Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Touareg 2015: facelift přinesl novou příď a 13 koní navíc pro V6 TDI
17.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německé SUV se po lehké modernizaci pyšní i vyšším výkonem, spotřeba však poklesla. Kromě toho dostanete více chromu uvnitř i zvenčí.
Pro německý koncern Volkswagen Group je čínský trh očividně o poznání důležitější než ten americký. Patrné je to nakonec i na skladbě stánků značky na autosalonech v New Yorku a Peking - zatímco v prvním případě jsme svědky debutu faceliftovaného sedanu Jetta, ve druhém nás automobilka hodlá ohromit konceptem Golf R 400 a další studií, o které vás zpravíme za chvíli. Oběma konceptům pak bude záda krýt VW omlazené SUV Touareg, které byste již od léta měli najít v showroomech značky.
Prozatím přitom bude řeč pouze o standardním provedení, krátce po zmiňovaném zahájení prodeje ovšem Volkswagen představí také výbavu R-Line. Ta opětovně přinese sportovní nárazníky, s nimiž můžete spřáhnout litá kola o až 21palcovém rozměru. Kabinu pak bude zdobit čalounění kombinující Alcantaru a kůži Nappa. To jsme ale trochu předběhli, vrátit bychom se tedy měli zpátky ke standardní verzi.
Ta se nově pyšní kompletně novou přídí, která přinesla obměněná světla, nárazník i čelní masku. Nový je pak i zadní nárazník, zatímco v paletě 12 barev najdeme pět nových odstínů. Mimo to do portfolia přibyla 18palcová desetipaprsková litá kola či pětipaprskové dvacítky a sáhnout můžete i po paketu Chrome & Style, který přidává na bocích a zádi na chromování.
Stejně tak se většího množství chromu nově dočkáme v kabině, kde se zároveň objevuje nový otočný ovladač a nové barvy čalounění. Stránku bezpečnostní pak plní devět standardně dodávaných airbagů či celá řada elektronických berliček v podobě adaptivního tempomatu, přednárazových či ponárazových systémů, monitoringu jízdy ve správném pruhu a vozů ve slepém úhlu.
Po stránce mechanické ale již prakticky není o čem mluvit, neboť standardem je opět pohon všech kol 4Motion a osmistupňová automatická převodovka. Kromě toho pak v nabídce nadále figurují tři dieselové a jedna hybridní verze, která přichází s nezměněným výkonem 380 koní, průměrnou spotřebou 8,2 l/100 km a 50kilometrovým dojezdem na elektřinu.
Po stránce naftožroutů se pak změn nedočkáme u vrcholného osmiválce TDI, který opětovně produkuje 340 koní. Spotřeba základní pohonné jednotky V6 TDI BlueMotion o výkonu 204 koní však klesla na 6,6 l/100 km, stejně jako lze počítat s menší žíznivostí (6,8 l/100 km) u potentnějšího šestiválce. Jeho výkon přitom narostl o 13 koní na 258 k.
Mimo tyto pohonné jednotky budou k mání také ryze benzinové šestiválce či osmiválce, ty však mají příchod do Evropy zapovězený. Pokud tedy máte raději vonnější výpary pohonných hmot, budete muset sáhnout po šedém dovozu z Číny nebo Ruska. Na ceny je ovšem třeba vyčkat blíže ke zmiňovanému letnímu zahájení prodeje.









Volkswagen Touareg dostal kompletně přepracovanou příď, pod kterou se nacházejí úspornější dieselové motory
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
včeraVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
15.9.2025BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy WSBK - Jerez 1. den včera 22:03
- Test MotoGP v Misanu 15.9.2025
- Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň 15.9.2025
- Hlavní změny pro Moto2 a Moto3 podle nových pravidel Liberty 15.9.2025
- Marquez a Bezzecchi jak z jiného světa 14.9.2025
Nejčtenější články
Už se ví, kolik musel nizozemský miliardář zaplatit za unikání Bugatti „Mlha”, postavili ho jen pro něj
17.8.2025VW zkouší okouzlit zákazníky tím, že je nechá každý měsíc znovu platit za výkon, který jim už jednou prodal z výroby
17.8.2025Ojeté elektromobily propadají u německých STK, jeden je dokonce nejhorší ze všech aut
17.8.2025„Průlomový” a „revoluční” druhý Model T Fordu je ve skutečnosti ještě větší nic, než se zprvu mohlo zdát
18.8.2025Korejci se pokusili dokázat, že nepotřebují logo slavné značky, aby uspěli v luxusním segmentu, ale zjevně narazili
18.8.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva