Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Master 2014: nová generace přináší vyšší výkon, spotřeba poklesla
29.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzskou dodávku můžete objednat s až 165 koňmi, žíznivost by přitom neměla překročit 7 l/100 km. Mimo to nechybí ani nová bezpečnostní technika.
Duben je sice již hezky dlouho měsícem bezpečnosti, my bychom ho však z fleku mohli překřtít na měsíc nových dodávek. V uplynulých týdnech jsme si totiž mohli představit nové Iveco Daily, Citroën Jumper, Peugeot Boxer i Fiat Ducato. Opomenout pak nesmíme ani modernizovaný Opel Vivaro a Renault Trafic, zvláště když francouzská automobilka momentálně topí pod užitkovým kotlem. Aktuálně totiž představila také novou generaci modelu Master.
Po stránce venkovního designu se přitom dá mluvit víceméně jen o nové čelní masce. Mnohem větší změny ovšem najdeme pod kapotou a v kabině. Začít přitom můžeme motorovým prostorem, kde najdeme inovovaný 2,3litrový turbodiesel. Ten je k mání s jedním dmychadlem, kdy výkon činí 110 či 125 koní, nebo s dvojitým přeplňováním. V takové chvíli přitom můžete počítat se 135 nebo 165 koňmi.
Konkrétní jízdní dynamiku či spotřebu Renault neudává, u nejsilnějšího agregátu by však ve srovnání s předchůdcem mělo dojít k redukci žíznivosti o 1,5 l/100 km. Průměr verze L2H2 by tak měl klesnout na 6,9 l/100 km, přestože nabízí o 15 koní a 10 Nm točivého momentu více. Počítat lze pak s úsporou dalších 10 %, a to po stisku tlačítka ECOmode, jež upraví charakter motoru a funkčnost klimatizace.
Mimo to nový Master dostal novou generaci stabilizačního systému, asistent rozjezdu do svahu či technologii Extended Grip, která zlepšuje přilnavost na sněhu či v bahně. Za příplatek je pak možné objednat systém Trailer Swing Assist, který po připojení vozíku upravuje chod brzd a naladění pohonné jednotky po dobu, kdy je přívěs zapojen.
Kabinu je pak možné vybavit zrcátkem Wide View, které je součástí sluneční clony před spolujezdcem a odhaluje slepé úhly na protější straně od řidiče. Dopřát si ovšem můžete i monitoring tlaku v pneumatikách nebo vybrat ze dvou navigačních systémů (Carminat Tom Tom a R & Go), z nichž ten druhý je možné spárovat se smartphonem.
K dispozici pak nový Master bude od června ve čtyřech délkách a třech výškách, rozličné jsou také karosářské styly, na ceny si ovšem budeme muset počkat do příchodu léta.








Zvenčí se nový Renault Master liší hlavně čelní maskou. Zásadní změny ale najdeme pod kapotou, kde jsou výkonnější a přitom úspornější motory
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
včeraNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025
Nejčtenější články
Levně k mání je nejetá vzpomínka na dobu, kdy motor V6 s pohonem 4x4 šlo mít i v malém autě. Jen tak, bez velkých dramat
10.4.2025Číňané začali prodávat auto jako žádné jiné. České zahrádkáře, pejskaře nebo výletníky by mohlo uhranout i cenou
10.4.2025Mercedes musel zdražit svá auta v Evropě až o 740 tisíc Kč, a to na ně jen praskla dávno známá lež
10.4.2025VW chce zastavit kolaps v Číně s pomocí trojice novinek, nejspíš to znovu bere za špatný konec
10.4.2025Tak to začíná. Anebo končí? Výroba aut v Itálii se propadla na nejnižší úroveň od roku 1956, může být ještě hůř
10.4.2025
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.09. 20:48 - Zajda
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch
- Detektory policejních radarů 05.09. 13:40 - řidičBOB
- BMW Divize 05.09. 13:18 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 05.09. 10:56 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 05.08. 22:48 - Brus