Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volvo V40: místo přímého nástupce dorazí celá rodina, i s levnějšími klony z Číny
21.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Švédové se dali do ještě bližšího holportu s Číňany. Na platformě CMA tak postaví řadu modelů odlišených vzhledem, motory či bezpečnostní technikou.
Poslední generace Volva V40 je sice na trhu teprve druhým rokem, to ovšem švédské automobilce nebrání myslet na budoucnost. Ta přitom nebude evoluční, nýbrž revoluční, neboť značka nechystá jednoho či dva nástupce, ale rovnou celou rodinu. Dočkat bychom se tak neměli jen hatchbacku, ale rovněž sedanu, pětidveřového crossoveru a několika dalších derivátů. Mimo to pak dorazí i levnější verze těchto prémiových modelů, neboť Volvo na projektu spolupracuje s mateřskou automobilkou Geely.
Tento krok nakonec vzešel z marné snahy Volva nalézt vhodného partnera k vývoji malé platformy. „Jsme pány našeho vlastního osudu,“ říká Mäts Fagerhag, který je šéfem daného projektu a předtím vedl jednání s ostatními výrobci. Partnerství se značkou Geely přitom popisuje počítačovou terminologií „plug and play“, na jejímž základě vzniknou nové modely dokonce na pěti úrovních. Nesmíme totiž zapomínat, že Geely se v Číně prodává pod několika označeními a různou výbavou.
Zatímco vozy značky Volvo budou naprostým vrcholem, modely určené pro čínský trh dostanou méně komplikované pohonné jednotky, zavěšení i bezpečnostní technologie. Tak prý bude moci každá varianta plně zasáhnout zákazníka i splnit emisní a bezpečnostní požadavky. Platforma označovanou jako CMA (C-segment Modular Architecture) však bude podepírat každou z nich.
Zajímavé přitom je, že ačkoliv se centrála projektu zvaného CEVT (China Euro Vehicle Technology) nachází v Göteborgu poblíž hlavního technického střediska Volva, od ostatních divizí byla separována. Švédská značka přitom spadá pod tu čínskou a dokonce s ní i na výše zmíněném projektu spolupracuje, přesto zřejmě nechce, aby „stoprocentní Volva” mohla být lacině označována za čínský produkt.
Do těchto detailů ale raději nebudeme zabíhat, a tak jen zmíníme, že první model postavený na architektuře CMA dorazí někdy okolo roku 2017. Díky zmiňované variabilitě by jej ale okamžitě měly následovat další, přičemž vyrábět se budou jak ve Švédsku, tak v Číně.
Volvo V40 a V40 Cross Country se nedočkají přímých nástupců, ale zcela nové rodiny vyvinuté společně s Geely. Ta však bude hatchback i crossover zahrnovat
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 59 minutami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nejnovější články
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 58 minutami - Svolávací akce kvůli zasekávajícímu se plynu donutila Teslu odhalit, kolik reálně prodává Cybertrucků
před 2 hodinami - Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 08:15 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda