Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Z dvou nejrozpačitějších BMW posledních let nakonec končí jen jedno, už je to jisté
27.10.2020 | Petr Miler
Charakterově, technicky, i vizuálně trochu nešťastné modely se zdály být na odpis oba, pak se ale ukázalo, že BMW nevoní jen ten větší. Teď už je jisté, že se obou skutečně nezbavíme.
Šéf Mercedesu nedávno přiznal, že uvést na trh některé modely byla chyba, kterou nebude opakovat. Rázně tím ukončil snahy alespoň jedné z německých prémiových automobilek obsadit každé myslitelné místečko na trhu novým modelem, které přitom z jejich pohledu mnohdy nedávaly smysl. Mercedes svou image mezi prestižnějšími limuzínami, kombíky, kupátky a později i SUV a získal a tam ji také nejlépe uplatní. Jaký smysl dává, aby třícípá hvězda prodávala kompaktní MPV za statisíce a prala se o zákazníky se značkami, které takové modely umí vyrobit i prodat lépe a efektivněji?
Podobně BMW vyrostlo na sportovněji laděných modelech vyšších tříd, přesto v posledních dekádách zamířilo do podstatně nižších sfér. Když nabídlo řadu 1 s pohonem zadních kol, bylo to ještě něco výjimečného, co nikdo jiný nenabízel. Když ale začalo z menších typů dělat předokolky a přišlo dokonce i s MPV řady 2, nechápal to nikdo soudný.
Loni v červnu ale Mnichov také přiznal, že to nebylo moudré a naznačoval, že dvojkový Active Tourer i Grand Tourer i odpíská. Dosud se zdálo, že skutečně míří touto cestou, v mezičase ale začaly objevovat zkazky, že původní informace nebyla úplná. Gran Tourer skončit měl, to ano, ale Active Tourer? Kdepak.
Nyní je zjevné, že tomu tak opravdu je a BMW se úplně stejnou cestou jako Mercedes nevydá. Dokazují to přiložené záběry, které zachycují novou generaci kratšího Active Toureru na Nordschleife. Jistě, můžete namítnout, že testování prototypu neznamená automaticky pozdější prodej, pokud ale nějaká automobilka dotáhne vývoj až do prototypové fáze, muselo by se stát něco naprosto neočekávaného, aby svůj záměr přehodnotila. Nové MPV, pardon BMW řady 2 zkrátka bude.
O samotném autě toho mnoho nevíme, ale ono zřejmě ani moc není co zjišťovat. Půjde znovu o předokolku s možností přikoupit pohon i zadních kol, pod kapotou budou tří- a čtyřválce a v útrobách většinou automaty. Prostor uvnitř bude pro pět lidí, protože Grand Tourer je ze hry, a tak se víceméně ke staré známé kombinaci přidá hlavně nový design a modernější výbava. Nevíme, jestli je na co se těšit, ale BMW zřejmě ví, co dělá a předpokládá, že dvojkový Active Tourer si své zákazníky najde. V Evropě se jich nicméně loni našlo jen 55 tisíc, skoro polovinu čísla z roku 2016. A 3 680 aut prodaných za celý rok v Číně (dříve až 16 tisíc) také nejsou spása. Konec by i optikou tohoto trendu dával větší smysl.



BMW 2 Grand Tourer to má za sebou, končí bez nástupce... Foto: BMW
Active Tourer se ale nakonec nástupce dočká. Foto: BMW
Zdroj: Automotive Mike@Youtube
Bleskovky
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Ford po 70 letech strhne své ikonické sídlo, stěhuje se do nově postaveného skleněného „paláce udržitelnosti”
před hodinouZ „Ferrari pro chudé” se stal sen skutečných majitelů Ferrari, na nejlepší kusy dnes ani oni nemají
před 3 hodinamiKolabující Audi se dál hojí na svých dealerech, marže jim seřízlo až k nule. „Prodávat auta už se nevyplatí,” říkají
před 4 hodinamiLuxusní superjachta Orient Expressu se ukázala před dokončením. Už vztyčila karbonové stěžně, samy jsou větší než většina jachet
včeraZtráty v desítkách miliard, 20 tisíc propuštěných. Nissan padá ke dnu, teď ale vytáhl radikální plán, jak vše vyřešit
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva