Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Polo GTI 2015 dostane manuální převodovku, Fabii RS to život asi nevrátí
29.1.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Zatímco domácí Fabii RS zabila absence manuální převodovky, Polu GTI bude hnát fofrklacek vítr do plachet. DSG v jeho nabídce nezůstane samo.
Modernizované Polo páté generace se dostane se standardními benzinovými a naftovými motory do prodeje už v dubnu, na verzi GTI s dvojicí převodovek si budeme muset ještě počkat o něco déle, protože by měla dorazit jako vůz příštího modelového roku. Ale čekání to nemusí být v zásadě nepříjemné. V době uvedení GTI se totiž vrcholné Polo údajně objeví s možností volby mezi dvouspojkovou sedmistupňovou a manuální šestistupňovou skříní.
V něco jako manuální převodovku u modelu, který byl v současném vydání nabízen jen s DSG, ani nedoufáte, ale Wolfsburg nás docela překvapil, i když je jeho rozhodnutí naprosto logické. Překvapení jsme ale i negativně, když si vzpomeneme na zmírající Fabii RS, jejíž blížící se odchod ze scény byl zdůvodněn nedostatečnou poptávkou danou i povinným automatem DSG. Koncern VW ji možná jen chtěl odstavit aby si u svého mini mohl kousnout většího kusu koláče.
Sportovnější RS už v příští generaci Fabie zřejmě nevznikne. I Polu absence manuálu zrovna dvakrát nesvědčila, ale u VW k němu byli trochu shovívavější. Při vývoji nového GTI nakonec stačí jen zastavit na lince většího Golfu, od kterého by ručně řazenou skříň mohli bez obav a zvýšených nákladů na vývoj převzít.
Ve srovnání s dosavadním Polem GTI bude novinka kromě „řidičtější“ převodovky těžit také z vyššího výkonu motoru, byť tím zůstává nadále 1,4 TSI Twincharger s kompresorem a turbodmychadlem. Jeho výkon naroste 192 koní ze stávajících 180. Můžeme také předpokládat, že i hmotnost půjde kvůli lehčímu manuálu ještě dolů, a tak by se výsledný poměr výkonu a hmotnosti mohl usadit na velmi zajímavé hodnotě. Přidejme si třeba ještě nějakou verzi Performance, avizované adaptivní tlumiče se dvěma režimy a dostáváme v představách docela lákavý vůz na pěkné svezení.
Ještě se vraťme stručně k běžnějším motorizacím Pola. Základem budou i nadále dva litrové tříválce MPI, které produkují 60 a 75 koní a vyznačují se až o 21 procent nižší spotřebou. Změn se dočkal pětistupňový manuál i sedmistupňový automat. U později uvedeného modelu BlueMotion, které dostane přeplňovaný litrový (vůbec poprvé benzinový) tříválec o výkonu 90 koní, nás čeká průměr 4,1 l/100 km. I nadále zůstane v nabídce agregát 1,2 TSI s výkony 90, respektive 110 koní. Dále také dorazí verze Polo Blue GT, která znovu počítá s 1,4litrovým čtyřválcem (s deaktivací poloviny válců). Nově však výkon naroste z předchozích 140 na 150 koní. Po stránce dieselové pak bude možnost od počátku sáhnout po třech verzích 1,4litrového tříválcového motoru. Nabízet mají 75, 90 a 105 koní, přičemž ve verzi Polo 1,4 TDI BlueMotion s nejslabším naladěním máme počítat s průměrem 3,2 l/100 km, zatímco prostřední úroveň osazená automatickou převodovou DSG jezdí za 3,4 litru na 100 kilometrů.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.











Chystané Polo GTI se díky manuální převodovce poučí z nedostatků tohoto předchůdce s DSG
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
včera
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Nejčtenější články
Neobvyklou vývozní Škodu 130 L v dodnes krásném originálním stavu nikdo nechce, prodávající musel s cenou dolů
2.10.2025
Nissan v krizi prodává, co může. Zbavuje se dokonce i jednoho z nejúspěšnějších fotbalových klubů, který před 53 roky založil
2.10.2025
Mechanik rozebral legendární výkonný motor Toyoty po najetí 668 tisíc km a ukázal, jak vypadá zevnitř
2.10.2025
Šéf Xiaomi přiznal, jak firma dala tak rychle dohromady své vlastní auto. A není to to jediné, čím překvapil
2.10.2025
Příklad VW táhne: Americké automobilky prodaly spoustu elektrických aut samy sobě, aby na poslední chvíli ohnuly dotační mechanismy
3.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
