Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Výrobce „elektrických Bugatti” mlžil, druhý model nedokáže vyprodat už tři roky
21.1.2021 | Petr Prokopec
Možná by se tomu v jeho pozici nikdo ani nedivil, kdyby obchodní ředitel automobilky už před třemi léty neřekl, že celá 150kusová edice druhého modelu Rimacu je skoro vyprodaná. Jenže ona nebyla a dodnes zdaleka není.
Příběh chorvatského Rimacu připomíná naplnění amerického snu. Někdejší nadšenec Mate Rimac se před lety rozhodl zabudovat do svého starého BMW řady 3 elektrický pohon a sklidil s ním obdiv. Motivován prvotním úspěch tak v roce 2009 založil poblíž Záhřebu automobilku nesoucí příjmení tehdy pouze jednadvacetiletého inovátora. Ten neustával v horečnatém tempu a o pouhá dvě léta později představil na autosalonu v Ženevě elektrický hypersport Concept Oney, jehož cena startovala na 1 milionu dolarů (cca 21,6 mil. Kč). A pro jeho dynamické parametry se mu okamžitě začalo říkat elektrické Bugatti.
Po vyprodání plánované osmikusové edice, z níž jeden exemplář zpopelnil ve švýcarských horách Richard Hammond, začal Rimac pracovat na svém druhém voze. Firma se dočkala investic ze strany Porsche a Hyundai a mezi její zákazníky patří Renault či Aston Martin, přesto posun o úroveň výše není procházka růžovou zahradou. Nesmíme totiž zapomínat na tu skutečnost, že „druhotina” s prozatímním názvem C_Two bude startovat na více než dvojnásobné ceně. A co více, k mání bude 150 kusů.
Nyní se ukazuje, že prodat 150 aut není totéž jako „udat” 8 kousků. A to i přesto, že Rimac je dnes mnohem známější značkou, však se hovořilo dokonce o tom, že by mohl převzít skutečné Bugatti. Automobilka má totiž problém s rozprodáním zvažované série, jak nyní na svém profilu na Facebooku přiznal sám Mate Rimac. A napravil tak zvěsti o zcela vyprodané produkci, které se začaly v předchozích dnech šířit médii.
Rimac uvedl, že důvodem byla „nesprávná interpretace“ slov obchodního ředitele Kresa Coriče, která pronesl v roce 2018 v rozhovoru pro britský Autocar, který si stále můžete přečíst na zdrojovém odkazu. Zmíněné je ale spíše nesprávnou interpretací reality od samotného Rimaca. Corič v rozhovoru tehdy řekl, že „C_Two je skoro vyprodaný a téměř všechny ze 150 plánovaných exemplářů jsou zamluvené”. Jak lze toto interpretovat jinak, než že... auto je skoro vyprodané? A o tři roky později očekávat, že je vyprodané zcela? Corič jednoduše mlžil a zřejmě se snažil povzbudit zájem stylem „posledních 8 volných bytů” v domě, kde si z desítek nabízených možností nějakou zamluvilo pár lidi. A jednoduše přestřelil.
Rimac nyní uvedl vše na správnou míru a v dlouhém příspěvku na facebooku uvedl, že auto je od vyprodání opravdu daleko. Zamluveny jsou pouze vozy plánované pro první rok výroby a navíc jde častěji o dealery než koncové zákazníky. Záchvat upřímnosti je ale třeba ocenit, neboť Rimac nakonec říká věci jen tak, jak jsou.
„Jakkoliv není v případě hypersportů neobvyklé, že jsou vyprodány dříve, než zamíří do výroby, běžně se tak děje pouze u zavedených značek, jako je Ferrari,“ uvedl šéf chorvatské firmy. A dodal, že v případě nové značky, jež chystá nový model, který navíc spadá do nové éry mobility, lidé zkrátka chtějí vidět, zač utrácí, stejně jako si chtějí daný produkt ohmatat a vyzkoušet. Říká, že zájem existuje, naprostá většina lidí chce ale teprve vidět, jak vše dopadne.
Rimac pak sice má k dispozici několik prototypů, které by mohl zákazníkům ukázat, nicméně je otázkou, zda by si tím značka nakonec spíše neuškodila. V prvé řadě je totiž třeba zmínit, že takové vozy ani zdaleka neodpovídají kvalitě, s jakou by měl na trh dorazit finální produkt. A co je podstatnější, značka „potřebuje využít každé sekundy pro vývoj, testování a homologace. Je tak náročné naplánovat testovací jízdy zákazníků, neboť tak dochází na ovlivnění testování.“
Chorvaté nicméně již vidí světlo na konci tunelu, neboť vývoj by měl letos skončit. V té chvíli bude mít Rimac k dispozici minimálně tři kousky, které by mohl využívat jak pro zákazníky, tak pro novináře. Šéf značky dodává, že jej nikdy netrápilo, že by C_Two zůstal ležet automobilce na skladě. „Jsem si totiž jist, že poptávka bude vyšší než oněch 150 kusů, jež vyrobíme. Nicméně zatím dnem i nocí pracuji na tom, abych se ujistil, že auto, které dodáme, bude tak dokonalé, jak jen je to možné.“
Budeme rádi, v tuto chvíli ale platí, že obchodně Rimac značně přecenil své síly. C_Two nabízí tři roky a slova o téměř úplném vyprodání pronesená krátce po odhalení byla snem, který se dodnes zdaleka nesplnil.









C_Two, což není finální název chorvatského supersportu, se takto odhalil v břenu 2018. Od té doby je nabízen a měl být záhy poté vyprodán, ale není a auto dodnes prochází vývojem. Foto: Rimac
Zdroje: Mate Rimac@Facebook, AutocarText podnadpisu
Bleskovky
Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
dnesMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Použití jména Favorit pro tuto novou Škodu je absurdní kastrací slavného jména. A nepovedený vzhled je ten nejmenší problém
31.5.2025Jeep Cherokee je po dvouleté odmlce zpátky a vypadá jako nikdy dřív
31.5.2025Ford musel zastavit objednávky jednoho ze svých modelů. A znovu je nerozjede, i když zájemce nestačí počítat
31.5.2025Toyota v Evropě začne vyrábět jeden ze svých nejzajímavějších modelů, přesto vám ho tu neprodá. Je jen na export
31.5.2025Peugeot říká, že když jeho první elektrické GTi bude fiasko, vrátí se i jako spalovací auto. Je vůbec nutné čekat na výsledek?
31.5.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva