Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
První test VW Passat B8 2015: dále králem
26.10.2014 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
(+ videa) Passat je už léta prodejním lídrem své třídy. Po prvním testu je jasné, že jím i zůstane, neznamená to však, že by vše bylo dokonalé.
Přehled kapitol
Vzhledem člen rodiny, přesto vyčnívá
Design Passatů nikdy nebyl tématem hovorů automobilových fandů. Pokud už na něj náhodou došlo, obykle se ozývala slova jako nuda či šeď. V tomto ohledu je osmá generace jistým krokem mimo nastavené mantinely. Volkswagenu sice stvořil konzervativní auto, zároveň je ale dostatečně vzhledově zajímavé, což potvrzoval i zájem lidí na místech, kde jsme s testovanými auty zastavovali. Přitom zůstala zachována obvyklá forma, jejíž zásluhou je nový Passat snadno identifikovatelný jako pokračovatel rodové linie. Tohle je úspěch.
Celkové proporce se mezigeneračně lehce změnily, ve výsledku ale Passat získal na dynamičnosti. Primárně v tomto ohledu těží z aplikace platformy MQB, která umožnila o 79 mm prodloužit rozvor. Přední kola byla posunuta o 29 mm vpřed, zadní o 17 mm vzad. Celková délka zůstala téměř beze změn, u sedanu je 4 767 mm (-2 mm oproti minulosti), přední převis je kratší o 67 mm, zadní o 13 mm. Současně o 14 mm na 1 456 mm poklesla celková výška, šířka o 12 mm narostla na 1 832 mm. Vedle změny rozměrů došlo ke snížení a prodloužení přední kapoty a „položení” zadní části střechy a zadního okna. Tím se limuzína přiblížila profilu známému od Passatu CC a současně zadní partií odkazuje na vlajkovou loď Phaeton. Jestliže se sedan opravdu výrazně změnil, kombi se v základu podrželo vyšlapaných šlépějí.
Vzhledovou dominantou je jednoznačně příď, kde se designéři vyhnuli přílišným komplikacím a spolehli se na dlouhé vodorovné linie v podobě 4 chromovaných lamel. Ty jsou propojeny s předními světlomety ve tvaru nepravidelných pětiúhelníků. Tento motiv se opakuje i na spodním okraji nárazníku. Při pohledu zepředu tato kompozice příď snižuje a rozšiřuje a vyvolává dojem výrazně většího auta. To platí i o rozměrné kapotě, u které by se mohlo zdá, že by se pod ní mohl ukrývat přinejmenším podélně uložený šestiválec. Bohužel, je to jen hra, po jejím otevření zjistíte, že motorový prostor zabírá sotva dvě třetiny její plochy.
Ještě se vrátím k předním světlometům. V základní verzi kombinují LED světla pro denní svícení s halogeny, v případě výbavy Highline jde ale o plně LEDkové světlomety, které nahrazují xenony. Ovšem i ty jsou nabízeny ve dvou variantách. Základní Level 1 má hlavní a dálková světla, v případě Level 2 zde na vnitřní svislé ploše najdete ještě čočky světel dynamicky osvětlujících zatáčky.
Záď se ve srovnání s přídí drží velmi zpět. V podobě světlometů se zde opakuje motiv nepravidelných pětiúhelníků. Také ty jsou složeny z LED a opět existují dvě varianty. Trendline a Comfortline mají klasické rozložení světel, u Highline se mění tvar svítících ploch z horizontály při obrysových světlech na několikanásobnou vertikálu u brzdových světel. Záď sedanu navíc dramatizuje prolis na úrovni spodní hrany víka kufru. U aut vybavených silnějšími motory zdobí spodní rohy nárazníku kovové rámečky, které si hrají na výfuky. Při bližším zkoumání ale vyjde najevo, že už to ani nejsou falešné výfuky, jde jen o ozdoby, ryze Potěmkinovský výtvor.
Uvnitř jako doma
Kapitolu o interiéru by vlastně ani nebylo potřeba psát. Nový Passat se zvnějšku s ohledem na zvyklosti odvázal, z hlediska interiéru se chce říci, že se vlastně ani nic neudálo. Pokud jste majitelem poslední generace, po usednutí za volant prostě budete doma. Stejně vypadající ovladače, pomineme-li verze s LCD přístrojovým panelem, stejně vypadající budíky, stejná řadicí páka. Dokonce i sedadla vypadají stejně. Jedinou opravu výraznou novinkou je zopakování motivu z přídě. Přes celou šířku palubní desky se táhnou chromované lamely, které mají vytvářet dojem nepřerušovaného výdechu čerstvého vzduchu. Působí to velice elegantně. V tomto ohledu je tak jedinou chybou fakt, že jsou uprostřed na kusu černého plastu umístěny analogové hodiny.
Ty už kritizoval kolega v posledním testu Passatu B7 a já se pod jeho slova nemohu než podepsat. Vzhledem k tomu, že jsou umístěny ve stejném sklonu jako povrch palubní desky, nejsou pořádně čitelné z žádného místa v kabině. Nepůsobí ani nijak zvlášť hodnotně, naopak, na vrcholu široké středové konzoly, jíž dominuje velký displej navigace, působí jako ona pověstná pěst na oko. Domnívám se, že jejich absence by kabině spíše prospěla.
Kde se Passat rozhodně generaci od generaci lepší, je poloha za volantem. Při prvním usednutí se mi vybavila vzpomínka na někdejší seznámení se světem trojkových BMW. Tehdy to byla obyčejná E36 318is se sportovními sedadly, přesto mě poloha s nízkým posedem, nataženýma nohama a volantem nastaveným na velmi krátké ruce uchvátila. Nový Passat se tomu, s ohledem na fakt, že jde o rodinné auto střední třídy, velmi blíží. I zde se sedí nízko, stehna jsou podepřena vysouvatelnou opěrkou, volant lze vytáhnout tak, že se o něj menší řidiči mohou opřít hrudníkem. Sedadla, a šlo o komfortní, ne sportovní variantu, která jsou standardní výbavou už u Comfortline, jsou velmi pohodlná, přitom dostatečně tvrdá a poskytující podporu při delších cestách. Jsou šita na míru poněkud odrostlejším postavám, tak ani český manažer, který sportuje jen na firemních akcích, nemusí mít strach, že bude mít otlačené pozadí.
S dříve zmíněným nárůstem rozvoru došlo i k natažení kabiny, která získala navíc 33 mm. Nejvíce z toho profitují pasažéři vzadu. Pro nohy a kolena mají místa opravdu dost, u sedanu se však může vyskytnout problém s místem pro hlavu. Už při mých necelých 180 cm se má hlava nebezpečně přibližovala stropu a zbývalo pouhých pár cm. Na mysl se vkrádá otázka, jak si s tím konstruktéři poradí u nového CC. Kombík tímto problémem samozřejmě netrpí. Jinak je cestování vzadu velmi pohodlné a u obou zkoušených variant platilo, že vzadu panoval větší ticho než kdy dříve.
Současně s kabinou narostl i prostor pro zavazadla. Do Variantu lze nyní naložit 650 l (+47 l) zavazadel v základním uspořádání, po sklopení sedadel je k dispozici objem 1 780 l. Sedan je na tom samozřejmě hůře, využitelnost dostupných 586 l (+ 21 l) omezuje malý otvor. Ne všichni ale běžně stěhují domácnost včetně poloviny nábytku, tak i sem se vejde pár velkých kufrů.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 5 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 6 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 7 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 9 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva