Suzuki Alto Turbo RS: japonská raketka odhalena v sérii, výkonem nehýří

(+ video) Japonská novinka dostala 65 koní, tužší podvozek, lepší brzdy i řízení. Výkonem neohromí, oproti standardu přesto zrychlila.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Suzuki Alto Turbo RS: japonská raketka odhalena v sérii, výkonem nehýří

11.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Suzuki Alto Turbo RS: japonská raketka odhalena v sérii, výkonem nehýří

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Japonská novinka dostala 65 koní, tužší podvozek, lepší brzdy i řízení. Výkonem neohromí, oproti standardu přesto zrychlila.

Na sklonku loňského roku jsme zmínili, že nové Suzuki Alto dorazí také ve verzi Turbo RS. Tehdy šlo o koncept, nyní byla odhalena sériová verze, přičemž jinde než na japonském trhu nabízena nebude, ostatně stejně jako standardní provedení. Důvodem je ten fakt, že v pořadí již osmá generace byla postavena přesně na míru kategorii zvané Kei car. Ta se podvoluje přísným pravidlům této kategorie aut, která prostě nelze obejít, jinak daný výrobce zamíří do vyšších pater trhu, kde již musí počítat s větším zdaněním.

Než se k novince dostaneme, jen zmíníme, že podle oněch pravidel musí mít vozy nabízené v dané části trhu maximálně 3,4 metru na délku, 1,48 metru na šířku a dva metry na výšku. Je proto zjevné, proč karoserie často připomíná úzké a vysoké krabice - jinak by totiž nebylo možné nabídnout v kabině dostatek prostoru. Tím však omezení nekončí, dále je maximem motor o 0,66litrovém objemu a výkonu 64 koní.

Je tak asi logické, jaký výkon můžeme očekávat pod kapotou verze Alto RS. Tříválcový motor skutečně nabízí 64 koní, k čemuž přidává 90 Nm již od tří tisíc otáček. Suzuki navíc dodává, že o 20 procent snížilo prodlevu turbodmychadla, pročež bychom se i přes nevelký výkon mohli dočkat zajímavé jízdní dynamiky. Alto Turbo RS totiž jako předokolka váží jen 670 kg, ve verzi AWD pak jeho hmotnost naroste na 720 kg.

Jízdní dynamika bohužel k dispozici není, více však víme o dalších modifikacích ve srovnání se standardem, který je k mání ve verzích naladěných na 49 nebo 52 koní. Nově tu tak máme tvrdší podvozek nebo 13palcové přední brzdy ukrývající se za 15palcovými litými koly, které dostaly černé lakování a pneumatiky Bridgestone o rozměru 165/55.

Dorazil také nový čelní nárazník, nástavce bočních prahů či střešní spoiler a grafické polepy. Uvnitř pak lze počítat se zrevidovaným posilovačem řízení nebo sportovními sedadly s integrovanými opěrkami hlavy. Ceny pak startují na sumě 1 293 840 yenů (cca 274 000 Kč) za předokolku, zatímco verze s pohonem 4x4 je k mání od 1 405 080 JPY (297 500 Kč).


Suzuki Alto Turbo RS: japonská raketka odhalena v sérii, výkonem nehýří - 1 - Suzuki Alto Turbo RS nova sada 01Suzuki Alto Turbo RS: japonská raketka odhalena v sérii, výkonem nehýří - 2 - Suzuki Alto Turbo RS nova sada 02Suzuki Alto Turbo RS: japonská raketka odhalena v sérii, výkonem nehýří - 3 - Suzuki Alto Turbo RS nova sada 03Suzuki Alto Turbo RS: japonská raketka odhalena v sérii, výkonem nehýří - 4 - Suzuki Alto Turbo RS nova sada 04Suzuki Alto Turbo RS: japonská raketka odhalena v sérii, výkonem nehýří - 5 - Suzuki Alto Turbo RS nova sada 05Suzuki Alto Turbo RS: japonská raketka odhalena v sérii, výkonem nehýří - 6 - Suzuki Alto Turbo RS nova sada 06Suzuki Alto Turbo RS: japonská raketka odhalena v sérii, výkonem nehýří - 7 - Suzuki Alto Turbo RS nova sada 07Suzuki Alto Turbo RS: japonská raketka odhalena v sérii, výkonem nehýří - 8 - Suzuki Alto Turbo RS nova sada 08Suzuki Alto Turbo RS: japonská raketka odhalena v sérii, výkonem nehýří - 9 - Suzuki Alto Turbo RS nova sada 09Suzuki Alto Turbo RS: japonská raketka odhalena v sérii, výkonem nehýří - 10 - Suzuki Alto Turbo RS nova sada 10Suzuki Alto Turbo RS: japonská raketka odhalena v sérii, výkonem nehýří - 11 - Suzuki Alto Turbo RS nova sada 11Suzuki Alto Turbo RS: japonská raketka odhalena v sérii, výkonem nehýří - 12 - Suzuki Alto Turbo RS nova sada 12Suzuki Alto Turbo RS: japonská raketka odhalena v sérii, výkonem nehýří - 13 - Suzuki Alto Turbo RS nova sada 13Suzuki Alto Turbo RS: japonská raketka odhalena v sérii, výkonem nehýří - 14 - Suzuki Alto Turbo RS nova sada 14Suzuki Alto Turbo RS: japonská raketka odhalena v sérii, výkonem nehýří - 15 - Suzuki Alto Turbo RS nova sada 15Suzuki Alto Turbo RS: japonská raketka odhalena v sérii, výkonem nehýří - 16 - Suzuki Alto Turbo RS nova sada 16Suzuki Alto Turbo RS: japonská raketka odhalena v sérii, výkonem nehýří - 17 - Suzuki Alto Turbo RS nova sada 17Suzuki Alto Turbo RS: japonská raketka odhalena v sérii, výkonem nehýří - 18 - Suzuki Alto Turbo RS nova sada 18Suzuki Alto Turbo RS: japonská raketka odhalena v sérii, výkonem nehýří - 19 - Suzuki Alto Turbo RS nova sada 19
Suzuki Alto Turbo RS se tváří opravdu drsně, pod kapotou však kvůli regulím najdeme pouze 64 koní. Tato síla je však na druhou stranu kombinována s hmotností pouze 670 kg

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše