s 550 koňmi zvládne stovku za 4,5 s - 19 - Range Rover Sport SVR prvni sada 19Range Rover Sport SVR plně odhalen, s 550 koňmi zvládne stovku za 4,5 s - 20 - Range Rover Sport SVR prvni sada 20Range Rover Sport SVR plně odhalen, s 550 koňmi zvládne stovku za 4,5 s - 21 - Range Rover Sport SVR prvni sada 21Range Rover Sport SVR plně odhalen, s 550 koňmi zvládne stovku za 4,5 s - 22 - Range Rover Sport SVR prvni sada 22Range Rover Sport SVR plně odhalen, s 550 koňmi zvládne stovku za 4,5 s - 23 - Range Rover Sport SVR prvni sada 23Range Rover Sport SVR plně odhalen, s 550 koňmi zvládne stovku za 4,5 s - 24 - Range Rover Sport SVR prvni sada 24Range Rover Sport SVR plně odhalen, s 550 koňmi zvládne stovku za 4,5 s - 25 - Range Rover Sport SVR prvni sada 25Range Rover Sport SVR plně odhalen, s 550 koňmi zvládne stovku za 4,5 s - 26 - Range Rover Sport SVR prvni sada 26Range Rover Sport SVR plně odhalen, s 550 koňmi zvládne stovku za 4,5 s - 27 - Range Rover Sport SVR prvni sada 27Range Rover Sport SVR plně odhalen, s 550 koňmi zvládne stovku za 4,5 s - 28 - Range Rover Sport SVR prvni sada 28Range Rover Sport SVR plně odhalen, s 550 koňmi zvládne stovku za 4,5 s - 29 - Range Rover Sport SVR prvni sada 29Range Rover Sport SVR plně odhalen, s 550 koňmi zvládne stovku za 4,5 s - 30 - Range Rover Sport SVR prvni sada 30Range Rover Sport SVR plně odhalen, s 550 koňmi zvládne stovku za 4,5 s - 31 - Range Rover Sport SVR prvni sada 31Range Rover Sport SVR plně odhalen, s 550 koňmi zvládne stovku za 4,5 s - 32 - Range Rover Sport SVR prvni sada 32Range Rover Sport SVR plně odhalen, s 550 koňmi zvládne stovku za 4,5 s - 33 - Range Rover Sport SVR prvni sada 33Range Rover Sport SVR plně odhalen, s 550 koňmi zvládne stovku za 4,5 s - 34 - Range Rover Sport SVR prvni sada 34Range Rover Sport SVR plně odhalen, s 550 koňmi zvládne stovku za 4,5 s - 35 - Range Rover Sport SVR prvni sada 35
Range Rover Sport SVR se pyšní výkonem 550 koní, který osmistupňový automat přenáší na standardní 21palcová nebo příplatková 22palcová litá kola

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.