Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Octavia III 2013: kompletní paleta motorů odhalena
28.12.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Čtyři benzinové a čtyři dieselové agregáty lze spřáhnout s manuálem či automatem DSG, automobilka slibuje třeba i rychlejší ohřev kabiny.
Oficiální premiéru nejdůležitější české automobilové novinky letošního roku máme již dávno za sebou, mohli jsme ji vidět už také naživo a v podobném čase si prohlédnout také absolutně nemaskovaný kombík a první obrázky rychlé verze RS. Mimo to značka z Mladé Boleslavi již zahájila sériovou výrobu, na únor jsou pak slibovány testovací jízdy pro zákazníky. Dá se tedy říci, že v případě zájmu byste již pomalu mohli sepisovat svou objednávku, krom cen vám ale pár údajů do mozaiky ještě chybí. Třeba úplné informace o dostupných motorech, které vám můžeme předestřít teprve nyní.
Vybírat budete moci ze čtyř přeplňovaných benzinových motorů (řada EA211) a čtyř turbodieselů (řada EA288), k nimž máme podrobnější, leč zatím ne zcela úplné informace. Začít můžeme třeba tou týkající se nového termomanagementu, kterým budou vybaveny všechny pohonné jednotky.
Blok i hlava motorů dostanou nové chladicí systémy (vysokoteplotní okruh s mechanicky poháněným vodním čerpadlem je kombinován s nízkotlakým, který prochází turbem a mezichladičem), díky nimž má docházet k rychlejšímu ohřevu kabiny. Mimo to tato technologie umožní i chlazení výfukových plynů při vysokém zatížení, což se projeví snížením spotřeby. Octavia GreenLine by tak měla dosáhnout normovaného průměru 3,4 l/100 km. Ale vezměme to pěkně popořádku.
Extrémně žíznivá totiž není ani základní pohonná jednotka 1,2 TSI, s níž je standardně spřažen pětistupňový manuál. S výkonem 86 koní a točivým momentem 160 Nm totiž dosahuje spotřeby 5,2 l/100 km. Silnější verze 1,2 TSI Green tec pak tuto hodnotu snižuje na 4,9 l/100 km, přičemž nabízí sílu 105 koní a 175 Nm. Standardem je přitom systém start/stop, rekuperace brzdné energie či šestistupňová převodovka, za příplatek je k mání DSG.
Výkonnější část nabídky reprezentuje čtyřválec 1,4 TSI Green tec naladěný na 140 koní a 250 Nm, který je k mání rovněž se šestistupňovým manuálem nebo sedmirychlostním automatem. I zde je základem systém start/stop, průměrná spotřeba by přitom neměla přesáhnout 5,3 l/100 km. O čtyři desetinky litru více pak potřebuje vrcholný motor 1,8 TSI Green tec, jehož 180 koní a 250 Nm lze zkombinovat pouze s DSG.
Po stránce dieselů je základem motor 1,6 TDI, jehož 90 koní bude doplňovat kombinovaná spotřeba 4,1 l/100 km. Volit je ale možné stejnou pohonnou jednotku o výkonu 105 koní a točivém momentu 250 Nm, která v kombinaci se systémem start/stop a pětistupňovým manuálem dosahuje průměru 3,8 l/100 km. Dopřát si pro tuto verzi ale můžete i dvouspojkový automat DSG.
Tím ovšem Škoda s motorem 1,6 TDI nekončí. K mání je tato pohonná jednotka také ve verzi GreenLine, kdy základem je systém start/stop, rekuperace brzdné energie a šestirychlostní manuál. Spotřeba přitom má činit jen 3,4 l/100 km, což z tohoto modelu dělá nejúspornější Octavii všech dob.
Naopak nejvýkonnějším dieselovým provedením je model 2,0 TDI Green tec, jehož 150 koní a 320 Nm je standardně k mání se šestistupňovým manuálem. Spotřeba v takové chvíli činí 4,5 l/100 km, údaje pro příplatkové sedmistupňové DSG automobilka nezveřejnila.
Konstrukcí motorů se ovšem značka pochlubit neopomněla, snadno lze tak vysledovat velkou část hmotnostní diety. Oproti řadě EA111 totiž linie EA211 nabízí pokles až o 22 kg. Kromě toho se délka agregátů zkrátila o 50 mm, interiér tak nabízí více místa.
Více údajů, zejména pak těch týkajících se dynamiky, zatím nemáme. Škoda si ale zvykla nás napínat, takže za pár dnů... Zkrátka zůstaňte naladěni, o nové Octavii vás budeme dále pravidelně informovat při každé smysluplné příležitosti, kdy nám k ní Škoda řekne něco nového.




















Nová Škoda Octavia bude k mání se čtyřmi benzinovými a čtyřmi dieselovými motory, s nimiž bude možné kombinovat pětistupňovou či šestistupňovou manuální převodovku nebo sedmirychlostní dvouspojkový automat DSG. Při odhalení těchto informací Škoda uvolnila jedinou novou fotku, přidáváme tedy i ty dříve viděné
S odhalením dalších verzí Škoda váhá, kombík už jsme přitom mohli vidět bez nejmenšího maskování
Nové RS pak prozradila chyba v online konfigurátoru
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
před 11 hodinamiStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nejnovější články
Populární japonské mini muselo kvůli EU v prodeji jako nové skončit. V bazarech dokazuje, že je čeho litovat
před 2 hodinamiOtylá obluda od BMW je stále větší propadák, nekupuje ji už skoro nikdo
před 4 hodinamiHasiči znovu varují před požáry elektrických aut a nemožností s nimi efektivně bojovat, nikdo je neposlouchá už roky
před 5 hodinamiDalší zákazník Porsche může děkovat automobilce, že zmastila jednu ze svých ikon, na dvou letech ježdění s ní dokonce vydělal
před 7 hodinamiSpolečný elektromobil Hondy a Sony je zatím pořádný provar. Firmám už prodělal přes 10 miliard, aniž by byl blízko dokončení
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva