Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Rychlý test Opel Astra 2,0 CDTI BiTurbo: rozverný traktor
12.11.2013 | Pavel Janda | Přidat příspěvek
(+ videa) Pominu-li otřesný zvuk, je Astra se 195koňovým dieselem jedním z nejzajímavějších naftových kompaktů, které jsem kdy poznal.
Přehled kapitol
Exot, ale zajímavý
Na začátku tohoto testu jsem zmiňoval cosi o důvodech mého odporu k rádoby vysportovaným dieselům a naznačoval, že Astra se mnou vymezené škatulce vymyká. Pokud jste můj výplod přečetli celý, mohli jste dojít k závěru, že i tohle auto by do ní klidně spadnout mohlo a v určitých ohledech bych vám ani neodporoval. Ano, pokud si chcete sjet, může být tohle „OPD” dobré jak chce, ale vedle OPC je to stejně nesmysl, zvlášť za danou cenu. Ano, také BiTurbo obtěžuje hlukem a i když to za jízdy nedává znát, naftovou nadváhu má stejně. A ano, také v jejím případě platí, že když dieselovou dynamiku auta chcete ad infinitum, zaplatíte za ní stejně nebo více než za tu benzinovou.
To všechno je pravda, ale jsou tu i aspekty, kterými vůz alespoň nějaký smysl dává. Jednak je to važně pozoruhodný charakter motoru, který může myslet na příčky nejvyšší. Je tu skutečná využitelnost jeho dynamiky daná vynikajícími jízdním vlastnostmi a agilitou. A nakonec je tu i velmi rozumná ovladatelnost, která to všechno činí dosažitelným a za určitých okolností i zábavným. Je to zkrátka takový rozverný traktor - není úplně obvyklé se při jízdě s polním strojem radovat, ale Astra BiTurbo ve vás i takové pocity dokáže vyvolat. Stejně jako lecjaké jiné, podobně pozitivní.
Nic toho sice nestačí to na to, aby „OPD” zcela vystoupilo ze svého stínu a předvedlo se jako bez diskuze smysluplná volba. Stačí to ale na to, aby šlo o zajímavé auto. Je to exot, více ukázka možného než prototyp racionální koupě, do jisté míry nesmysl. Ale mně byl jako celek docela sympatický a i když bych si jej těžko kdy koupil, dokážu pochopit, pokud pro něj někdo bude mít i z trochu iracionálních důvodů (též takové do kupních rozhodnutí vstupují, nejsme přece stroje...) slabost. Pokud prostě tohle auto chcete, nebudu vám ho rozmlouvat, žádný krám to není. K neoddiskutovatelně dobré koupi mu ale ještě pár vlastností chybí a pár neduhů přebývá...
Základní cena vozu (Astra Sports Tourer 1,4 Essentia): 329 900 Kč
Základní cena vozu v testovaném provedení (Astra Sports Tourer 2,0 CDTI BiTurbo BiTurbo): 567 900 Kč
Cena testovaného provedení (Astra Sports Tourer 2,0 CDTI BiTurbo BiTurbo + BiTurbo? Ne, příplatková výbava): 671 300 Kč
Technické údaje
Motor
Vznětový, dvěma turbodmychadly přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 956 ccm
Největší výkon: 143 kW (195 k) při 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 400 Nm při 1 750 - 2 500 ot./min
Palivo: Naftabr>
Přenos výkonu: Šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 224 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,9 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 4,4 l
Mimo město: 6,2 l
Kombinovaná: 5,1 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 698 mm
Šířka: 1 814 mm
Výška: 1 535 mm
Rozvor náprav: 2 685 mm
Pohotovostní hmotnost (DIN/EU): 1 626/1 701 kg
Užitečná hmotnost: 554 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 500 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 550 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
včera - 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
28.4.2024 - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
27.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test MotoGP v Jerezu - sice Ducati, ale Aprilia a KTM hodně blízko včera 18:47
- Test MotoGP v Jerezu - průběžně včera 14:30
- MOTO TEST CAMP Soběslav: 18.–19. května 2024 včera 13:30
- Red Bull Rookies Cup v Jerezu včera 10:00
- Souboj dvou titánů vyhrál úřadující šampion 28.4.2024
Nejčtenější články
- Rivian zastavil výrobu i příjem všech objednávek na nová auta až do léta, zřejmě neví, co s neprodanými vozy
31.3.2024 - Porsche říká, že motory V8 bude prodávat i po roce 2030. Ani z nich neudělá hybridy, riziko je jinde než v emisích
31.3.2024 - Prodeje elektrických VW v Evropě se zhroutily, zatracovaný Golf se prodává třikrát líp než všechny modely ID dohromady
31.3.2024 - Někdejší hit Opelu, z nějž skoro všechny dávno sežrala rez, se dá koupit dodnes zánovní ve špičkové verzi
31.3.2024 - Britové mají štěstí, všechna spalovací Porsche zaříznutá v EU si budou moci kupovat dál
31.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva