SsangYong XIV-Air a XIV-Adventure: další koncepty SUV X100 míří do Paříže

Předzvěst produkční verze měří na délku 4,2 metru, přičemž pod kapotou nabídne 1,6litrový benzin či diesel. Startovat bude pod půl milionem korun.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

SsangYong XIV-Air a XIV-Adventure: další koncepty SUV X100 míří do Paříže

11.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

SsangYong XIV-Air a XIV-Adventure: další koncepty SUV X100 míří do Paříže

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Předzvěst produkční verze měří na délku 4,2 metru, přičemž pod kapotou nabídne 1,6litrový benzin či diesel. Startovat bude pod půl milionem korun.

Korejská automobilka SsangYong měla po příchodu ekonomické krize v roce 2008 opravdu namále, přičemž v jednu chvíli se bankrot zdál být věci neodvratitelnou. V únoru 2011 však 70 procent firmy převzal indický koncern Mahindra, díky čemuž byla Korejcům vlita nová krev do žil. Jak nám přitom naznačují koncepty z poslední doby, zjevně se jednalo o zkumavku nadepsanou jako SUV, což je vcelku logické. O dané modely je aktuálně velký zájem a pokud chce SsangYong zpátky do černých čísel, musí jít s davem.

V příštím roce bychom se tedy měli dočkat zcela nového modelu X100, který chce konkurovat Nissanu Juke či Renaultu Captur. Jeho možnou vizáž nám již naznačily studie XIV-1 a XIV-2, nově ovšem hodlá automobilka demonstrovat „styl, praktičnost a pohodlí“ novinky dvěma dalšími koncepty určenými pro pařížský autosalon. Příznivci značky se tedy ve městě nad Seinou mohou těšit na XIV-Air a XIV-Adventure.

V obou případech se dočkáme délky 4 195 milimetrů a 2,6metrového rozvoru, v rámci zaměření jsou však oba modely výrazně odlišné. XIV-Air totiž dostalo otevřenou kabinu, zatímco XIV-Adventure naznačuje terénní ambice. Jelikož přitom produkční verze by měla dostat pohon předních kol i systém 4x4, mohlo by na vyjížďky mimo zpevněný asfalt skutečně dojít.

Pod kapotou konceptů se objeví 1,6litrový čtyřválec v benzinovém a dieselovém provedení, mimo ně ovšem SsangYong pro produkční model zvažuje také hybridní verzi poháněnou kombinací dieselu, elektromotoru a lithium-iontových baterií. Jelikož ovšem toto ústrojí nemá ukončený vývoj, dá se jen stěží počítat s jeho příchodem během zahájení prodeje.

Do showroomů by přitom produkční model X100 měl zamířit někdy po ženevském autosalonu, na který je naplánována jeho premiéra. V hierarchii firmy se zařadí pod Korando, jenž v kombinaci s dvoulitrovým dieselem a pohonem předních kol startuje na půl milionu korun.


SsangYong XIV-Air a XIV-Adventure: další koncepty SUV X100 míří do Paříže - 1 - SsangYong XIV-Air a prvni foto 01SsangYong XIV-Air a XIV-Adventure: další koncepty SUV X100 míří do Paříže - 2 - SsangYong XIV-Air a prvni foto 02
Otevřená verze SsangYongu X100 zřejmě nikdy nevznikne...

SsangYong XIV-Air a XIV-Adventure: další koncepty SUV X100 míří do Paříže - 3 - SsangYong XIV-Adventure prvni foto 01SsangYong XIV-Air a XIV-Adventure: další koncepty SUV X100 míří do Paříže - 4 - SsangYong XIV-Adventure prvni foto 02
...koncept XIV-Adventure by však do produkce dorazit mohl

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.