Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Subaru Viziv detailně: japonský hybrid dostal elektromotory do zadních kol
5.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto, video) Subaru Viziv je zatím jen koncept. Představovat má budoucnost značky v designovém a možná i technickém smyslu.
Ještě před rokem 2007 byla typickým modelem japonské automobilky Imreza s modrým lakem, zlatými koly, žehlicím prknem místo zadního křídla, bezrámovými okny a benzinovým motorem. Tyto časy se ale současnosti pozvolna vzdalují, jak nedemonstruje pouze aktuální Subaru WRX STI, které ve svém názvu přišlo o slovo Impreza, veškeré dveře však doplnilo zarámovanými okny, ale i nové modely jako crossover XV. Nejnověji trvající posun do trochu jiných sfér naznačuje rovněž koncept Viziv, čtyřmístný dvoudveřový crossover, který momentálně debutuje na ženevském autosalonu. Ten podle značky nabízí náhled do budoucnosti Subaru nejen po stránce designové, ale také v rámci nových technologií.
Benzín požírající přeplňovaný čtyřválec tak pod kapotou novinky neočekávejte ani náhodou. Místo toho Viziv zapojuje do hry turbodiesel spřažený s automatickou převodovkou CVT a dvěma elektromotory roztáčejícími zadní nápravu. Z tradic tak zůstala pouze plochá koncepce motoru, to však Subaru zřejmě příliš netrápí. Podle slov značky totiž absence klasického pohonu všech kol umožnila lépe využít zadní prostor a nabídnout tak cestujícím více místa pro nohy i pro zavazadla.
Kromě toho by uložení elektromotorů na odlišných stranách a pohon rozličných zadních kol měl také přispívat k lepší ovladatelnosti. Každá pohonná jednotka totiž bude moci výkon dávkovat dle aktuálních podmínek, čímž třeba vnější více zatížené kolo částečně odpojí od výkonu, který přesměruje na vnější nezatížené. Stranou pak nezůstává ani lepší akcelerace nebo bezproblémový pohyb v terénu.
Samotné podrobnosti o diesel-elektrickém ústrojí, které využívá lithium-iontových baterií, Subaru momentálně tají. Podle všeho bychom se však v budoucnu měli dočkat klasické hybridní pohonné jednotky, která bude v závislosti na rychlosti a stavu baterií využívat buď klasický turbodiesel, elektromotory či obojí. Chybět tak nebude ani ovladač Hybrid SI-Drive, s nímž bude možné měnit mezi sportovním či třeba ekonomickým režimem.
Více informací aktuálně není o konceptu s délkou 4 320 mm, šířkou 1 900 mm, výškou 1 510 mm a rozvorem 2640 mm k mání. Tedy samozřejmě až na fakt, že v této formě se do výroby rozhodně nedostane, což platí i o vzhůru výklopných dveřích. Lecjaký z dalších, níže viditelných nebo výše popsaných prvků bychom ale v nabídce Subaru v nejbližších letech najít mohli.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo ze Ženevy.











Živé fotky vyzývavého Vizivu na ženevském Palexpu
Koncept Subaru Viziv má předznamenávat budoucnost značky. Ta tedy očividně bude diesel-elektrická
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
I levnější „americkej kýbl” to natřel třikrát dražšímu Maserati. Ukazuje zbytečnost plošného přeplňování, i bez něj je lepší ve všem
15.2.2025Levná čínská obdoba Porsche překonala časem z okruhu skutečné Porsche, na jeho jízdu se ale nedá dívat
15.2.2025Majitel vytáhl vzácné Pagani s 800koňovým motorem V12 bez turba na jeden z nejlepších okruhů Formule 1, své řádění natočil z kabiny
14.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- V Supersportech na čele Bo Bendsneyder, 17. Vostatek včera 12:12
- Dominance Ducati, Toprak a Rea crash; na čele Bulega před Iannonem včera 11:55
- Kymco Sky Town 125i ABS: malý městský skútr včera 11:20
- Úvod MS-Superbike 2025 na Phillip Islandu: 24 motocyklů 16.2.2025
- Bratři Feiglovi v IDM s německou podporou 15.2.2025
Nejnovější články
Němci spočítali, že dobíjení elektromobilu je o hodně dražší než tankování, ještě víc proděláte na samotném autě
před hodinouNová Dacia Duster se dočkala provedení, které by si mohlo říkat RS. Vypadá jako ministr války, v černé až nahání strach
před 2 hodinamiExpert jmenoval 9 aut a jejich motorů, které nejčastěji zvládnou ujet 400 000 km bez větších oprav
včeraDacia vám svůj nejnovější model prodá i jako hotel na kolech nebývalých rozměrů, stojí jen jako jedna rodinná dovolená
včeraDalší majitel elektromobilu při parkování ťuknul zadní světlo, tentokrát kvůli tomu auto totálně selhalo a dál už nejelo
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 02.18. 07:58 - spooon
- Politický koutek 02.17. 09:11 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.16. 11:10 - PepaSFI
- Onboard videa 02.16. 10:08 - brnenska.odchytova
- Policejní kontroly a měření 02.16. 10:02 - Truck Daškam
- BMW Divize 02.15. 18:45 - Brus
- IT poradna 02.15. 11:50 - pavproch
- Rychlodotazy 02.15. 09:36 - PepaSFI