Výstavba německé gigatovárny Tesly je už neskutečně daleko, část z ní platíte i vy

Jako houba po dešti roste nejnovější obří továrna Tesly nedaleko Berlína. Bylo by to obdivuhodné, kdyby si automobilka v pozici nejhodnotnější takové firmy na světě v čele s druhým nejbohatším mužem světa nebrala peníze od obyčejných lidí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Výstavba německé gigatovárny Tesly je už neskutečně daleko, část z ní platíte i vy

3.2.2021 | Petr Prokopec

Výstavba německé gigatovárny Tesly je už neskutečně daleko, část z ní platíte i vy

/

Foto: Tesla

Jako houba po dešti roste nejnovější obří továrna Tesly nedaleko Berlína. Bylo by to obdivuhodné, kdyby si automobilka v pozici nejhodnotnější takové firmy na světě v čele s druhým nejbohatším mužem světa nebrala peníze od obyčejných lidí.

Přerozdělování peněz daňových poplatníků je oblíbenou kratochvílí politiků, na skutečně potřebné se při ní ale dostane jen zřídka. Prostředky obyčejných lidí míří spíše k osobám a firmám, které by se bez nich přinejmenším měly obejít. Ovšem, proč si složitě vydělávat, když stačí mít na správných místech ty správné lidi a zajímavé sumy k vám přitečou i bez práce? Dokládá to nejen jistý český premiér, ale také Tesla. Ač se totiž momentálně jedná o daleko nejhodnotnější automobilku světa, v jejímž čele stojí druhý nejbohatší člověk světa, Evropská unie jí podpoří dotací.

Politici prý během uplynulého roku zjistili, že svět je v případě elektromobility závislý na Číně. A pokud dojde na narušení dnes fungujícího řetězce, až už z jakéhokoliv důvodu, může starý kontinent přísahat na Pařížskou klimatickou dohodu od rána do večera, ale nic tím nedokáže. Proto vznikl projekt „Evropská bateriová inovace” mající za cíl tento stav změnit. A z něj se dá brát a rozdávat po hrstech.

Přerozdělovat se v jeho rámci bude 2,9 miliardy Eur (cca 75,2 mld. Kč), což již není zanedbatelná suma. A její největší část si ukousne - uhádli jste - Tesla. Podle informací magazínu Business Insider by měla z tohoto rozpočtu dostat neskutečnou 1 miliardu Eur, tedy asi 26 miliard Kč - více než třetinu z dostupné sumy a přibližný ekvivalent jejího loňského zisku, který byl též bezvýhradně tvořen přerozdělovanými penězi za různé emisní povolenky a podobné věci.

Zveřejněné informace už teď vzbuzují kontroverzi. Jak jsme zmínili, Tesla je nejhodnotnější automobilkou světa a její šéf Elon Musk se s Jeffem Bezosem s Amazonu přetahuje o post nejbohatšího člověka planety. Navíc automobilka stavbu továrny již dávno odstartovala, jak ostatně dokládá sám Musk, který na Twitteru zveřejnil níže přiložené video, které odhaluje současný stav výstavby.

Je značně pokročilý a nenaznačuje, že by se berlínská givatovárna neměla otevřít letos v létě, jak Tesla plánuje. Bylo by to obdivuhodné, kdyby si Tesla nenatahovala ruku, kdykoli jen může. Však už zvýhodňována dávno je, a to mimo jiné díky zmíněným eko kreditům, které prodává jiným automobilkám, když nevyrábí dostatek elektrických aut. A aby toho nebylo málo, pobídky spojené s výstavbou továrny u Berlína již dostala. Suma sumárum by tak žádné peníze neměla dostat, neboť jednoduše nedělá nic navíc oproti předchozím záměrům. Ovšem tak logicky nejspíše přemýšlí jen „normální” lidé, kteří to doslova po korunách ze svých daní všechno platí.


Výstavba německé gigatovárny Tesly je už neskutečně daleko, část z ní platíte i vy - 1 - Tesla Gigafactory Berlin prvni 01Výstavba německé gigatovárny Tesly je už neskutečně daleko, část z ní platíte i vy - 2 - Tesla Gigafactory Berlin prvni 02
Šéf Tesly po vizualizacích ukázal současný stav výstavby berlínské Gigafactory na videu níže. Je pozoruhodně daleko, financování stavby ale zvedá obočí. Foto: Tesla

Zdroj: Business Insider

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.