Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Už teď nejdražší SUV světa dorazí v ještě rychlejších a luxusnějších verzích. Proč?
6.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pokud nabízíte daleko nejvíce, co lze v tom či onom segmentu koupit, nemáte zdánlivě velkou motivaci hnát se dál. Jenže u Bentley to vidí jinak.
Segment SUV má dnes jediného krále. Stroje jako Porsche Cayenne Turbo S, Range Rover SVAutobiography či Sport SVR, Maserati Levante nebo Alfa Romeo Stelvio se mohou v rozličných ohledech snažit jak chtějí, ve své celistvosti ale nesahají ani po kotníky Bentley Bentayga. To jako jediné jede přes 300 km/h, má i podobně ohromující zrychlení a luxusním prvky hýří od podlahy po střechu. Je skutečně jen málo ohledů, ve kterých by nacházelo nějakou konkurenci.
Bentley s ním od začátku počítalo jako s „řešením problému příliš levných SUV”, takže má nejen základní cenu startující v místech, kde konkurence končí, ale jako jediné na světě může docela snadno stát přes 10 milionů Kč. Proč a jak, to kdysi jsme probírali podrobně.
Za těchto okolností by člověk čekal, že si pro vůz přijde k dealerům jen hrstka vyvolených, jenže realita je docela jiná. Pro automobilku je příchod Bentaygy doslova požehnáním, bez ní by loňské prodeje zdaleka nebyly rekordní. Letos je zájem o luxusní SUV ještě vyšší - během prvních tří letošních měsíců bylo jen v Evropě prodáno 415 vozů. Meziroční srovnání pro toto období zatím provést nemůžeme, vůz se totiž začal prodávat teprve v březnu 2016. Dodáno přitom v tu chvíli bylo sto exemplářů, tedy o 106 procent méně než letos ve stejný měsíc. Podobně pak rostou i registrace ve zbytku světa.
I proto by automobilka mohla být spokojená a s radostí sklízet, co zasela, volí ale poněkud jiný postup. Šéf značky Wolfgang Dürheimer nově uvedl, že je důležité neusnout na vavřínech, a tak rozhodně nehodlá složit ruce do klína. „Zákazníci, kteří takové vozy nakupují, jsou lační po nejnovějším designu.“ Značce by tak snadno mohla odlákat klientelu chystaná konkurence od Rolls-Royce či Lamborghini.
Proto Dürheimer zmiňuje důležitost derivátů, jenž se v příštích letech objeví. Zatím jsme viděli „jen o něco dražší” Bentaygu Mulliner, přijdou ale i větší speciality. Konkrétní rozhodnutí prý zatím nepadlo, nicméně na stole je především ostřejší provedení GT3 R, které by dostalo více koní (protože co je to 600 koní, že...), agresivnější bodykit a přitvrzený podvozek. Otázkou je pak redukce hmotnosti, nicméně přes dvě tuny se Bentayga dostane tak jako tak.
Pakliže tento záměr projde, verze GT3 R by měla dorazit někdy okolo roku 2019, tedy ve chvíli, kdy se první SUV značky dočká modernizace. Ta je nadmíru důležitá právě kvůli oněm rivalům, kteří půjdou v daném období do prodeje. Bentley by přitom rádo zůstalo na čele pelotonu, k čemuž má napomoci nejen facelift či sportovní verze, ale možná také další derivát, který by pro změnu hrál na ještě luxusnější notu. Co by ovšem v tomto směru chtělo Bentley svému SUV ještě přidat, nemáme tušení.
„Nové varianty jsou pro nás důležité, neboť zákazníkům musíte nabízet vždy jen to nejnovější zboží,“ dodává k tématu Dürheimer a nevylučuje ani příchod varianty kupé. Pokud tedy Bentley chce v rámci prodejů dále růst, musí své portfolio dále rozšířit. A to se netýká jen dalších verzí jeho SUV, ale také zcela nových modelů.
V tomto ohledu jsme již dříve zmiňovali možnost příchodu ostřejšího sporťáku či menšího SUV, rozhodnutí však stále nepadlo. Pokud by ale vše záviselo na šéfovi značky, byl by upřednostněn bratříček Bentley Bentayga. Zda se tak ovšem skutečně stane, to je nyní sporné - produktový plán totiž počítá s novinkou nejdříve v roce 2022.
Aktuálně tak lze jen dodat, že pro letošek Bentley chystá výrazné osvěžení své nabídky, v létě totiž bude představen nový Continental GT. Ten použije platformu druhé generace Porsche Panamera, se kterou se pojí nižší počet kilogramů. Očekávat tedy můžeme působivější jízdní dynamiku i více prostoru v kabině.


























Bentley Bentayga je dnes jednoznačně nejluxusnějším, nejvýkonnějším, nejdražším a nejrychlejším SUV světa - z vybavených verzí s karbonovým paketem Styling Pack a cenou i přes 10 milionů Kč to všechno jen čiší
Přesto dorazí ještě výkonnější, rychlejší, luxusnější a dražší verze. Na ilustraci vidíme Bentaygu GT3 R, která se nejspíše stane realitou v roce 2019
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 5 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 11 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včera
Nejnovější články
Lidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
před 4 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 5 hodinamiFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
před 7 hodinamiJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
před 8 hodinamiNejnovější Ferrari má 880 turbo-elektro koní jen na zadku, to bude snad až kruté svezení
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha