Toyota C-HR 2014 oficiálně: budoucí menší RAVka sbírá odvahu

(+ živé foto) Nemastných neslaných Toyot po stránce designu známe už dost. Podle předprodukčního SUV C-HRse však blýská na lepší časy.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Toyota C-HR 2014 oficiálně: budoucí menší RAVka sbírá odvahu

2.10.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Toyota C-HR 2014 oficiálně: budoucí menší RAVka sbírá odvahu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ živé foto) Nemastných neslaných Toyot po stránce designu známe už dost. Podle předprodukčního SUV C-HRse však blýská na lepší časy.

O Toyotě C-HR se dneškem nezmiňujeme ani náhodou poprvé, však sama automobilka avizovala odhalení této studie již dříve. Věděli jsme o ní pouze tolik, že se bude jednat o kompaktní SUV namířené proti podobně laděnému Nissanu Juke, který se v hierarchii největší světové automobilky zařadí pod současný model RAV4. To později potvrdily i první odhalené snímky, které poukazovaly také na hybridní pohon. Třídveřový vůz vyšší stavby nám nyní Japonci na pařížském autosalonu odhalují v plné parádě.

Necháváme na fantazii každého čtenáře odvodit si, co z viděných křivek koncepčního vozu může být použito na tří- a pětidvéřovém kompaktním SUV, které má z C-HR vzejít. Budoucí crossover C-segmentu se ovšem má stát v budoucnu zhmotněním slibu Akia Toyody o tom, že automobilka bude stavět emotivnější modely. A padlo také slovo o dynamických vlastnostech inspirovaných současným GT 86.

Novinka postavená na nové platformě je 4,35 metru dlouhá (RAV4 měří 4,57 m), 1,85 metru široká (RAV4 1,845 m) a na výšku jí naměříme 1,5 metru (RAV4 1,66 m), přičemž rozvor náprav dosahuje hodnoty 2 640 milimetrů (větší sestra 2 660 mm). Abychom ale jen nechodili s metrem, je nutné dodat, že se vůz vyznačuje navzdory vyšší stavbě nízkým těžištěm a vysokou strukturální tuhostí, která má vylepšit jízdní dynamiku.

Zajímavostí je údajné použití nové, plně hybridní soustavy, která se vyznačuje rapidně zvýšenou efektivitou ve srovnání s aktuálními pohonnými jednotkami. K naší nelibosti výrobce neuvádí žádná technická data, a tak se musíme spokojit s předpokladem, že se jedná o soustavu Hybrid Synergy Drive určenou novému Priusu. Vrátíme se tedy raději k exteriéru, ke kterému Japonci přeci jen něco řekli.

Nový design vymýšlený v Evropě Toyota nazývá „diamantovým stylingem“ - údajně podle tekoucího profilu kabiny. Nižší karoserie prý byla tvarována tak, aby vytvořila ploché povrchy tak přesné, jako by je vyřezávali drahokamem. Těmto slovům designérů sice moc nerozumíme, ale podstatné je, že takhle nějak budou vypadat i budoucí modely. Mohly by se vyznačovat svalnatějšími blatníky a zadními partiemi, které automobilka na tomto konceptu zvýraznila plovoucími koncovými svítilnami. Na fotografii interiéru a další podrobnosti musíme ještě počkat.

Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Paříže.


Toyota C-HR 2014 oficiálně: budoucí menší RAVka sbírá odvahu - 1 - Toyota C-HR zive 01Toyota C-HR 2014 oficiálně: budoucí menší RAVka sbírá odvahu - 2 - Toyota C-HR zive 02Toyota C-HR 2014 oficiálně: budoucí menší RAVka sbírá odvahu - 3 - Toyota C-HR zive 03Toyota C-HR 2014 oficiálně: budoucí menší RAVka sbírá odvahu - 4 - Toyota C-HR zive 04Toyota C-HR 2014 oficiálně: budoucí menší RAVka sbírá odvahu - 5 - Toyota C-HR zive 05Toyota C-HR 2014 oficiálně: budoucí menší RAVka sbírá odvahu - 6 - Toyota C-HR zive 06Toyota C-HR 2014 oficiálně: budoucí menší RAVka sbírá odvahu - 7 - Toyota C-HR zive 07Toyota C-HR 2014 oficiálně: budoucí menší RAVka sbírá odvahu - 8 - Toyota C-HR zive 08Toyota C-HR 2014 oficiálně: budoucí menší RAVka sbírá odvahu - 9 - Toyota C-HR zive 09
Designová budoucnost Toyoty naživo v Paříži

Toyota C-HR 2014 oficiálně: budoucí menší RAVka sbírá odvahu - 10 - Toyota C-HR Concept 2014 oficialni 01Toyota C-HR 2014 oficiálně: budoucí menší RAVka sbírá odvahu - 11 - Toyota C-HR Concept 2014 oficialni 02Toyota C-HR 2014 oficiálně: budoucí menší RAVka sbírá odvahu - 12 - Toyota C-HR Concept 2014 oficialni 03Toyota C-HR 2014 oficiálně: budoucí menší RAVka sbírá odvahu - 13 - Toyota C-HR Concept 2014 oficialni 04Toyota C-HR 2014 oficiálně: budoucí menší RAVka sbírá odvahu - 14 - Toyota C-HR Concept 2014 oficialni 05Toyota C-HR 2014 oficiálně: budoucí menší RAVka sbírá odvahu - 15 - Toyota C-HR Concept 2014 oficialni 06Toyota C-HR 2014 oficiálně: budoucí menší RAVka sbírá odvahu - 16 - Toyota C-HR Concept 2014 oficialni 07Toyota C-HR 2014 oficiálně: budoucí menší RAVka sbírá odvahu - 17 - Toyota C-HR Concept 2014 oficialni 08Toyota C-HR 2014 oficiálně: budoucí menší RAVka sbírá odvahu - 18 - Toyota C-HR Concept 2014 oficialni 09Toyota C-HR 2014 oficiálně: budoucí menší RAVka sbírá odvahu - 19 - Toyota C-HR Concept 2014 oficialni 10Toyota C-HR 2014 oficiálně: budoucí menší RAVka sbírá odvahu - 20 - Toyota C-HR Concept 2014 oficialni 11Toyota C-HR 2014 oficiálně: budoucí menší RAVka sbírá odvahu - 21 - Toyota C-HR Concept 2014 oficialni 12Toyota C-HR 2014 oficiálně: budoucí menší RAVka sbírá odvahu - 22 - Toyota C-HR Concept 2014 oficialni 13Toyota C-HR 2014 oficiálně: budoucí menší RAVka sbírá odvahu - 23 - Toyota C-HR Concept 2014 oficialni 14Toyota C-HR 2014 oficiálně: budoucí menší RAVka sbírá odvahu - 24 - Toyota C-HR Concept 2014 oficialni 15Toyota C-HR 2014 oficiálně: budoucí menší RAVka sbírá odvahu - 25 - Toyota C-HR Concept 2014 oficialni 16Toyota C-HR 2014 oficiálně: budoucí menší RAVka sbírá odvahu - 26 - Toyota C-HR Concept 2014 oficialni 17Toyota C-HR 2014 oficiálně: budoucí menší RAVka sbírá odvahu - 27 - Toyota C-HR Concept 2014 oficialni 18Toyota C-HR 2014 oficiálně: budoucí menší RAVka sbírá odvahu - 28 - Toyota C-HR Concept 2014 oficialni 19Toyota C-HR 2014 oficiálně: budoucí menší RAVka sbírá odvahu - 29 - Toyota C-HR Concept 2014 oficialni 20Toyota C-HR 2014 oficiálně: budoucí menší RAVka sbírá odvahu - 30 - Toyota C-HR Concept 2014 oficialni 21Toyota C-HR 2014 oficiálně: budoucí menší RAVka sbírá odvahu - 31 - Toyota C-HR Concept 2014 oficialni 22
Toyota C-HR Concept naznačuje podobu budoucího crossoveru segmentu C a také snahu vytvářet i divácky zajímavější modely

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.