Toyota Mark X 2013: japonské BMW 3 má po faceliftu

Facelift limuzíny Mark X vyhrazené pro japonskou a čínskou klientelu je dalším náznakem, že se Toyota snaží odklonit od konzervativního designu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Toyota Mark X 2013: japonské BMW 3 má po faceliftu

28.8.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Toyota Mark X 2013: japonské BMW 3 má po faceliftu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Facelift limuzíny Mark X vyhrazené pro japonskou a čínskou klientelu je dalším náznakem, že se Toyota snaží odklonit od konzervativního designu.

Přítomnost značky Lexus na evropském a severoamerickém trhu export aktuálně modernizované Toyoty Mark X s největší pravděpodobností nepřipustí, přesto je však zjevným důkazem, že největší japonský koncern intenzivně pracuje na změně designu svých produktů.

Současná druhá generace modelu Mark X představená ve druhé polovině roku 2009 patří k automobilům kategorie JDM (Japanese Domestic Market) vyvíjených výlučně pro domácí klientelu, tento stroj se však dnes již prodává také v Číně, Hongkongu nebo Macau. Svou délkou 4 750 mm a rozvorem 2 850 mm zapadá někam mezi BMW řady 3 a 5 a stejně jako mnichovské stroje, také tato Toyota vyznává klasickou koncepci.

Zadní kola jsou poháněná výlučně atmosférickými motory o objemu 2,5 nebo 3,5 litru. Menší s typovým označení 4GR-FSE má výkon 208 koní při 6 400 ot./min a točivý moment 252 Nm při 4 800 ot./min. Pokud jsou vám ty údaje povědomé, máte správné tušení - stejnou pohonnou jednotku byste našli pod přední kapotou Lexusu IS 250.

V Toyotě Mark X je tento vidlicový šestiválec spřažen se šestistupňovou automatickou převodovkou a kromě pohonu zadních kol můžete mít také verzi 4x4. Větší agregát o objemu 3,5 litru je rovněž V6, nese interní kód 2GR-FSE a jeho původ je stejný, ačkoli nad přední nápravou modelu IS jej seženete pouze mimo Evropu. Celohliníková jednotka má 310 koní při 6 400 ot./min, 375 newtonmetrů při 4 800 ot./min a se šestistupňovým automatem Super ETC se dodává pouze s pohonem zadních kol.

Abyste si mohli udělat názor, jakým způsobem se návrhářům Toyoty podařilo posunout design modelu Mark X po faceliftu, najdete v galerii pro srovnání také výchozí model před modernizací. Tvar karoserie - zdá se - zůstal beze změn, výrazně jinak teď ale vypadá příď s novými, nezvykle zalomenými světly, nápadnějším písmenem X v přepracované přední masce a přední nárazník vozu vybaveného sportovním paketem od továrního úpravce Gazoo Racing navazuje na styl předních partií Toyoty GT 86.

Záď byla transformována v podobném duchu - nová jsou světla i nárazník, který je v ostřejší verzi doplněný difuzorem, čtyřmi koncovkami výfukového systému a odvětráváním zadních brzd, ačkoli z obrázků nelze poznat, jestli jde o funkční nebo pouze estetický prvek. Když už jsme u vyladěného vozu, mohli bychom se podívat také na jeho interiér. Od standardního provedení se odlišuje bílými budíky přístrojového panelu, perforovanou kůží na volantu i hlavici páky voliče automatu, kovovými pedály, červeným startovacím tlačítkem a spoustou karbonových panelů. Také sedačky čalouněné kůží a doplněné kontrastním prošíváním vypadají na to, že mají celkem slušné boční vedení, ačkoli i sedadla zbylých komfortních verzí nevypadají nijak ochuzeně co do materiálů i tvaru.

Faceliftovaná Toyota Mark X by měla být v prodeji v nejbližších dnech a její cena vypadá více než lákavě. Za základní verzi 2,5 V6 F Paket zaplatí japonský zákazník v přepočtu 613 tisíc Kč a vůbec nejdražší varianta 3,5 V6 Premium stojí 980 tisíc Kč.


Toyota Mark X 2013: japonské BMW 3 má po faceliftu - 1 - Toyota MArk X 01Toyota Mark X 2013: japonské BMW 3 má po faceliftu - 2 - Toyota MArk X 02Toyota Mark X 2013: japonské BMW 3 má po faceliftu - 3 - Toyota MArk X 03Toyota Mark X 2013: japonské BMW 3 má po faceliftu - 4 - Toyota MArk X 04Toyota Mark X 2013: japonské BMW 3 má po faceliftu - 5 - Toyota MArk X 05Toyota Mark X 2013: japonské BMW 3 má po faceliftu - 6 - Toyota MArk X 06Toyota Mark X 2013: japonské BMW 3 má po faceliftu - 7 - Toyota MArk X 07Toyota Mark X 2013: japonské BMW 3 má po faceliftu - 8 - Toyota MArk X 08Toyota Mark X 2013: japonské BMW 3 má po faceliftu - 9 - Toyota MArk X 09Toyota Mark X 2013: japonské BMW 3 má po faceliftu - 10 - Toyota MArk X 10Toyota Mark X 2013: japonské BMW 3 má po faceliftu - 11 - Toyota MArk X 11Toyota Mark X 2013: japonské BMW 3 má po faceliftu - 12 - Toyota MArk X 12Toyota Mark X 2013: japonské BMW 3 má po faceliftu - 13 - Toyota MArk X 13Toyota Mark X 2013: japonské BMW 3 má po faceliftu - 14 - Toyota MArk X 14
Toyota Mark X využívá zážehové šestiválce Lexusu IS, stojí ale na platformě minulé generace Lexusu GS

Toyota Mark X 2013: japonské BMW 3 má po faceliftu - 15 - Toyota MArk X 15Toyota Mark X 2013: japonské BMW 3 má po faceliftu - 16 - Toyota MArk X 16Toyota Mark X 2013: japonské BMW 3 má po faceliftu - 17 - Toyota MArk X 17
Pro ilustraci nabízíme také fotografie modelu Mark X před faceliftem, jak byl představen v roce 2009

Zdroje: Worldcarfans, cbt.com.my

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.