Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Šéf VW se otevřeně vyjádřil ke vstupu Applu mezi automobilové výrobce
24.12.2020 | Petr Prokopec
V letošním roce je asi možné cokoli. Vlastně už se tedy nedivíme ani tomu, že se šéf jedné z největších automobilek světa vyjadřuje ke stále spekulativními informacím o vstupu Applu mezi výrobce aut, k němuž se odmítl vyjádřit i sám Apple.
Konec letošního roku je jakýkoliv, jen ne normální. Po asi devíti měsících, během nichž byl hlavním hybatelem koronavirus, tu máme Vánoce a oslavy příchodu nového roku, které budou ve většině zemí opět svázány restrikcemi. Toto dění logicky dopadá i na automobilky, kterou mohou jen počítat další ztráty. A je to jen jeden z mnoha problémů - blíží se Brexit bez obchodní dohody s EU, který ale pořád nemusí dopadnout právě takto. A do toho všeho je tu nová mutace nejskloňovanějšího viru historie, která znovu zavírá hranice. I to přináší komplikace, ostatně Toyota by o tom mohla vyprávět.
Aby překvapení nebylo málo, přichází do toho informace, že Apple se nevzdal snahy o zrod vlastního vozu, byť Project Titan zamířil k ledu. Nyní se mluví o autonomním elektrickém voze, který by měl být odhalen někdy v letech 2024 či 2025. Jde stále o neoficiální zkazky ze zákulisí a byť pochází z věrohodného zdroje, Apple je odmítl komentovat. A tak je třeba brát je jako spekulativní.
O to zvláštnější je další navazující dění. K podobným spekulacím se nikdo ze seriózních manažerů jakkoli dotčených firem obvykle nevyjadřuje, šéf koncernu VW Group Herbert Diess ale zřejmě nechce tento bláznivý rok kazit, a tak otevřeně komentoval to, co sám Apple nikoli. Na síti LinkedIn vystoupil s tím, že projekt Applu je třeba brát vážně a že firma může v automobilové branži sehrát významnou roli.
„Těšíme se na nové konkurenty, kteří urychlí transformaci našeho průmyslu a přinesou nové technologie. Mají můj respekt. V tomto případě navíc půjde o skutečného vyzyvatele, jehož rozměry jsou v této branži bezprecedentní,“ uvedl Diess. De facto tím přitom naznačil, že Apple bude zcela novým druhem soupeře, na rozdíl od takové Toyoty, koncernu General Motors či aliance Renault-Nissan.
Diess navíc již ani nepočítá s tím, že by v příštích letech mohla stanout na pomyslném trůnu jakákoliv tradiční automobilka, tedy kromě té jím vedené. „Říkal jsem to již dříve. Nejhodnotnější firmou světa bude ta, jež nabídne mobilní řešení. A může to být Tesla, Apple nebo Volkswagen.“ To ovšem pro VW Group znamená podstatný přerod, kvůli kterému se ostatně Diess již teď potýká s odporem uvnitř jím řízené firmy.
Svůj post zatím obhájil, což znamená, že jeho vizi prezentovanou též na LinkedIn musíme brát vážně. „Volkswagen se potřebuje změnit. Ze sdružení hodnotných značek musí vzejít digitální společnost, která bude po celém světě spolehlivě provozovat miliony mobilních zařízení,“ říká Diess. Přeberte si to, jak chcete, v tuto chvíli to ale vypadá, že VW začíná svádět boj s firmou, která s ním možná ani nemíní soupeřit.
Šéf VW Herbert Diess se vyjádřil ke vstupu Applu mezi výrobce aut, což je ale stále jen spekulace, která nemusí mít s realitou mnoho společného. Ale co byste čekali od závěru roku 2020? Foto: Volkswagen
Zdroj: Herbert Diess@LinkendIn
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 8 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 10 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 11 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva