Vysoké SUV zvládlo losí test o parník lépe než Octavia, Golf nebo sportovní BMW

Žijeme v poněkud zvláštní době, když výrobci v případě modelů tradičních koncepcí dělají auta, která jsou v losích testech stále méně obratná, a to až do takové míry, že je doslova převálcuje SUV, navíc hybridní.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Vysoké SUV zvládlo losí test o parník lépe než Octavia, Golf nebo sportovní BMW

13.11.2020 | Petr Prokopec

Vysoké SUV zvládlo losí test o parník lépe než Octavia, Golf nebo sportovní BMW

/

Foto: Subaru

Žijeme v poněkud zvláštní době, když výrobci v případě modelů tradičních koncepcí dělají auta, která jsou v losích testech stále méně obratná, a to až do takové míry, že je doslova převálcuje SUV, navíc hybridní.

Z losího testu se v posledních měsících stala více než obávaná zkouška pro prakticky jakoukoliv novinku. S něčím takovým asi jen málokdo počítal, neboť starší vozy s ním měly problémy jen zřídka. A jelikož výrobci se vždy u nových generací chlubí tím, kterak překonává předchůdce, zákazníci logicky očekávají lepší chování i při nutném vyhýbání se náhle vzniklé překážce. Jak ale prokázalo hned několik testů posledních měsíců.

Nová Škoda Octavia se svého času mohla stydět za rychlost 70 km/h, přišly ale i horší výsledky. Golf byl ještě pomalejší, sportovní verze BMW řady 2 Gran Coupe ještě horší a Mercedes CLA dokonce dosáhl jen 66 km/h. V takové situaci by bylo na místě očekávat, že cokoli vyššího a těžšího dopadne tragicky, realita je ale jiná.

Subaru Forester je SUV, test ale absolvovalo při rychlosti 77 km/h. Na první pohled nad tímto výsledkem nemá smysl samým jásat, je to jakýsi standard této zkoušky, v kontextu výše zmíněného jde ale o velmi dobrý výsledek. Do testu navíc zamířilo hybridní provedení (používá benzinový dvoulitr se 150 koňmi, převodovku CVT a pohon všech kol), které láme v losím testu vaz Škodě Superb. Japonci ale nastěhovali baterii nízko nad zadní nápravu (zavazadlový prostor má tedy dále 509 až 1 179 litrů) a jízdnímu projevu tedy kila navíc až tak neškodí.

Zajímavé je, že první průjezd vozu na výbornou neskončil. Řidič, který nebyl obeznámen s vozem, vyrazil na trať v rychlosti 76 km/h, ovšem byl konfrontován se značnou nedotáčivostí. A právě proto došlo na sražení několika kuželů. Toho se nicméně Subaru při další rozjížďce již vyvarovalo, neboť řidič zvolil odlišnější přístup a zatáčel volantem jemněji. Tím eliminoval nežádoucí zásah asistentů přibržďujících právě přední kola.

Jak se pak zdá, rychlost 77 km/h byla pro hybridní Forester maximem, při vyšším tempu totiž již na bezproblémový průjezd mezi kužely nedošlo. I tak japonská automobilka může ze Španělska, kde se losí test odehrál, odjíždět se vztyčenou hlavou - být s vysokým SUV o 9 km/h rychlejší než BMW M235i xDrive, není věru zlé.


Vysoké SUV zvládlo losí test o parník lépe než Octavia, Golf nebo sportovní BMW - 1 - Subaru Forester 2019 losi test 01Vysoké SUV zvládlo losí test o parník lépe než Octavia, Golf nebo sportovní BMW - 2 - Subaru Forester 2019 losi test 02Vysoké SUV zvládlo losí test o parník lépe než Octavia, Golf nebo sportovní BMW - 3 - Subaru Forester 2019 losi test 03Vysoké SUV zvládlo losí test o parník lépe než Octavia, Golf nebo sportovní BMW - 4 - Subaru Forester 2019 losi test 04Vysoké SUV zvládlo losí test o parník lépe než Octavia, Golf nebo sportovní BMW - 5 - Subaru Forester 2019 losi test 05Vysoké SUV zvládlo losí test o parník lépe než Octavia, Golf nebo sportovní BMW - 6 - Subaru Forester 2019 losi test 06Vysoké SUV zvládlo losí test o parník lépe než Octavia, Golf nebo sportovní BMW - 7 - Subaru Forester 2019 losi test 07Vysoké SUV zvládlo losí test o parník lépe než Octavia, Golf nebo sportovní BMW - 8 - Subaru Forester 2019 losi test 08Vysoké SUV zvládlo losí test o parník lépe než Octavia, Golf nebo sportovní BMW - 9 - Subaru Forester 2019 losi test 09
Subaru Forester v losím testu uspělo, řada mnohem vhodnějších konkurentů pro tuto zkoušku si o tom může nechat jen zdát. Ilustrační foto: Subaru

Zdroj: km77.com@YouTube

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.