Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Seat Toledo 2012: sériová Škoda Rapid ve španělském podání
15.6.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Úterní premiéra Škody Rapid bude zase o něco méně překvapivá. Seat již dnes odhalil její dvojče Toledo s technickými detaily i interiérem.
Je to trochu zvláštní příběh. Škoda již v hloubi loňského roku odhalila koncept Mission L coby předobraz budoucího dostupného modelu postaveného mezi současnou Fabii a Octavii. Tehdy jsme ji říkali „nová Felicie”, nakonec se z toho ale vyklubal Rapid. Že by podobné auto měl dělat i Seat tehdy nikdo nezmínil, nakonec se ale na letošním ženevském autosalonu v podstatě z ničeho nic ukázal koncept nového Toleda, který měl k výrobě evidentně blíže než tatáž Škoda. A sama škodovka? Ta v Ženevě neukázala prakticky nic.
O dalších pár měsíců později se v Boleslavi mohli přetrhnout, aby novému Rapidu zajistili maximum mediální pozornosti a vůz z velké části alespoň vizuálně odhalili nejprve skrze pseudošpionážní fotky a prakticky souběžně i s pomocí oficiálních skic. O Toledu v mezičase nebylo v podstatě ani vidu, ani slechu (pomineme-li fakt, že některé údajné prototypy Rapidu byly nakonec Toleda), přesto je to nakonec španělský vůz, který se v sériové verzi odhaluje světu o čtyři dny dříve. Přeberte si to, jak chcete, faktem ale je, že o Rapidu po dnešku víme skoro všechno.
Již zmíněné fotky nemaskovaného auta si totiž snadno můžeme dát dohromady s dále uvedenými záběry a informacemi a udělat si o nové škodovce prakticky přesný obrázek. Abychom se ale netočili jen kolem prostřelené slípky a dali také trochu prostoru samotnému Seatu, budeme chvíli hovořit hlavně o něm.
Minimálně design má totiž autentický, tedy alespoň v detailech. I když oficiální fotky zevnějšku jsou přesně dvě, je z nich zřejmé, že na totožný profil jako u Rapidu Toledo „nasazuje” jen specifická kola a vlastní příď a záď. Obě partie jsou ale překvapivé jak letní vedra, když příď si hodně připomene řadu dalších modelů značky, třeba i MPV Alhambra a nejinak záď, která naopak jakoby z oka vypadla sedanu Exeo. Nic to ale nemění na tom, že vůz je i přes svůj konzervativní střih elegantní a líbivý a nepředpokládáme, že by svým vzhledem měl zklamat větší část potenciální klientely.
Pohled do interiéru ukazuje klasickou česko-německo-španělskou práci. Nápaditostí opět nehýří, stejně tak ale znovu můžeme hovořit i nevtíravé eleganci. V tomto případě si můžeme být prakticky stoprocentně jisti, že Rapid bude uvnitř vypadat úplně stejně, akorát s jiným volantem.
Na snímcích vidíme velmi určitě jedno z vrcholných provedení, standardně ale bude Toledo dodáváno ve dvou úrovních výbavy, z nichž přinejmenším ta nižší takovým „luxusem” překypovat nebude. Jmenuje se Reference a vozu dodá v základu šest airbagů, ESP, centrální zamykání, přípravu pro autorádio nebo elektricky ovládaná přední okna. Toť vše důležité.
Žádná nálož? Pak je třeba sáhnout po variantě Style, která má navíc třeba elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, autorádio s CD přehrávačem, multifunkční volant, klimatizaci, palubní počítač, 16" kola z lehkých slitin, přední mlhovky, elektricky ovládaná okna vzadu nebo kůží obšitý volant a hlavici řadící páky. To už zní o dost lépe.
Po stránce techniky máme zatím k dispozici jen omezené množství dat. Vůz je 4,48 metru dlouhý a stojí na podvozku s rozvorem 2,6 metru. Zadní náprava by měla tvořit vlečená ramena s torzní příčkou, vepředu kraluje pan McPherson. A když jsme u rozměrů, zavazadlový prostor má objem 517 litrů a přístup do něj by měla zajišťovat kompletně výklopná záď jako u Octavie, nikoli pouze malé, „plechové” víko kufru.
Ptáte se na dostupné motorizace? Známe je. Základem bude benzinový 1,2 TSI (tedy turbem přeplňovaný čtyřválec, žádné HTP) s výkony 75, 85 a nebo 104 koní, výše zamíří jen 1,4 TSI se 122 koníky. Jediným dieselem v nabídce bude 1,6 TDI se 105 koňmi, později jej doplní i slabší, 90koňová verze. Převodovky budou standardně manuální pětistupňové, alternativou bude sedmistupňový automat DSG.
Přesnější technická data pro jednotlivé motorizace zatím nemáme, stejně tak je předčasné hovořit o ceně. S jistotou ale víme, že nové Toledo bude formálně představeno na zářijovém autosalonu v Paříži, do prodeje by se mělo dostat do konce roku.
Co z toho všeho bude platit pro Rapid? Zřejmě všechno, včetně informací o datech uvedení do prodeje a možná i o výbavách (třebaže jinak pojmenovaných). Oba vozy totiž budou vyráběny na stejné lince v našich luzích a hájích...
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.




Ano, toto je sériová Škoda Rapid říznutá trochou španělské krve...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejnovější články
Jediná Škoda Forman v USA pobláznila Američany, zaplatili za ni víc než za domácí ikonu
včeraÚdaje samotné Tesly ukazují, jak moc lidi nechtějí její hloupý nekulatý volant
včeraZ Evropy se stává druhá Kuba přímo před očima, i auta v Německu jsou dnes bezprecedentně stará
včeraRuský youtuber pro kliky zničil úplně nové Lamborghini, z jeřábu na něj pustil třítunový sud
včeraPrvním Teslám už po 7 letech odchází baterie, nejlépe ukazují hlavní problém elektroaut i dalšího vývoje
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 03.25. 20:39 - abgx1
- Onboard videa 03.25. 19:49 - řidičBOB
- Prodám Peugeot 307 SW 1,6 16V LPG 03.25. 16:21 - marselino
- Hon na piráty 03.24. 22:16 - řidičBOB
- BMW Divize 03.24. 18:49 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.24. 14:12 - řidičBOB
- Koupě Citroen C4 Picasso a podobně 03.23. 21:04 - Arkis
- Cyklistické vlákno 03.23. 11:42 - petr_riha