VW Tiguan GTE Active se tváří jako terénní drsňák, má elektrickou čtyřkolku

S přeplňovanou jedna-čtyřkou, dvěma elektromotory a 225 koňmi si koncepční Tiguan může vybrat, která kola zaměstná. Zvládne být i zadokolkou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

VW Tiguan GTE Active se tváří jako terénní drsňák, má elektrickou čtyřkolku

11.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

VW Tiguan GTE Active se tváří jako terénní drsňák, má elektrickou čtyřkolku

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

S přeplňovanou jedna-čtyřkou, dvěma elektromotory a 225 koňmi si koncepční Tiguan může vybrat, která kola zaměstná. Zvládne být i zadokolkou.

O příchodu nové generace Volkswagenu Tiguan se v loňském roce mluvilo opravdu hodně. Nakonec jsme se jej dočkali na autosalonu ve Frankfurtu, kde se ovšem neobjevilo jen standardní provedení, ale také verze GTE. Ta zatím součástí nabídky není, místo toho Němci v souvislosti s detroitskou motor show připravili jeho druhou inkarnaci. Ta dostala přídomek Active, za kterým se neskrývá nic jiného než zvýraznění terénních ambicí. Z toho důvodu tu máme zvýšenou světlou výšku, větší kola obutá v off-roadových pneumatikách, černé plastové lemy ve spodní části karoserie nebo specifickou střechu.

Pod kapotou se ovšem v podstatě již nic nezměnilo. I nadále tu tedy máme spárování benzinové jedna-čtyřky o výkonu 150 koní se dvěma elektromotory. Ten zadní byl naladěn na 116 koní, přední pak na 55 koní, přičemž díky úspoře místa je součástí speciálně upravené šestistupňové dvouspojkové automatické převodovky. Celkem soustava dává k dobru 225 koní, se kterými není problém pokořit stovku za 6,4 sekundy. Nejvyšší rychlost byla omezena na 193 km/h, v čistě elektrickém režimu je ovšem možné počítat pouze s 113kilometrovým maximálním tempem.

Díky paketu lithium-iontových baterií o kapacitě 12,4 kWh je možné počítat s „bezemisním“ dojezdem 32 kilometrů, celkový dojezd byl s ohledem na 64litrovou palivovou nádrž stanoven na 933 km. Německá automobilka přitom dodává, že v závislosti na zvoleném jízdním režimu je možné počítat nejen s elektrickou čtyřkolkou, ale také čistě s pohonem předních či jen zadních kol (ta jsou zapojena v režimu E-Mode, přední náprava ale v takovou chvíli může být připojena při ztrátě trakce „ve zlomku sekundy“).

Uvnitř Tiguan GTE Active počítá s 9,2palcovým dotykovým displejem a ovládáním pomocí gest. Mimo to dostal do vínku digitální a plně programovatelný přístrojový štít, který je 8,2 palce široký a 4,1 palce vysoký. K dispozici je i kompatibilita se systémy Android Auto, Apple CarPlay či MirrorLink, tím nám však tisková zpráva končí. Volkswagen pak jen dodává, že koncept je předzvěstí americké verze modelu Tiguan, která dostane do vínku již standardně delší rozvor a sedmimístnou konfiguraci.

Stejně jako u pětimístného provedení najdeme také u modelu se třemi řadami sedadel pod povrchem modulární platformu MQB, přičemž výroba odstartuje na sklonku roku v mexické továrně Puebla. Zatím ovšem není jasné, zda od počátku budou k dispozici pouze standardní motorizace nebo rovnou i ono hybridní provedení.


VW Tiguan GTE Active se tváří jako terénní drsňák, má elektrickou čtyřkolku - 1 - VW Tiguan GTE Active prvni sada 01VW Tiguan GTE Active se tváří jako terénní drsňák, má elektrickou čtyřkolku - 2 - VW Tiguan GTE Active prvni sada 02VW Tiguan GTE Active se tváří jako terénní drsňák, má elektrickou čtyřkolku - 3 - VW Tiguan GTE Active prvni sada 03VW Tiguan GTE Active se tváří jako terénní drsňák, má elektrickou čtyřkolku - 4 - VW Tiguan GTE Active prvni sada 04VW Tiguan GTE Active se tváří jako terénní drsňák, má elektrickou čtyřkolku - 5 - VW Tiguan GTE Active prvni sada 05VW Tiguan GTE Active se tváří jako terénní drsňák, má elektrickou čtyřkolku - 6 - VW Tiguan GTE Active prvni sada 06VW Tiguan GTE Active se tváří jako terénní drsňák, má elektrickou čtyřkolku - 7 - VW Tiguan GTE Active prvni sada 07VW Tiguan GTE Active se tváří jako terénní drsňák, má elektrickou čtyřkolku - 8 - VW Tiguan GTE Active prvni sada 08VW Tiguan GTE Active se tváří jako terénní drsňák, má elektrickou čtyřkolku - 9 - VW Tiguan GTE Active prvni sada 09VW Tiguan GTE Active se tváří jako terénní drsňák, má elektrickou čtyřkolku - 10 - VW Tiguan GTE Active prvni sada 10VW Tiguan GTE Active se tváří jako terénní drsňák, má elektrickou čtyřkolku - 11 - VW Tiguan GTE Active prvni sada 11VW Tiguan GTE Active se tváří jako terénní drsňák, má elektrickou čtyřkolku - 12 - VW Tiguan GTE Active prvni sada 12VW Tiguan GTE Active se tváří jako terénní drsňák, má elektrickou čtyřkolku - 13 - VW Tiguan GTE Active prvni sada 13VW Tiguan GTE Active se tváří jako terénní drsňák, má elektrickou čtyřkolku - 14 - VW Tiguan GTE Active prvni sada 14VW Tiguan GTE Active se tváří jako terénní drsňák, má elektrickou čtyřkolku - 15 - VW Tiguan GTE Active prvni sada 15VW Tiguan GTE Active se tváří jako terénní drsňák, má elektrickou čtyřkolku - 16 - VW Tiguan GTE Active prvni sada 16VW Tiguan GTE Active se tváří jako terénní drsňák, má elektrickou čtyřkolku - 17 - VW Tiguan GTE Active prvni sada 17VW Tiguan GTE Active se tváří jako terénní drsňák, má elektrickou čtyřkolku - 18 - VW Tiguan GTE Active prvni sada 18VW Tiguan GTE Active se tváří jako terénní drsňák, má elektrickou čtyřkolku - 19 - VW Tiguan GTE Active prvni sada 19VW Tiguan GTE Active se tváří jako terénní drsňák, má elektrickou čtyřkolku - 20 - VW Tiguan GTE Active prvni sada 20VW Tiguan GTE Active se tváří jako terénní drsňák, má elektrickou čtyřkolku - 21 - VW Tiguan GTE Active prvni sada 21VW Tiguan GTE Active se tváří jako terénní drsňák, má elektrickou čtyřkolku - 22 - VW Tiguan GTE Active prvni sada 22VW Tiguan GTE Active se tváří jako terénní drsňák, má elektrickou čtyřkolku - 23 - VW Tiguan GTE Active prvni sada 23VW Tiguan GTE Active se tváří jako terénní drsňák, má elektrickou čtyřkolku - 24 - VW Tiguan GTE Active prvni sada 24VW Tiguan GTE Active se tváří jako terénní drsňák, má elektrickou čtyřkolku - 25 - VW Tiguan GTE Active prvni sada 25
Nový koncepční VW Tiguan GTE Active je předzvěstí americké verze, která dostane do vínku delší rozvor a sedm míst v interiéru

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.