Subaru Viziv detailně: japonský hybrid dostal elektromotory do zadních kol

(+ živé foto, video) Subaru Viziv je zatím jen koncept. Představovat má budoucnost značky v designovém a možná i technickém smyslu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Subaru Viziv detailně: japonský hybrid dostal elektromotory do zadních kol

5.3.2013 | Petr Prokopec | 1 příspěvek

Subaru Viziv detailně: japonský hybrid dostal elektromotory do zadních kol

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ živé foto, video) Subaru Viziv je zatím jen koncept. Představovat má budoucnost značky v designovém a možná i technickém smyslu.

Ještě před rokem 2007 byla typickým modelem japonské automobilky Imreza s modrým lakem, zlatými koly, žehlicím prknem místo zadního křídla, bezrámovými okny a benzinovým motorem. Tyto časy se ale současnosti pozvolna vzdalují, jak nedemonstruje pouze aktuální Subaru WRX STI, které ve svém názvu přišlo o slovo Impreza, veškeré dveře však doplnilo zarámovanými okny, ale i nové modely jako crossover XV. Nejnověji trvající posun do trochu jiných sfér naznačuje rovněž koncept Viziv, čtyřmístný dvoudveřový crossover, který momentálně debutuje na ženevském autosalonu. Ten podle značky nabízí náhled do budoucnosti Subaru nejen po stránce designové, ale také v rámci nových technologií.

Benzín požírající přeplňovaný čtyřválec tak pod kapotou novinky neočekávejte ani náhodou. Místo toho Viziv zapojuje do hry turbodiesel spřažený s automatickou převodovkou CVT a dvěma elektromotory roztáčejícími zadní nápravu. Z tradic tak zůstala pouze plochá koncepce motoru, to však Subaru zřejmě příliš netrápí. Podle slov značky totiž absence klasického pohonu všech kol umožnila lépe využít zadní prostor a nabídnout tak cestujícím více místa pro nohy i pro zavazadla.

Kromě toho by uložení elektromotorů na odlišných stranách a pohon rozličných zadních kol měl také přispívat k lepší ovladatelnosti. Každá pohonná jednotka totiž bude moci výkon dávkovat dle aktuálních podmínek, čímž třeba vnější více zatížené kolo částečně odpojí od výkonu, který přesměruje na vnější nezatížené. Stranou pak nezůstává ani lepší akcelerace nebo bezproblémový pohyb v terénu.

Samotné podrobnosti o diesel-elektrickém ústrojí, které využívá lithium-iontových baterií, Subaru momentálně tají. Podle všeho bychom se však v budoucnu měli dočkat klasické hybridní pohonné jednotky, která bude v závislosti na rychlosti a stavu baterií využívat buď klasický turbodiesel, elektromotory či obojí. Chybět tak nebude ani ovladač Hybrid SI-Drive, s nímž bude možné měnit mezi sportovním či třeba ekonomickým režimem.

Více informací aktuálně není o konceptu s délkou 4 320 mm, šířkou 1 900 mm, výškou 1 510 mm a rozvorem 2640 mm k mání. Tedy samozřejmě až na fakt, že v této formě se do výroby rozhodně nedostane, což platí i o vzhůru výklopných dveřích. Lecjaký z dalších, níže viditelných nebo výše popsaných prvků bychom ale v nabídce Subaru v nejbližších letech najít mohli.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo ze Ženevy.


Subaru Viziv detailně: japonský hybrid dostal elektromotory do zadních kol - 1 - Subaru Viziv zive 01Subaru Viziv detailně: japonský hybrid dostal elektromotory do zadních kol - 2 - Subaru Viziv zive 02Subaru Viziv detailně: japonský hybrid dostal elektromotory do zadních kol - 3 - Subaru Viziv zive 03Subaru Viziv detailně: japonský hybrid dostal elektromotory do zadních kol - 4 - Subaru Viziv zive 04Subaru Viziv detailně: japonský hybrid dostal elektromotory do zadních kol - 5 - Subaru Viziv zive 05Subaru Viziv detailně: japonský hybrid dostal elektromotory do zadních kol - 6 - Subaru Viziv zive 06Subaru Viziv detailně: japonský hybrid dostal elektromotory do zadních kol - 7 - Subaru Viziv zive 07Subaru Viziv detailně: japonský hybrid dostal elektromotory do zadních kol - 8 - Subaru Viziv zive 08Subaru Viziv detailně: japonský hybrid dostal elektromotory do zadních kol - 9 - Subaru Viziv zive 09Subaru Viziv detailně: japonský hybrid dostal elektromotory do zadních kol - 10 - Subaru Viziv zive 10Subaru Viziv detailně: japonský hybrid dostal elektromotory do zadních kol - 11 - Subaru Viziv zive 11
Živé fotky vyzývavého Vizivu na ženevském Palexpu

Subaru Viziv detailně: japonský hybrid dostal elektromotory do zadních kol - 12 - Subaru Viziv Geneva 2013 prvni sada 01Subaru Viziv detailně: japonský hybrid dostal elektromotory do zadních kol - 13 - Subaru Viziv Geneva 2013 prvni sada 02Subaru Viziv detailně: japonský hybrid dostal elektromotory do zadních kol - 14 - Subaru Viziv Geneva 2013 prvni sada 03Subaru Viziv detailně: japonský hybrid dostal elektromotory do zadních kol - 15 - Subaru Viziv Geneva 2013 prvni sada 04Subaru Viziv detailně: japonský hybrid dostal elektromotory do zadních kol - 16 - Subaru Viziv Geneva 2013 prvni sada 05Subaru Viziv detailně: japonský hybrid dostal elektromotory do zadních kol - 17 - Subaru Viziv Geneva 2013 prvni sada 06Subaru Viziv detailně: japonský hybrid dostal elektromotory do zadních kol - 18 - Subaru Viziv Geneva 2013 prvni sada 07Subaru Viziv detailně: japonský hybrid dostal elektromotory do zadních kol - 19 - Subaru Viziv Geneva 2013 prvni sada 08Subaru Viziv detailně: japonský hybrid dostal elektromotory do zadních kol - 20 - Subaru Viziv Geneva 2013 prvni sada 09Subaru Viziv detailně: japonský hybrid dostal elektromotory do zadních kol - 21 - Subaru Viziv Geneva 2013 prvni sada 10Subaru Viziv detailně: japonský hybrid dostal elektromotory do zadních kol - 22 - Subaru Viziv Geneva 2013 prvni sada 11Subaru Viziv detailně: japonský hybrid dostal elektromotory do zadních kol - 23 - Subaru Viziv Geneva 2013 prvni sada 12
Koncept Subaru Viziv má předznamenávat budoucnost značky. Ta tedy očividně bude diesel-elektrická

Petr Prokopec

Diskuze 1 příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.