Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW s SUV opravdu nekončí, další nové posílá v Evropě do bratrovražedné bitvy
18.3.2021 | Petr Prokopec
Zkratka Volkswagenu by se pomalu mohla změnit na VSUW, protože aut sportovně-užitkového typu v nabídce značky navzdory opačným proklamacím jen přibývá. Toto je další z nich.
Věřit Volkswagenu, že končí s SUV, je prakticky totéž, jako věřit české vládě, že nás bez dalších útrap vyvede z koronavirové krize. Neuplyne totiž pomalu ani měsíc, abychom se nedočkali dalšího nového modelu. Výjimkou není ani letošní březen, neboť představit si můžeme Nivus. Respektive znovu představit, neboť premiéru měl tento vůz již loni. V té době ovšem byl určen pouze pro jihoamerické trhy. Nově však šéf VW Ralf Brandstätter potvrdil, že Nivus bude od třetího letošního čtvrtletí k mání také v Evropě.
Pro německou automobilku přitom tento krok může být výhrou, stejně jako prohrou. Nové SUV totiž poleze do zelí již zavedeným modelům značky, neboť s délkou 4 266 milimetrů a rozvorem 2 566 mm ohrožuje jak T-Cross, tak i T-Roc. S prvním zmíněným má společnou i platformu MQB A0, prostor mezi nápravami však byl o chlup prodloužen. Nikoliv však až na 2 650 mm, jaké dostalo do vínku prodloužené provedení prodávané v Jižní Americe.
VW tam nabízí Nivus a T-Cross, přičemž obě SUV dosahují více než 4,2metrové délky. První je koncipováno jako stylové, druhé počítá s klasickým střihem. V Evropě nicméně o přízeň publika budou bojovat modely tři, přičemž T-Cross bude nejmenším, zatímco Nivus nejnižším. T-Roc pak i s ohledem na platformu MQB A1 a příbuzenské vazby na Golf a nikoliv na Polo nejspíše převezme roli nejdražšího, i kvůli mnohem širší paletě motorů.
Ve své dosavadní domovině, tedy v Brazílii, je Nivus nabízen pouze s litrovým tříválcem naladěným na 118 či 130 koní, jenž zvládne spalovat benzin i etanol. V Evropě ale nejspíše lze čekat tytéž motory, jakými disponuje T-Cross, tedy o trochu méně exotickou verzi 1,0 TSI produkující 95 či 115 koní, stejně jako 1,5litrový čtyřválec naladěný na 150 koní. Dieselová jedna-šestka je ale zřejmě mimo hru, místo toho by se pod kapotou mohly objevit mild-hybridní verze zmíněných agregátů.
Němci tedy skutečně budou tříštit pozornost publika, což se jim nemusí vyplatit. Zvláště když Brandstätter dodal, že ve čtvrtém kvartálu dorazí ještě inovovaný T-Roc. Ten se stejně jako faceliftované Polo, které můžeme očekávat ve třetím čtvrtletí, pochlubí „vylepšeným designem, kvalitou i digitalizací“. VW tak krátce po sobě vytáhne dvě prakticky stejné karty.





















VW Nivus se letos nakonec dostane i do Evropy, krást zákazníky ale může hlavně modelům T-Cross a T-Roc. Druhý zmíněný přitom krátce po příchodu novinky dostane facelift. Foto: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
před hodinouAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
včeraMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nejnovější články
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
před hodinouToto není nová Toyota, ale bizarně modernizované Ferrari. Ze všeho nejvíc se na něm změnilo jméno
před 2 hodinami„Teď děláme do uhlí.” Trumpův „Velký krásný zákon” ruší dotace na elektromobily i pokuty za „nadměrnou spotřebu”, může být zlomový
před 3 hodinamiAudi zažívá tvrdý vnitřní rozkol. Sázka na elektromobily byla „nešťastná”, teď jsme „ztratili flexibilitu”, říká místopředseda dozorčí rady
před 5 hodinamiŠéf této automobilky přiznal, že už bohužel nemá lidem co prodat, elektromobily jsou pro ní zcela ze hry
před 6 hodinami