Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
V zemi oddané elektromobilům vybrali nej auta pro tahání přívěsů, elektrické není ani jedno
21.6.2021 | Petr Prokopec
Pokud potřebujete za svým vozem odtáhnout třeba karavan, sáhnout po elektrickém autě vám nedoporučí ani tam, kde tvrdí, že elektromobily jsou skvělou alternativu pro cokoli. V tomto případě prostě nemají co říci.
Čtvrtá generace Hyundai Tucson je k mání s benzinovými i dieselovými jednotkami. Stejně tak ovšem můžete sáhnout po hybridu a plug-in hybridu. Pokud bychom dali na názor politiků a aktivistů, pak by králem řady rozhodně měla být poslední zmíněná varianta. Ta disponuje přeplňovanou jedna-šestkou a silnějším elektromotorem, díky čemuž produkuje 265 koní a 350 Nm točivého momentu. Elektromotor doplňuje baterie o kapacitě 13,8 kWh umožňující zvládnout až 50 kilometrů čistě na elektřinu.
Skutečně zde ale máme opravdový vrchol? Záleží na úhlu pohledu. Pokud ovšem toužíte po SUV, které nejlépe poslouží k tažení přívěsu, Tucson PHEV rozhodně v čele pelotonu nekráčí. Tedy alespoň dle nizozemské cestovní asociace ANWB, která se zaměřuje na všechny druhy dopravních prostředků. Stejně tak poskytuje i asistenční služby motoristům a vydává mnohé testy, načež ji můžeme přirovnat k německému ADACu. Se čtyřmi miliony členů pak jde o skutečnou hybnou sílu nizozemského trhu.
ANWB se aktuálně zaměřila právě na vozy přímo zrozené k tažení přívěsů, přičemž nakonec autem roku 2021 jmenovala Tucson Hybrid. Tedy nikoliv výše popsanou vrcholnou verzi, nýbrž provedení, které najdeme v nabídce o stupeň níže. I to sice pohání jedna-šestka s turbem, ovšem doplněná slabším elektromotorem. Soustava tak produkuje 230 koní, přičemž s ohledem na baterie o kapacitě 1,4 kWh zvládnout bezemisně spíše stovky metrů než desítky kilometrů.
Právě poslední zmíněná informace je v tomto ohledu zásadní. Nizozemsko totiž elektromobilitu podporuje opravdu výrazným způsobem, přičemž politici a aktivisté pochopitelně takové vozy berou jako nejlepší na světě. Nyní se však znovu ukázalo, že tomu tak úplně není, a to zrovna v Nizozemsku, které si s převážením obytných vozů spojíte podobně jako mlýny či tulipány. S plug-in hybridem jsou naopak spojené nižší limity, utáhnout totiž dokáže o 300 kilo méně. Kromě toho došlo na zmenšení zavazadelníku, a to z 620 na 558 litrů ve standardním stavu.
Třešinkou na dortu je pak cena, která je v případě plug-in hybridu o 200 tisíc korun vyšší. Jakkoliv v tomto ohledu je třeba zmínit, že Tucson HEV je k mání již se základní úrovní výbavy, zatímco PHEV začíná na stupni Comfort. Navíc má tedy 17palcová litá kola, digitální přístrojový štít, automatickou duální klimatizaci nebo plnohodnotné přední LEDky a zadní parkovací senzory. Pokud by přitom tuto výbavu dostal hybrid, již se ke svému příbuznému více blíží.
ANWB nicméně dle zveřejněné tiskové zprávy nekoukalo ani tak na výbavu, nýbrž právě na onu schopnost tažení přívěsu. Tucson s 230 koňmi zvládne až 1 650 kilogramů, čímž porazil jak výkonnějšího sourozence, tak i Ford Kuga 2,5 PHEV či Seat Leon ST 1,5 eTSI. Pokud byste ovšem hledali mezi soupeři elektromobily, hledali byste marně, taková auta se pro tažení přívěsů prostě nehodí. Problémem je především dojezd, ostatně nedávno jsme mohli vidět, jak s tažením přívěsu bojoval jeden z majitelů Tesly.
Hybridní Hyundai Tucson může na papíře vedle svého plug-in hybridního sourozence vypadat jako druhá liga. Pokud za něj ovšem připojíte přívěs, utáhne i přes nižší výkon větší hmotnost. Navíc toho více pobere do zavazadelníku a také méně stojí. Foto: ANWB
Dalšími doporučenými vozy pro tažení přívěsů jsou Ford Kuga a Seat Leon ST. Kuga plug-in hybridní je, ovšem Seat je v podstatě ryzí benzin, mild-hybridní přídavek zde není příliš podstatný. Foto: ANWB
Zdroj: ANWB
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Mistr světa Bagnaia tvrdí muziku v Jerezu včera 16:23
- Pátek v Jerezu - Moto2: 1. Roberts, 13. Salač včera 15:49
- Úvod v Jerezu: Na čele bratři Marquezové, 7. Pedrosa včera 11:30
- Nová pravidla MotoGP od sezóny 2027 včera 10:42
- Pre Jerez 25.4.2024
Nejnovější články
- V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 10 hodinami - Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
včera - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
včera - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
včera - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva