Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SsangYong e-XIV plně odhalen, dostal střechu ze solárních panelů
26.9.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Již třetí koncept XIV sází na hybridní pohon ve stylu Fiskeru Karma a pomýlené eko-vychytávky. Spotřeba? Legračních 1,9 l/100 km.
Korejská automobilka se v Evropě „proslavila“ hlavně nepříliš sympatickým designem svých modelů. Poté ovšem přišla ekonomická krize, která značce málem přinesla krach. Díky spojení s indickým výrobcem Mahindra & Mahindra se ovšem SsangYongu začalo blýskat na lepší časy, což dokazuje hlavně svým konceptem XIV. Letos na Ženevě byl tento vůz představen jako kabriolet, nyní u značky začali uvažovat trochu reálněji. A hlavně zeleněji.
Díky tomu se v Paříži představí již třetí verze konceptu nazvaná e-XIV, která se pyšní střechou ze solárních panelů a hybridním pohonným ústrojím. To používá elektromotor se synchronním magnetem o výkonu 80 kW (109 koní), který energií zásobují lithium-iontové baterie s kapacitou 16 kWh. S nimi by dojezd 80 km neměl být nereálný, přičemž standardně dobíjení zabere čtyři hodiny. Ani to nemá k realitě daleko, totéž s rychlonabíječkou během pouhých 20 minut bude asi podobně problematické jako Supercharging Tesly.
Výhodou je, že jakmile vám (no, vám, tohle auto se asi jen tak prodávat nebude...) energie dojde, začne se SsangYong e-XIV spoléhat na dvouválcový benzinový motor o litrovém objemu spojený s generátorem o výkonu 20 kW (27 koní). A to přesně dle vzoru Fiskeru Karma nebo Opelu Ampera. Dojezd se v té chvíli navýší o dalších 600 km, přičemž emise CO2 ve výši 45 g/km by měly odpovídat průměrné spotřebě 1,9 l/100 km. To je ovšem stejná pohádka jako u zmíněné Ampery a snad si ani nezaslouží další komentář.
Ostatně není jisté, zda koncept e-XIV v této formě vůbec půjde do výroby. Dvanáct solárních panelů by ale SsangYong na svých modelech využít mohl. Primárně totiž mají na starost napájení klimatizace, audio systému a palubního počítače. Záleží ovšem na správném nacenění. Drahý SsangYong by totiž v Evropě byl snad i horším počinem než vůbec žádný.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.
Koncepční SsangYong e-XIV si na nás na autosalonu svýma LEDkama pěkně posvítil
SsangYong již dávno není výrobcem nepohledných vozů. Do Paříže navíc hodlá přivézt nejnovější hybridní technologii, která se ve formě elektromotoru a solárních panelů představí na konceptu e-XIV
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před hodinou - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 2 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 4 hodinami - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 5 hodinami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 14:36 - Stepan
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23