Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Suzuki Alto Turbo RS: japonská raketka odhalena v sérii, výkonem nehýří
11.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Japonská novinka dostala 65 koní, tužší podvozek, lepší brzdy i řízení. Výkonem neohromí, oproti standardu přesto zrychlila.
Na sklonku loňského roku jsme zmínili, že nové Suzuki Alto dorazí také ve verzi Turbo RS. Tehdy šlo o koncept, nyní byla odhalena sériová verze, přičemž jinde než na japonském trhu nabízena nebude, ostatně stejně jako standardní provedení. Důvodem je ten fakt, že v pořadí již osmá generace byla postavena přesně na míru kategorii zvané Kei car. Ta se podvoluje přísným pravidlům této kategorie aut, která prostě nelze obejít, jinak daný výrobce zamíří do vyšších pater trhu, kde již musí počítat s větším zdaněním.
Než se k novince dostaneme, jen zmíníme, že podle oněch pravidel musí mít vozy nabízené v dané části trhu maximálně 3,4 metru na délku, 1,48 metru na šířku a dva metry na výšku. Je proto zjevné, proč karoserie často připomíná úzké a vysoké krabice - jinak by totiž nebylo možné nabídnout v kabině dostatek prostoru. Tím však omezení nekončí, dále je maximem motor o 0,66litrovém objemu a výkonu 64 koní.
Je tak asi logické, jaký výkon můžeme očekávat pod kapotou verze Alto RS. Tříválcový motor skutečně nabízí 64 koní, k čemuž přidává 90 Nm již od tří tisíc otáček. Suzuki navíc dodává, že o 20 procent snížilo prodlevu turbodmychadla, pročež bychom se i přes nevelký výkon mohli dočkat zajímavé jízdní dynamiky. Alto Turbo RS totiž jako předokolka váží jen 670 kg, ve verzi AWD pak jeho hmotnost naroste na 720 kg.
Jízdní dynamika bohužel k dispozici není, více však víme o dalších modifikacích ve srovnání se standardem, který je k mání ve verzích naladěných na 49 nebo 52 koní. Nově tu tak máme tvrdší podvozek nebo 13palcové přední brzdy ukrývající se za 15palcovými litými koly, které dostaly černé lakování a pneumatiky Bridgestone o rozměru 165/55.
Dorazil také nový čelní nárazník, nástavce bočních prahů či střešní spoiler a grafické polepy. Uvnitř pak lze počítat se zrevidovaným posilovačem řízení nebo sportovními sedadly s integrovanými opěrkami hlavy. Ceny pak startují na sumě 1 293 840 yenů (cca 274 000 Kč) za předokolku, zatímco verze s pohonem 4x4 je k mání od 1 405 080 JPY (297 500 Kč).
Suzuki Alto Turbo RS se tváří opravdu drsně, pod kapotou však kvůli regulím najdeme pouze 64 koní. Tato síla je však na druhou stranu kombinována s hmotností pouze 670 kg
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 8 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- Od letošního 1. října už nesmíte používat zimní pneumatiky s označením M+S
20.3.2024 - Nové prodejní a servisní centrum Porsche v Nizozemsku je hotové, otevřít ale nemůže, není pro něj elektřina
20.3.2024 - Sbohem, elektřino. Nový Fiat 500 po 4 letech v prodeji dostane spalovací motor, elektrická verze propadla
21.3.2024 - Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024 - VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024
Živá témata na fóru
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 20:21 - mattonecz
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 20:18 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda