První test Škoda Superb III Combi 2,0 TDI: malý velký muž

Mozart by tento kombík miloval. Vzal by v něm všechny nástroje menšího orchestru a za volantem by ještě zběsile dirigoval po celou cestu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

První test Škoda Superb III Combi 2,0 TDI: malý velký muž

7.7.2015 | Gabriela Pospíšilová | 33 příspěvků

První test Škoda Superb III Combi 2,0 TDI: malý velký muž

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Mozart by tento kombík miloval. Vzal by v něm všechny nástroje menšího orchestru a za volantem by ještě zběsile dirigoval po celou cestu.

Zaměřený na komfort

Druhý den testování už jsem byla se Superbem Combi velký kamarád. Mazácky jsem si během jízdy upravovala nastavení podvozku a užívala si pohodlí této mladoboleslavské novinky a spíše jsem zkoušela zapínat jednotlivé bezpečnostní systémy, kterými je tento vůz vybaven. Jela jsem jako klidnější, řidič a tak můžu směle říct, že moje kombinovaná průměrná spotřeba byla 5,1 l/100 km, jeli jsme z horského hotelu domů, dostali jsme se do pomalu jedoucí kolony a polovina trasy vedla po dálnici. Taková všehochuť.

Adaptivní tempomat fungoval naprosto bezchybně a spolehlivě udržoval vůz v dostatečné vzdálenosti od vozidel jedoucích před námi. Nebyl pro něj problém ani když vám někdo náhle vjel před vás. Já jsem párkrát brzdila za něj, než jsem překonala moji nedůvěru, která však byla zbytečná.

Co mi ale dost vadilo byl systém udržení vozu v jízdním pruhu Lane Assist. Stačilo se lehce přiblížit k pruhu a už jste se prali s volantem. Průjezd rychlého esíčka při objíždění překážky byl školou smyku. Systém se snažil vůz udržet ve stopě, já zase chtěla projet co nejpříměji, nevyjížděla jsem z pruhu, jen jsem se více přiblížila na jednu stranu a volant mě nekompromisně tlačil na druhou. Bylo to dost nepříjemné, a tak jsem toto raději vypnula. Nervy mám jenom jedny.

Automatický parkovací asistent si sám navede vůz do mezery a zaparkuje jej, aniž byste museli kroutit volantem jak zběsilí. Stačí pouze přidávat plyn a brzdit. Je ale otázkou, komu vlastně pomůže - pro podélné parkování potřebuje navíc 80 cm, pro příčné potřebuje na každé straně 35 cm. Překvapila mě i reakce multikolizní brzdy. Při focení ve městě jsem se potřebovala otočit zpět. Provoz byl velmi hustý a nikdo mě nechtěl nechat vycouvat na silnici. Rozhodla jsem se, že to tam pošlu a budu spoléhat na slušnost řidiče. Vybrala jsem si Porsche 911, navíc bylo docela daleko, takže měl mladík dost času zareagovat. Pomalu jsem vycouvávala a najednou se auto zarazilo doslova na pětníku, jako byste dupli na brzdu. Samozřejmě, že Porsche nezastavilo, avšak elektronický systém zareagoval okamžitě.

Docela nerada jsem po dvou dnech testování vracela „můj” Superb Combi v bílé barvě a s hnědým interiérem. Vozidlo je svěží, prostorné, vzdušné a elegantní. Navíc je to zajímavá kombinace jízdní dynamiky s nízkou spotřebou paliva. Nebála bych se říct, že tak jako je nová Octavie Combi třetí generace nejprodávanějším vozem ve své kategorii, stejně tomu bude i u Superbu Combi, pouze o úroveň výš. Já bych u tohoto dvoulitrového naftového motoru zvažovala o příplatku (65 tisíc Kč) za pohon 4 x 4, ale to už je má povaha horala. Každopádně pokud se pro něj rozhodne, dostanete za dobré peníze, komfortní, bezpečný a kvalitně zpracovaný vůz, který budete rádi prezentovat vašemu okolí.

První test Škoda Superb III Combi 2,0 TDI: malý velký muž - 49 - Test Skoda Superb Combi 2015 20 TDI prvni 05První test Škoda Superb III Combi 2,0 TDI: malý velký muž - 50 - Test Skoda Superb Combi 2015 20 TDI prvni 46První test Škoda Superb III Combi 2,0 TDI: malý velký muž - 51 - Test Skoda Superb Combi 2015 20 TDI prvni 91

Cena

Základní cena testovaného provedení (Superb 2,0 TDI 110 Laurin & Klement): 860 900 Kč

Technické údaje

Motor

Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříď před přední nápravou
Objem: 1 968 ccm
Největší výkon: 110 kW (150 k) při 3 500 - 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 340 Nm při 1 750 - 3 250 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 218 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,9
Město: 4,7l
Mimo město: 3,6 l
Kombinovaná: 4,0 l
Objem palivové nádrže: 66 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 856 mm
Šířka: 1 864 mm
Výška: 1 477 mm
Rozvor náprav: 2 841 mm
Pohotovostní hmotnost (EU): 1 505 kg
Užitečná hmotnost: 640 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 660 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 950 l

Diskuze 33 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše