Rychlý test Opel Astra 2,0 CDTI BiTurbo: rozverný traktor

(+ videa) Pominu-li otřesný zvuk, je Astra se 195koňovým dieselem jedním z nejzajímavějších naftových kompaktů, které jsem kdy poznal.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Rychlý test Opel Astra 2,0 CDTI BiTurbo: rozverný traktor

12.11.2013 | Pavel Janda | Přidat příspěvek

Rychlý test Opel Astra 2,0 CDTI BiTurbo: rozverný traktor

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ videa) Pominu-li otřesný zvuk, je Astra se 195koňovým dieselem jedním z nejzajímavějších naftových kompaktů, které jsem kdy poznal.

Exot, ale zajímavý

Na začátku tohoto testu jsem zmiňoval cosi o důvodech mého odporu k rádoby vysportovaným dieselům a naznačoval, že Astra se mnou vymezené škatulce vymyká. Pokud jste můj výplod přečetli celý, mohli jste dojít k závěru, že i tohle auto by do ní klidně spadnout mohlo a v určitých ohledech bych vám ani neodporoval. Ano, pokud si chcete sjet, může být tohle „OPD” dobré jak chce, ale vedle OPC je to stejně nesmysl, zvlášť za danou cenu. Ano, také BiTurbo obtěžuje hlukem a i když to za jízdy nedává znát, naftovou nadváhu má stejně. A ano, také v jejím případě platí, že když dieselovou dynamiku auta chcete ad infinitum, zaplatíte za ní stejně nebo více než za tu benzinovou.

To všechno je pravda, ale jsou tu i aspekty, kterými vůz alespoň nějaký smysl dává. Jednak je to važně pozoruhodný charakter motoru, který může myslet na příčky nejvyšší. Je tu skutečná využitelnost jeho dynamiky daná vynikajícími jízdním vlastnostmi a agilitou. A nakonec je tu i velmi rozumná ovladatelnost, která to všechno činí dosažitelným a za určitých okolností i zábavným. Je to zkrátka takový rozverný traktor - není úplně obvyklé se při jízdě s polním strojem radovat, ale Astra BiTurbo ve vás i takové pocity dokáže vyvolat. Stejně jako lecjaké jiné, podobně pozitivní.

Nic toho sice nestačí to na to, aby „OPD” zcela vystoupilo ze svého stínu a předvedlo se jako bez diskuze smysluplná volba. Stačí to ale na to, aby šlo o zajímavé auto. Je to exot, více ukázka možného než prototyp racionální koupě, do jisté míry nesmysl. Ale mně byl jako celek docela sympatický a i když bych si jej těžko kdy koupil, dokážu pochopit, pokud pro něj někdo bude mít i z trochu iracionálních důvodů (též takové do kupních rozhodnutí vstupují, nejsme přece stroje...) slabost. Pokud prostě tohle auto chcete, nebudu vám ho rozmlouvat, žádný krám to není. K neoddiskutovatelně dobré koupi mu ale ještě pár vlastností chybí a pár neduhů přebývá...

Rychlý test Opel Astra 2,0 CDTI BiTurbo: rozverný traktor - 40 - Test Opel Astra ST 2013 20 CDTI BiTurbo 023Rychlý test Opel Astra 2,0 CDTI BiTurbo: rozverný traktor - 41 - Test Opel Astra ST 2013 20 CDTI BiTurbo 054Rychlý test Opel Astra 2,0 CDTI BiTurbo: rozverný traktor - 42 - Test Opel Astra ST 2013 20 CDTI BiTurbo 128

Základní cena vozu (Astra Sports Tourer 1,4 Essentia): 329 900 Kč
Základní cena vozu v testovaném provedení (Astra Sports Tourer 2,0 CDTI BiTurbo BiTurbo): 567 900 Kč
Cena testovaného provedení (Astra Sports Tourer 2,0 CDTI BiTurbo BiTurbo + BiTurbo? Ne, příplatková výbava): 671 300 Kč

Technické údaje

Motor

Vznětový, dvěma turbodmychadly přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 956 ccm
Největší výkon: 143 kW (195 k) při 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 400 Nm při 1 750 - 2 500 ot./min
Palivo: Naftabr> Přenos výkonu: Šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 224 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,9 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 4,4 l
Mimo město: 6,2 l
Kombinovaná: 5,1 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 698 mm
Šířka: 1 814 mm
Výška: 1 535 mm
Rozvor náprav: 2 685 mm
Pohotovostní hmotnost (DIN/EU): 1 626/1 701 kg
Užitečná hmotnost: 554 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 500 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 550 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.