Motory AMG mohou být i výrazně silnější. 2,0 může mít až 600 koní, říká šéf vývoje

Sportovní divize z Affalterbachu chce být výkonnější než konkurence. Dosáhnout toho hodlá za pomoci nového softwaru i technologie turbodmychadel.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Technika

Motory AMG mohou být i výrazně silnější. 2,0 může mít až 600 koní, říká šéf vývoje

10.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Motory AMG mohou být i výrazně silnější. 2,0 může mít až 600 koní, říká šéf vývoje

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Sportovní divize z Affalterbachu chce být výkonnější než konkurence. Dosáhnout toho hodlá za pomoci nového softwaru i technologie turbodmychadel.

Mercedes nedávno oznámil, že investuje nemalých 81 miliard korun do vývoje nových benzinových a dieselových motorů. Součástí toho se samozřejmě stanou i pohonné jednotky s logem AMG, které zdaleka nevyčerpaly svůj potenciál. Šéf vývoje těchto agregátů Janko Wicke totiž uvedl, že jak dvoulitrové čtyřválce, tak i čtyřlitrové osmiválce mohou vyprodukovat ještě více koní, pokud si to trh bude přát.

„Máme prostor k navýšení výkonu (na motoru V8), ovšem žádné číslo vám zatím neřeknu. Je to ovšem cíl pro příští rok,“ uvedl Wicke. Můžeme tak jen spekulovat, jakých hodnot dosáhne čtyřlitrová jednotka, která aktuálně ve své vrcholné formě dává 510 koní výkonu a 700 Nm točivého momentu. Pokud ovšem začínáte přemýšlet o překonání šestisetkoňové hranice, pak asi nebudete daleko od pravdy.

Wicke přitom dodal, že navýšení výkonu bude dosaženo za pomoci přehrání softwaru i výměny některých komponentů. Tím zásadním zřejmě budou jiná turbodmychadla, neboť třícípá hvězda dosud používala pouze nanejvýš variantu twin-scroll. Do budoucna se ale nejspíše dočkáme variabilní geometrie lopatek či rovnou elektricky roztáčených kompresorů a dmychadel.

Při pohledu na konkurenci, zejména z řad koncernu Volkswagen Group, se může zdát, že Mercedes poněkud zaspal dobu. Navíc při stále častějších řečech o konci spalcovacích motorů by investice do jejich budoucna nemusela dávat smysl. Nicméně šéf vývoje jednotek AMG zastává ten názor, že „tady neustále bude trh pro motory V8, a proto s nimi chceme pokračovat“.

Zatímco navyšování výkonu osmiválců je jisté, u dvoulitrů vše závisí zejména na konkurenci. Teoretický limit je ovšem hodně vysoko, problémem by prý nemuselo být ani 400, 500 nebo dokonce 600 koní. I když reálně čtyřválcové agregáty AMG tak vysoko nezamíří, hlavně kvůli životnosti. Wicke však dodává, že pokud vyvstane potřeba po silnějších motorech, Mercedes vždy bude mít odpověď.

Závěrem pak jen zmíníme, že kromě těchto motorů se hodlá divize z Affalterbachu držet také dvanáctiválců. Důvodem jsou opět požadavky trhu. „Není potřeba mít více válců než osm, ale vše záleží na zákaznících a tom, po čem touží. Pokud to bude motor V12, pak mu ho prodáme.“ Zdá se tedy, že objemné motory AMG tu s námi ještě nějaký ten pátek budou.


Motory AMG mohou být i výrazně silnější. 2,0 může mít až 600 koní, říká šéf vývoje - 1 - Mercedes-AMG C 63 Cabriolet 2016 prvni 01Motory AMG mohou být i výrazně silnější. 2,0 může mít až 600 koní, říká šéf vývoje - 2 - Mercedes-AMG C 63 Cabriolet 2016 prvni 02Motory AMG mohou být i výrazně silnější. 2,0 může mít až 600 koní, říká šéf vývoje - 3 - Mercedes-AMG C 63 Cabriolet 2016 prvni 03Motory AMG mohou být i výrazně silnější. 2,0 může mít až 600 koní, říká šéf vývoje - 4 - Mercedes-AMG C 63 Cabriolet 2016 prvni 04Motory AMG mohou být i výrazně silnější. 2,0 může mít až 600 koní, říká šéf vývoje - 5 - Mercedes-AMG C 63 Cabriolet 2016 prvni 05Motory AMG mohou být i výrazně silnější. 2,0 může mít až 600 koní, říká šéf vývoje - 6 - Mercedes-AMG C 63 Cabriolet 2016 prvni 06Motory AMG mohou být i výrazně silnější. 2,0 může mít až 600 koní, říká šéf vývoje - 7 - Mercedes-AMG C 63 Cabriolet 2016 prvni 07Motory AMG mohou být i výrazně silnější. 2,0 může mít až 600 koní, říká šéf vývoje - 8 - Mercedes-AMG C 63 Cabriolet 2016 prvni 08Motory AMG mohou být i výrazně silnější. 2,0 může mít až 600 koní, říká šéf vývoje - 9 - Mercedes-AMG C 63 Cabriolet 2016 prvni 09Motory AMG mohou být i výrazně silnější. 2,0 může mít až 600 koní, říká šéf vývoje - 10 - Mercedes-AMG C 63 Cabriolet 2016 prvni 10Motory AMG mohou být i výrazně silnější. 2,0 může mít až 600 koní, říká šéf vývoje - 11 - Mercedes-AMG C 63 Cabriolet 2016 prvni 11Motory AMG mohou být i výrazně silnější. 2,0 může mít až 600 koní, říká šéf vývoje - 12 - Mercedes-AMG C 63 Cabriolet 2016 prvni 12Motory AMG mohou být i výrazně silnější. 2,0 může mít až 600 koní, říká šéf vývoje - 13 - Mercedes-AMG C 63 Cabriolet 2016 prvni 13Motory AMG mohou být i výrazně silnější. 2,0 může mít až 600 koní, říká šéf vývoje - 14 - Mercedes-AMG C 63 Cabriolet 2016 prvni 14Motory AMG mohou být i výrazně silnější. 2,0 může mít až 600 koní, říká šéf vývoje - 15 - Mercedes-AMG C 63 Cabriolet 2016 prvni 15Motory AMG mohou být i výrazně silnější. 2,0 může mít až 600 koní, říká šéf vývoje - 16 - Mercedes-AMG C 63 Cabriolet 2016 prvni 16Motory AMG mohou být i výrazně silnější. 2,0 může mít až 600 koní, říká šéf vývoje - 17 - Mercedes-AMG C 63 Cabriolet 2016 prvni 17Motory AMG mohou být i výrazně silnější. 2,0 může mít až 600 koní, říká šéf vývoje - 18 - Mercedes-AMG C 63 Cabriolet 2016 prvni 18Motory AMG mohou být i výrazně silnější. 2,0 může mít až 600 koní, říká šéf vývoje - 19 - Mercedes-AMG C 63 Cabriolet 2016 prvni 19Motory AMG mohou být i výrazně silnější. 2,0 může mít až 600 koní, říká šéf vývoje - 20 - Mercedes-AMG C 63 Cabriolet 2016 prvni 20Motory AMG mohou být i výrazně silnější. 2,0 může mít až 600 koní, říká šéf vývoje - 21 - Mercedes-AMG C 63 Cabriolet 2016 prvni 21
Mercedes-AMG C 63 Cabrio je zatím posledním dílkem sportovní divize z Affalterbachu. Také v jeho případě čtyřlitrový osmiválec produkuje až 510 koní

Zdroj: Car Advice

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.