Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
První test VW Golf Variant R, GTD a Alltrack: tři nové tváře všeuměla
3.5.2015 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
(+ videa) Jsou jako bratři v triku. Sdílejí stejný základ, každý má ale v rukávu docela jiné trumfy.
Přehled kapitol
Golf R Variant - praktická kompaktní Raketa
První dvě varianty Variantu vlastně jsou jako dva medvědi od Kolína. Jeden dlouhý, druhý spíše široký, jeden umí rychleji běhat, druhý zase lépe šplhá. Množství jejich společných vlastností je ale překvapivě velké. R Variant je ale jiné zvíře. Sice také medvěd, už ale spíše grizzly než baribal. Není to ale vzhled, kde je třeba hledat odlišnosti. V tomto směru je naopak velmi skromný a nebýt těch výfuků na zádi, spíše byste si všimli GTD než tohoto mazlíka. Zaznělo to už v našem testu krátkého eRka - toto je těch nejméně nápadných 300 koní, které lze koupit. V podobném duchu jsem mluvil už i v případě Seatu Leon Cupra ST, jenže Golf R je v kamufláži schopností ještě o krok dále.
Nechci tu ale marnit váš čas opakováním něčeho, co už zajisté máte dobře nastudováno z testu krátké verze. Vzhledově je to u Variantu stejný příběh. Jak se ale prodloužení projevilo na jízdním projevu? K tomu ale až za chvíli. Nejdříve jeden námět k zamyšlení. Také jste si všimli, že se Volkswagen u Golfu R nikde nekasá okruhovými časy a ani ho nikde neprezentuje prostřednictvím záběrů při jízdě na okruhu? I při prezentaci kombíku bylo ukázáno video, na kterém se R prohání na horské silnici. Na něm jsou Golfy R dokonce dva a ještě to působí, jakoby si jejich řidiči tu silnici „spletli se závodní dráhou”. Dokonce chybí i obvyklé upozornění, že to nemáme zkoušet doma, protože cesta byla uzavřená a řidiči byli profíci. Jestli to viděl poslanec Huml, musela ho z toho trefit mrtvice.
Proč to ale říkám? Je to velmi podstatné, protože to jednoznačně ukazuje, kam Volkswagen s Golfem R míří. To nemá být ostrý rekordman, tohle má být nejrychlejší kompaktní univerzál všech dob. Proto konzervativní vzhled, proto pohon všech kol, proto pouze DSG u praktické varianty. Ještě jednu věc má konzervativní - naladění podvozku. Tedy konzervativní, relativně vnímáno samozřejmě. Při hodnocení eRka se totiž nelze vyhnout srovnávání s jediným přímým konkurentem, s Cuprou ST. Ta je na jednu stranu vysoce stabilní, přesto ráda zavrtí chvostem a neustále z ní máte pocit, že má někde uvnitř ukrytého dobře vycvičeného teriéra. Ten obvykle poslouchá na slovo, ovšem povolte mu trochu uzdu, začne bláznit a dělat psí kusy.
V Golfu ale máte pocit sterility a nedostatku emocí, pokud se to vůbec dá říct o třistakoňovém autě. Sice má pěkný zvuk, rychlý je neuvěřitelně, přesto z něj necítíte tu radost z pohybu. Do Cupry sednete, vezmete ji na silnici a na okruh a ona vám neustále dává najevo libé i nelibé pocity a velmi rychle si z ní dovolíte dolovat její maxima. Renegáta, jak jej nazval kolega, vezmete na první apex a hned cítíte, že předek není tak dobře napojen na povrch jako u Španělky a má lehkou tendenci hrnout se ven. V šikaně vám zase vaše pozadí říká, že záď auta chce jít mimo vyjeté koleje, ovšem i tak je k zemi přilepena výrazně více, než akčně se chovající prdelka Seatu. Ale abych té kritice trochu ztupil ostří, musím říct, že s Cuprou jsem toho na okruhu najezdil výrazně více a vyrázně neomezeněji, než v případě eRka. Jak vidíte na videu, zde jsme museli držet vláček a instruktor jedoucí v prvním autě měl velmi konzervativní přístup jak k podržení akcelerace, tak k pozdnímu brzdění. Tohle bylo prostě svezení na okruhu, ne zajíždění ostrých kol. Možná až výrazně větší přitlačení na pilu přinese onu zábavu, jenže jedinců, kteří toho budou opravdu schopni, mezi námi zase až tolik není a zrovna za volanty Golfu R je asi moc neuvidíme.
Celkový dojem z Golfu R Variant je prostě jiný než u Cupry ST. Na rozdíl od ní vás neustále nepokouší jet někam bláznit, maximálně vás svádí k neustálému zašlapávání plynu do podlahy, při kterém si užíváte dostupného zrychlení. Je tak asi jediná věc, kterou by mu někteří snad mohli vyčítat. Jinak výborně naladěné a velmi slušně se chovající DSG má krátkou šestku, což při cestování na dálnici snižuje akustickou pohodu posádky a zvyšuje spotřebu.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 5 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 7 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 8 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 9 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz